Hallo Renault rijders
Ik ben Ernzd en heb in sept een Clio Estate 2014 gekocht met op de teller 164.000 km
Bij garage drachten (Terpstra) renault dealer
Bij de aanschaf hoorde ik licht ratelen, heb dit aangegeven, en kreeg te horen dat er in de Renault een ketting zit voor distributie ipv een riem.
Dat deze na een lange tijd speling kan veroorzaken nadat het blok de ketting zelf niet meer opspant.
Dat dit moment er waarschijnlijk aan zit te komen, en dat ze het wel wilden repareren maar dat zou mij +-600 eu moeten gaan kosten , dan zouden ze ook het piepje wat uit de dynamo riem kwam, repareren.
Dit vond ik erg veel aangezien ik uit een showroom een auto koop van 6800 eu waarvan je zou verwachten dat hij goed is en niet zulke ernstige reparaties op korte termijn nodig zou moeten hebben.
Besloot er dus in door te rijden tot het tot nu toe lichte ratelen erger zou worden, nu is dit dus geescaleerd afgelopen week, gelukkig op een parkeerplaats , deed de motor niks meer, heb hem toen ook niet doorgestart, dat kan ook niet want hij slaat af nat een paar tellen de startknop in te drukken
Nu blijkt de geleiderail kapot te zijn gegaan die de riem op zijn plek hoort te houden!
Maak ik kans bij Renault NL of de dealer zelf dat ik onder een coulance regeling of iets dergelijks dit gerepareerd kan krijgen?
is mijn vraag aan jullie voor ik hun zelf mail.. tips? ervaringen?
erg telergesteld en dat zou niet zo moeten zijn na 4 maandjes rijden
Had de verkoper de auto terug moeten nemen na mijn reactie na een dag of twee dat ik rare geluiden hoorde?
ipv mij voor een dure reparatie te zetten terwijl de auto net gekocht is?
alvast bedankt !
RENAULT CLIO, uit maart 2014 Ketting spanners kapot
-
- beginner
- Contacteer:
Re: RENAULT CLIO, uit maart 2014 Ketting spanners kapot
Heb je de auto toevallig met bovag garantie gekocht. Want dan heb je nog 6 maanden garantie en dit valt er denk ik ook onder.
Ten eerste had je er gewoon meteen actie op moeten laten ondernemen. Maar dat is nu te laat.
Als je jezelf er hard voor maakt denk ik dat je hem nog wel vergoed moet kunnen krijgen…
Als je jezelf er hard voor maakt denk ik dat je hem nog wel vergoed moet kunnen krijgen…
Met een tweedehands auto weet je natuurlijk nooit wat je precies koopt en is hij nooit "perfect". Maar ik had wel actie ondernomen. En zeker als ze zeggen dat het "normaal" is.
Als je de auto inderdaad met garantie gekocht hebt dan zou je het nog daar op kunnen proberen te verhalen. Maar wellicht is dat nu al wel te laat.
Als je de auto inderdaad met garantie gekocht hebt dan zou je het nog daar op kunnen proberen te verhalen. Maar wellicht is dat nu al wel te laat.