De ketting die in de motor van de tce 90 zit, distributie-/nokkenasketting, zou na 10 jaar moeten worden vervangen. Ik heb mijn dealer, waar hij elk jaar nieuwe motorolie krijgt plus wat verder nodig is, er nog niet over gesproken of zij dat ook aanraden.
De mijne wordt eind volgend jaar 10. Er staat dan ruim 200.000 km op de teller. Wat staat me dan normaal gesproken te wachten aan kosten?
Ervaring nokkenas ketting vervangen
- 66 kW powerrr
- forum starter
Ervaring nokkenas ketting vervangen
Clio Estate TCe 90 Expression [Rouge Flamme lak| Passion Noir wielen | 3 Packs | trekhaak]
Re: Ervaring nokkenas ketting vervangen
Hey,
Ik heb toevallig een clio 4 estate gekocht.
Daar wordt van te voren de ketting vervangen, gelukkig niet voor mijn rekening. Ik kreeg wel te horen dat dit 1200euro kosten
Het beleid hierin is dat ze naar 10jaar gecontroleerd moeten worden, niet altijd vervangen heb ik begrepen.
Ik heb toevallig een clio 4 estate gekocht.
Daar wordt van te voren de ketting vervangen, gelukkig niet voor mijn rekening. Ik kreeg wel te horen dat dit 1200euro kosten
Het beleid hierin is dat ze naar 10jaar gecontroleerd moeten worden, niet altijd vervangen heb ik begrepen.
In principe zouden de kettingen onderhoudsvrij moeten zijn, maar dit zijn ze niet. Wél moeten deze en dan zeker bij hogere kilometerstanden worden gecontroleerd op regelmatige basis.
Renault Clio IV Estate 0.9 TCe Intens Gris Platine 2019 - BMW 316i Executive Sportline 2013
-
- beginner
- Contacteer:
Altijd in onderhoud geweest bij officiële Renault dealer. (15 jr.) Deze Clio is nu 9 jaar oud. Kreeg offerte voor vervanging distributieketting bij 92.000 km. Kosten incl. nieuwe oliepomp: € 1.960,=
Laten maken bij andere garage en die zei dat vervanging distributieketting niet nodig was geweest. Ná contact gehad te hebben met Renault Nederland was het advies: "ga even kijken of er nog meer mogelijkheden zijn voor deze dure reparatie". Welnu, dat was dus (gelukkig) zo. Reparatie uiteindelijk uitgevoerd, excl. oliepomp, voor nog geen € 1.000,= Dit verhaal geeft mij toch wel een vieze smaak in de mond ná 15 jaar contact/onderhoud van mijn auto's.
Laten maken bij andere garage en die zei dat vervanging distributieketting niet nodig was geweest. Ná contact gehad te hebben met Renault Nederland was het advies: "ga even kijken of er nog meer mogelijkheden zijn voor deze dure reparatie". Welnu, dat was dus (gelukkig) zo. Reparatie uiteindelijk uitgevoerd, excl. oliepomp, voor nog geen € 1.000,= Dit verhaal geeft mij toch wel een vieze smaak in de mond ná 15 jaar contact/onderhoud van mijn auto's.