Airco koelt wisselend

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
Jeroen89
beginner
Contacteer:

Airco koelt wisselend

Bericht door Jeroen89 »

Beste mensen,

Ik vraag mij af meer mensen last hebben van een airco die wisselend koelt. Ik ben al is naar de dealer gegaan die gaven aan niks te zien. Is het normaal? Daarnaast blaast mijn blower bij voeten en dashboard stand erg hard bij de voeten en zwak bij het dashboard hebben jullie dat ook? Het gaat om een clio zonder climate control.
:thanks:
amvih
beginner
Contacteer:

Re: Airco koelt wisselend

Bericht door amvih »

Helaas hier ook.
Hij begint vaak met koude lucht voor een minuut of vijf, dan een minuut of drie veel warmere en ook veel vochtigere lucht en dit wordt steeds herhaald.
Is al diverse keren naar gekeken, nieuwe software ingezet, opnieuw ingesteld maar niets heeft geholpen.
Nu in Spanje van de zomer bijna niet te harden als er ineens vanuit koude lucht warme lucht wordt ingeblazen, zelfs de ramen beslaan terwijl het niet eens vochtig weer is.
In Duitsland wordt er ook veel over geklaagd, kijk maar eens als je de Duitse taal machtig bent op dit forum:
https://www.clio5-forum.de/forum/thread ... lfunktion/
De oplossing lijkt nu te zitten in het vervangen van de compressor, dit heb ik nu voorgelegd aan mijn dealer, as dinsdag heb ik een afspraak om de compressor te vervangen, ben benieuwd. Schijnt ook een opvolgend compressor model te zijn.
Flink blijven pushen bij de dealer voor een oplossing en verwijzen ook naar dit Duitse forum, dat heeft uiteindelijk mijn dealer doen besluiten de compressor te vervangen, Renault Nederland zei een week of vier terug nog nooit van dit probleem gehoord te hebben, dus daar moet je het niet van hebben, al kan dat natuurlijk nog wel komen zij zijn ook afhankelijk van Frankrijk natuurlijk.
Waarschijnlijk weet ik volgende week woensdag of donderdag meer, hopelijk dan nog wel een beetje warm weer, ik zal de afloop in dit forum nog wel even melden.
Succes.
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink: 283C37565R
Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-24)
Clio V R.S. TCE 130 (t/m 05-21)
Johnzwet
beginner
Contacteer:

Bericht door Johnzwet »

Ik heb hier ook last van mijn auto gaat volgende week naar de dealer
Clio V RS line 1.3 GPF EDC 2020 :police:
emtee
forum starter
Contacteer:

Bericht door emtee »

Maar jij zult met een RS line toch zeker wel Climate Control hebben, da's een heel ander probleem dan hier wordt geschetst.
Captur TCe 143 EDC
amvih
beginner
Contacteer:

Bericht door amvih »

emtee schreef: 20 aug 2020 21:50 Maar jij zult met een RS line toch zeker wel Climate Control hebben, da's een heel ander probleem dan hier wordt geschetst.
Hoezo, volgens mij hebben we dezelfde problemen en ligt dit niet aan de Climate Control, dit lees je ook op het Duitse forum.
Het betreft het wisselend dan weer koude lucht er in blazen en dan weer warmere veel vochtigere lucht en dit dan repeterend om de zoveel minuten, dit lees ik ook in de eerste bijdrage hierboven.
Dit ligt denk ik echt aan de compressor en ik denk dat die bij alle typen Clio's hetzelfde is met of zonder climate control.
emtee
forum starter
Contacteer:

Bericht door emtee »

Oké, dat zou dan betekenen dat ik zelf het probleem wellicht ook nog ga krijgen. Tot nog toe is het mij niet opgevallen maar ik heb hem pas 5 weken en 1.500 KM op de teller staan.
Maar ik ga het dan wel scherp in de gaten houden ;-)
Captur TCe 143 EDC
amvih
beginner
Contacteer:

Bericht door amvih »

emtee schreef: 21 aug 2020 12:52 Oké, dat zou dan betekenen dat ik zelf het probleem wellicht ook nog ga krijgen. Tot nog toe is het mij niet opgevallen maar ik heb hem pas 5 weken en 1.500 KM op de teller staan.
Maar ik ga het dan wel scherp in de gaten houden ;-)
Hoeft natuurlijk niet, begrijp dat dit nieuwere type compressor al wel in de nieuwe clio's wordt ingebouwd.
Vijf weken is natuurlijk nog nieuw.
Ik test dat door de blazer van de zijkant op mijn knokkels te richten op het stuur, dan merk je het meteen, ijskoude knokkels en daarna weer warmer in mijn geval.
LeoV
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door LeoV »

Compressor zou goed kunnen... Voor auto's met een climate control is het wel normaal dat de temperatuur van de ingeblazen lucht wat wisselt. Als de thermostaat signaleert dat de temperatuur bereikt is of is overschreden, gaat die warmere of koudere lucht blazen. Zeker bij half bewolkt weer wisselt dat wel. Beslagen ramen of ineens extreme wisseling is natuurlijk niet goed.
Johnzwet
beginner
Contacteer:

Bericht door Johnzwet »

Mijn compressor wordt volgende week vervangen. Dus gelukkig is er iets gevonden :cheer:
Clio V RS line 1.3 GPF EDC 2020 :police:
amvih
beginner
Contacteer:

Bericht door amvih »

Afgelopen week is de compressor vervangen door de dealer en daarmee lijkt het probleem opgelost.
De airco blaast nu tenminste een constante koude luchtstroom, geen wisselingen meer in temperatuur zo lijkt het.
Ook beslaan de ramen niet meer.
Het is natuurlijk niet echt warm meer geweest afgelopen dagen, dus voor 100% zekerheid moeten we warmer weer afwachten.
Maar het gevoel is op dit moment zeker goed.
MaHeDu
beginner
Contacteer:

Bericht door MaHeDu »

Bij onze Clio hetzelfde probleem. Airco defect.
Onderdelen zijn besteld en zal onder garantie worden vervangen.
Vr. Gr.
Marcel

-----

Renault Clio V Bifeul Intens met diverse optiepaketten (bj 2020)
Renault Talisman (Ph2) Grandtour TCe140 Intens (bj 2021)
CLIOMK5_Jan
beginner
Contacteer:

Bericht door CLIOMK5_Jan »

Hallo,

Ook ik ervaar een wisselend koelende airco...

Was het met het vervangen van de pomp verholpen?

M.v.g
Plaats reactie

Terug naar “Clio 5 Interieur (vraag & antwoord)”