Veel problemen Clio 4 2014
Veel problemen Clio 4 2014
Na een hoop ellende met het spuitwerk van onze Clio 4 in de kleur Rouge Flamme is dat gelukkig opgelost na een bezoek van een onafhankelijk expert en 5 bezoekjes aan het schadeherstelbedrijf.
Auto is voor een achterbumperschade van zo'n 12 x 12 cm nu voor de helft overgespoten en nu is deze gelukkig weer in orde. (Was geplaatst in ander topic).
Maar nu hoofdstuk 2
Technische problemen van de auto. (Auto is van april 2014 en heeft 15000 km gelopen)
Met koude motor optrekken klapperen (alsof je over een wasbord rijdt)
Auto loopt onregelmatig stationair (zowel koud als warm en airco aan of uit, maakt niet uit)
Als airco aan staat bij stationair lopen, dan staat ie te schudden als een gek en is niet vooruit te branden.
Op snelweg rijden (ritje van 94km) lijkt het wel alsof er gewicht achter hangt van 2000 kilo. Auto houdt erg in en bij inhalen moet je vol gas geven. Dan valt ie even terug en schiet er dan als een gek vandoor.
Spatschermen steken ver buiten auto (vooral linkerkant). Renault vind dit een producteigenschap. Is niet helemaal technisch, maar meld het toch maar even.
Auto is nu ondertussen al een keer of 9 teruggeweest naar de dealer, maar zeer opmerkelijk is dat hun helemaal niets kunnen vinden. Auto geeft ook geen storing aan. Nieuwe software helpt niets.
Vorige week te horen gekregen dat dealer het niet meer weet en verder niets meer kan doen. Ben dus niet meer welkom.
Loop hier zo nu al een jaar mee te kloten, maar is tot op heden dus nog niet opgelost.
Dealer belt ook niet meer terug als ik ze bel, en de klantenservice zegt niets voor mij te kunnen doen.
Iemand hier mss nog een advies wat ik zou kunnen doen?
Auto is voor een achterbumperschade van zo'n 12 x 12 cm nu voor de helft overgespoten en nu is deze gelukkig weer in orde. (Was geplaatst in ander topic).
Maar nu hoofdstuk 2
Technische problemen van de auto. (Auto is van april 2014 en heeft 15000 km gelopen)
Auto loopt onregelmatig stationair (zowel koud als warm en airco aan of uit, maakt niet uit)
Als airco aan staat bij stationair lopen, dan staat ie te schudden als een gek en is niet vooruit te branden.
Op snelweg rijden (ritje van 94km) lijkt het wel alsof er gewicht achter hangt van 2000 kilo. Auto houdt erg in en bij inhalen moet je vol gas geven. Dan valt ie even terug en schiet er dan als een gek vandoor.
Spatschermen steken ver buiten auto (vooral linkerkant). Renault vind dit een producteigenschap. Is niet helemaal technisch, maar meld het toch maar even.
Auto is nu ondertussen al een keer of 9 teruggeweest naar de dealer, maar zeer opmerkelijk is dat hun helemaal niets kunnen vinden. Auto geeft ook geen storing aan. Nieuwe software helpt niets.
Vorige week te horen gekregen dat dealer het niet meer weet en verder niets meer kan doen. Ben dus niet meer welkom.
Loop hier zo nu al een jaar mee te kloten, maar is tot op heden dus nog niet opgelost.
Dealer belt ook niet meer terug als ik ze bel, en de klantenservice zegt niets voor mij te kunnen doen.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Veel problemen Clio 4 2014
Welke motor is het?
een ander merk brandstof tanken, wil ook wel eens problemen oplossen
-
- forum starter
- Contacteer:
Dat de spatschermen werken bij weersveranderingen komt mij wel bekend voor. Als zijn het millimeter.
Dat de auto schut wanneer de airco moet werken is min of meer logisch bij een TCE 90, die motor schudt sowieso snel.
Wel merk ik, wat Localerik ook zegt, dat brandstof best bepalend is. Tank ik bij een wit pomp, geheid dat de auto wat inhoud en schokt.
Tank ik een niet nader te noemen A-merk, dan loopt de motor gewoon vloeiend rond.
Dat de auto schut wanneer de airco moet werken is min of meer logisch bij een TCE 90, die motor schudt sowieso snel.
Wel merk ik, wat Localerik ook zegt, dat brandstof best bepalend is. Tank ik bij een wit pomp, geheid dat de auto wat inhoud en schokt.
Tank ik een niet nader te noemen A-merk, dan loopt de motor gewoon vloeiend rond.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Dat de auto zo inhoud op de snelweg kan ik me ook erg in vinden, ree laatst de snelweg op achter een fors fiesta S oud type en kon die niet eens bij houden dat viel me echt tegen. Binnenweggetjes is de turbo duidelijk aanwezig maar op de snelweg heb je soms het idee dat er geen turbo op zit.Jeunhomme schreef:Na een hoop ellende met het spuitwerk van onze Clio 4 in de kleur Rouge Flamme is dat gelukkig opgelost na een bezoek van een onafhankelijk expert en 5 bezoekjes aan het schadeherstelbedrijf.
Maar nu hoofdstuk 2
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Gebruik maar eens goede benzine.ik heb dit ook met mijn diesel gehad toen heb ik de duurdere diesel genomen en geen problemen meer,de wagen trekt ook beter op net zoals in dit filmpjes wordt gezegd over de benzine versie.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Dank voor de tip, Clio4Go, maar helaas helpt dit niet.
Na nu ondertussen 10 keer met de auto bij de dealer geweest geven we de moed op. Zeker als de dealer waar ik al jaren kom de deur dicht gooit.
Vorige week contact opgenomen met een andere dealer. Hier is de auto 2 dagen geweest, ze hebben de ventilator vervangen en de inlaat. Daarna zijn ze gaan rijden en hebben daarna alles gereset en zijn opnieuw gaan rijden. En de problemen van het schudden en inhouden zijn verdwenen.
Ben ondertussen in gesprek geraakt met een verkoper daar, en toch eens met hem om tafel gaan zitten.
Wij hebben toch een beetje een zure nasmaak over deze auto.
Afgelopen woensdag hebben wij de knoop doorgehakt en hebben een andere Clio gekocht. De verkoper heeft ons een zeer net voorstel gedaan.
Kunnen we het hoofdstuk ellende afsluiten en hopelijk met een verse start opnieuw beginnen.
Hopelijk volgende week vrijdag de nieuwe ophalen.
Maar wat een verschil tussen de ene dealer en de andere zeg.
Na nu ondertussen 10 keer met de auto bij de dealer geweest geven we de moed op. Zeker als de dealer waar ik al jaren kom de deur dicht gooit.
Vorige week contact opgenomen met een andere dealer. Hier is de auto 2 dagen geweest, ze hebben de ventilator vervangen en de inlaat. Daarna zijn ze gaan rijden en hebben daarna alles gereset en zijn opnieuw gaan rijden. En de problemen van het schudden en inhouden zijn verdwenen.
Ben ondertussen in gesprek geraakt met een verkoper daar, en toch eens met hem om tafel gaan zitten.
Wij hebben toch een beetje een zure nasmaak over deze auto.
Afgelopen woensdag hebben wij de knoop doorgehakt en hebben een andere Clio gekocht. De verkoper heeft ons een zeer net voorstel gedaan.
Kunnen we het hoofdstuk ellende afsluiten en hopelijk met een verse start opnieuw beginnen.
Hopelijk volgende week vrijdag de nieuwe ophalen.
Maar wat een verschil tussen de ene dealer en de andere zeg.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Goh, en dan dus direct een phase 2. Goed dat het in ieder geval is opgelost.
Jazeker, NicoK.
Vind het alleen erg jammer dat de dealer waar de auto vandaan kwam de deur recht in mijn gezicht dicht gooide.
Bij de andere dealer werd ik erg serieus genomen en hun hebben ondanks dat de auto niet bij hun vandaan kwam een zeer mooi voorstel gedaan met een extra tegemoetkoming.
Als het allemaal een beetje meezit kan ik hem aankomende week ophalen.
Vind het alleen erg jammer dat de dealer waar de auto vandaan kwam de deur recht in mijn gezicht dicht gooide.
Bij de andere dealer werd ik erg serieus genomen en hun hebben ondanks dat de auto niet bij hun vandaan kwam een zeer mooi voorstel gedaan met een extra tegemoetkoming.
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Is ook zeker jammer! Maar ja elke dealer is een zelfstandig bedrijf en als het onder de streep al niet goed gaat dan moeten ze zich juist beseffen dat service hetgeen is wat de klant doet terugkomen.Jeunhomme schreef:Jazeker, NicoK.
Neem je dan een dealer die hart voor het merk heeft, waar de zaak goed draait omdat zijn klanten terugkomen dan heb je al direct een heel ander effect. Maar ja.....hopelijk heel veel plezier van je nieuwe Clio.
Ik heb een clio Grandtour Expression dCi 90 EDC uit juni 2014.
Het is een automaat en nooit geen last gehad.
Nu wil hij soms als ik voor een stoplicht sta en ik kom niet aan de transmissie en ik geef gas dan gaat wel het motor toeren tal omhoog maar hij gaat niet vooruit.
Er staat dan in de melding TRANSMISSIE TESTEN.
Als ik de pook een beetje heen en weer haal doet hij het weer.
Het is nu een keer of 5 gebeurt en weet niet wat het is.
Heeft iemand dat wel eens meegemaakt.
Graag antwoord en hoop zo iets wijzer te worden.
Alvast bedankt voor de moeite.
Het is een automaat en nooit geen last gehad.
Nu wil hij soms als ik voor een stoplicht sta en ik kom niet aan de transmissie en ik geef gas dan gaat wel het motor toeren tal omhoog maar hij gaat niet vooruit.
Er staat dan in de melding TRANSMISSIE TESTEN.
Als ik de pook een beetje heen en weer haal doet hij het weer.
Het is nu een keer of 5 gebeurt en weet niet wat het is.
Heeft iemand dat wel eens meegemaakt.
Graag antwoord en hoop zo iets wijzer te worden.
Alvast bedankt voor de moeite.