SD kaart 1104 Mb in gebruik volgens My Renault

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
Plaats reactie
WoBBeL

SD kaart 1104 Mb in gebruik volgens My Renault

Bericht door WoBBeL »

Hey hallo, misschien mis ik iets maar volgens MyRenault gebruik ik 1104 Mb op de SD kaart terwijl ik d'r niks op heb staan.

Ik heb mijn TomTom Weste Europa eraf gehaald zodat ik genoeg ruimte had om mijn R-Link te kunnen updaten maar na de update blijft m'n SD kaart 1104 Mb vol en kan ik m'n TomTom West Europa er niet meer op knallen.

Afbeelding
Afbeelding

Ik zal wel iets missen :mad:
zinitzio

Re: SD kaart 1104 Mb in gebruik volgens My Renault

Bericht door zinitzio »

Helaas ben je nu je Europa kaart kwijt. Zomaar verwijderen of kopiëren gaat niet. Er zit een beveiliging op.
WoBBeL

Bericht door WoBBeL »

Ook als ik hem gewoon netjes via R-Link MyRenault heb uitgevinkt en daarna gesynct heb?

Heb het volgende gedaan (omdat ik de update niet kon installeren):

- TomTom West Europa uitgevinkt
- Gesynchroniseert zodat TomTom van m'n SD af was
- Updates aangevinkt
- Gesynchroniseert zodat ik m'n R-Link in de auto kon updaten

En hierna wilde ik weer m'n TomTom West Europa installeren maar toen kon dat niet omdat m'n SD kaart te vol zat :furious3:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

WoBBeL schreef:Ik zal wel iets missen :mad:
Ja, de kaart West Europa :smash:

Maar, hoe kan je de kaart Benelux én de kaart West Europa op één SD hebben?
Dat is niet standaard. Wanneer je alleen Benelux had en West Europa er bij gekocht hebt en die op de Benelux SD erbij hebt geplaatst zal je via ondersteuning van MyRenault naar een oplossing moeten zoeken.
WoBBeL

Bericht door WoBBeL »

Ik heb Benelux bij de auto gekregen, en heb hierna West Europa via MyRenault gekocht. Deze heb ik er op kunnen installeren door de Benelux versie uit te vinken en de West Europa versie aan te vinken. Kind kan de was doen...tot vandaag, want toen moest ik zo nodig m'n auto gaan updaten :joker:
WoBBeL

Bericht door WoBBeL »

En met al m'n geklungel nog ff geformatteerd..hierna deed ie niks meer. Lange leve de R-Link Toolbox, kon met het TOMTOM.000 bestand m'n kaartje weer rebuilden gelukkig :)
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Is de West Europa kaart dan ook weer werkend? De via de toolbox opgeslagen installatie bestanden van de update waren blijven staan waarschijnlijk waardoor de kaart te vol was en die wilde je verwijderen door te formatteren. Je gebruikt dus een aftermarked verkenner zoals FreeCommander en ook recovery software vermoed ik. De SD kaarten zijn namelijk met de standaard Windows/iOS verkenners niet te benaderen vanwege de beveiliging die er op zit. Veel aftermarked verkenner laat veel meer zien maar daarmee help je dus je SD kaart om zeep zodra je er een bestand op veranderd. Zelfs formatteren kan niet zo maar omdat je kaart niet ziet in de verkenner. Voordeel: Back-up of kopie op je computer zetten zodat je die kan terugzetten. Maar dat had je dan niet gedaan??
WoBBeL

Bericht door WoBBeL »

Ik had alleen TOMTOM.000 en TOMTOM.001 opgeslagen, dat waren de enige bestandjes die er waren. Maar ik heb pas met m'n SD kaart lopen kloten toen ik West Europa er niet op kreeg.

Maar het wordt nog spannender...de gebruikte SD kaart is 8 GB ipv 4, ook al wijst TomTom er slechts 4 toe

http://i57.tinypic.com/10dsaza.png
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Wat je nu kan proberen is de SD kaart van een ander te KOPIEREN :sneaky: :cool2:

Dan kan je jouw kaart misschien de volle 8 g toewijzen. Of R-Link kan misschien niet met meer dan 4 overweg voor de TT....
WoBBeL

Bericht door WoBBeL »

Arjan schreef:Wat je nu kan proberen is de SD kaart van een ander te KOPIEREN :sneaky: :cool2:

Dan kan je jouw kaart misschien de volle 8 g toewijzen. Of R-Link kan misschien niet met meer dan 4 overweg voor de TT....
Van alles gekopieerd en gesynct, maar dan krijg ik een foutnmelding in de auto :devilish:

Wel geeft m'n MyRenault nu 3 SD kaarten weer :lol:

Heb nu een hele Europa gekocht, had ik toch nodig voor vakantie voor € 89 :)
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”