Gebruik rechter knipperlicht laat verlichting uitvallen

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
gdragonnl16
beginner
Contacteer:

Gebruik rechter knipperlicht laat verlichting uitvallen

Bericht door gdragonnl16 »

Hoi,

Ik zit met een vraag en zorg, sinds afgelopen Zondag zijn we erachter gekomen dat mijn verlichting (koplampen) van de Renault Clio uit 2018 soms uitvalt wanneer ik mijn rechter knipperlicht uitzet. Dit heb ik niet bij het aanzetten of gebruik van mijn linker knipperlicht, de licht uitval is ook heel afwisselend want soms dan gebeurd er 10 keer niks en dan opeens knipperen mijn voorlampen of valt het helemaal even weg (wel minder dan een halve seconde) weer wanneer ik mijn rechter knipperlicht uitzet, gisteren heb ik met mijn maat alle lampen na gekeken en uitvoerig alles getest.

Hebben jullie nog tips uit ervaring wat dit probleem kan veroorzaken?
Mees120
forum member
Contacteer:

Re: Gebruik rechter knipperlicht laat verlichting uitvallen

Bericht door Mees120 »

Het kan in je lichtschakelaar zelf zitten alleen vind ik het raar aangezien het een Clio uit 2018 is dus nog niet heel oud.

Een nieuwe lichtschakelaar kost niet de wereld en is zelf heel makkelijk er in te zetten.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
RH80
beginner
Contacteer:

Bericht door RH80 »

Hallo,

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem met mijn Clio uit 2015. Hoe heb jij/jullie dit opgelost?
Matramur
forum starter
Contacteer:

Bericht door Matramur »

Lichtschakelaar vervangen.
-------
Clio IV 1.6 RS station '13('14 donor)
Clio IV 1.5 Dci hatchback '13 388.000km
Sjaakie NL
beginner
Contacteer:

Bericht door Sjaakie NL »

Zelf heb ik dit probleem ook. Sinds mn vakantie naar Kroatië vallen mn lampen uit als ik mn knipperlicht aan doe. Als ik mn lichtschakelaar omdraai dan gaan de lampen soms niet aan. Zit een kleine speling op de schakelaar.

Heb geïnformeerd wat dit zou moeten kosten om te vervangen bij de dealer: vervangen stuurkolom schakelaar € 230.
Iemand ervaring of dit duur is?

Groeten een Clio 4 2015 rijder.
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

Dat is best duur. Op verschillende schadeauto websites kan je voor onder de €100 een goede schakelaar vinden, geen idee hoe duur een nieuwe kost.

Het zelf vervangen is heel erg simpel. Naar mijn herinnering zijn het in totaal 3 of 4 boutjes en een beetje klik werk.
Peugeot 508SW PSE 2024
Sjaakie NL
beginner
Contacteer:

Bericht door Sjaakie NL »

Mees120 schreef: 25 okt 2023 18:43 Dat is best duur. Op verschillende schadeauto websites kan je voor onder de €100 een goede schakelaar vinden, geen idee hoe duur een nieuwe kost.

Het zelf vervangen is heel erg simpel. Naar mijn herinnering zijn het in totaal 3 of 4 boutjes en een beetje klik werk.
Zelf niet erg handig, vooral op het gebied van Electronica. En zie me zelf dit werk niet doen. Nu heb ik afgelopen weken eigenlijk bijna nooit last meer van dit probleem. Terwijl op vakantie dit per rit wel 5x gebeurde. Erg vreemd. Maar voor de zekerheid wil ik hem toch vervangen, zal ook even bij een andere garage navraag doen qua kosten.
Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 »

Je hoeft zeker geen enkele kennis van elektronica te hebben, je hoeft alleen een stekker los te halen van de schakelaar en hem in de nieuwe te klikken.

Ik hoop dat ze bij de andere garage een iets normalere prijs aanbieden.

Ik bedacht me net dat ik volgens mij een keer een nieuwe schakelaar op AliExpress gekocht heb omdat ik mijn oude zelf om zeep had geholpen. Die heeft het daarna goed gedaan.
Peugeot 508SW PSE 2024
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”