K-tec/ Mill-tec uitlaat systeem Clio 4 RS

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
StephanRSIV
beginner
Contacteer:

K-tec/ Mill-tec uitlaat systeem Clio 4 RS

Bericht door StephanRSIV »

Hallo iedereen,

Ik ben erg nieuwsgierig wat de Mill-tec en K-tec uitlaatsystemen voor de clio 4 RS kunnen betekenen. Ik lees dat je namelijk je orginele uitlaat kan vervangen door een Mill-tec of K-tec uitlaatsysteem. Wat voor voordeel heeft dit uitlaat systeem tov het orginele? Ik lees hier vrij weinig over, zijn er al mensen die dit onder hun RS hebben liggen?

Groeten Stephan
Clio RS IV
Sjonniek
beginner
Contacteer:

Re: K-tec/ Mill-tec uitlaat systeem Clio 4 RS

Bericht door Sjonniek »

Alternatieve Uitlaatsystemen doen doorgaans niet zoveel op originele motoren. Vroeger heb ik een Citroën AX GTi gehad waar behoorlijk veel aan gedaan was, het toerenbereik was door andere kleppen, klepveren e.d. Bijna 10.000 toeren . Al deze lucht moet ergens heen, dan zul je merken dat een dik uitlaatsysteem meer winst heeft.
Het kan ook best wezen dat je auto niet in staat is om een goede drukvulling te hebben in je uitlaat waardoor je vermogen verliest. Al verwacht ik dat dit bij een geblazen motor niet het geval zou zijn

Tegenwoordig heb je nog het milieu aspect. Het kan wezen dat Renault bepaalde beperkingen toepast gewoon omdat die moet. Wellicht kun je eens googlen naar een Clio club/forum in the UK. Daar hebben ze doorgaans net wat meer info als het aankomt op modificaties.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
________
Clio Estate DCI90 Dynamique: Rouge flamme, R-Link, Lumiere, Comfort Extra, City Extra, trekhaak, res. wiel
StephanRSIV
beginner
Contacteer:

Bericht door StephanRSIV »

Sjonniek,

Dank je wel voor je antwoord. Ja het is me duidelijk. Ik zal zeker even op Google in the uk kijken.

Groeten Stephan
Clio RS IV
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

EGR en inlaatlijn komen door de uitlaatgasrecirculatie inderdaad vol prut te zitten. 99% zeker dat dat bij u niet anders is.

Eén van de zaken die men bij motor tuning op maat dan ook vaak doet is de EGR blokkeren zodat er geen lucht wordt gerecirculeerd en allen met verse lucht wordt gewerkt.

Het reinigen van dergelijk systeem is geen gemakkelijke opdracht. Het kost minstens een uur demontage en montage. Het systeem kent zoveel versies dat ik je helaas het antwoord over uw motor schuldig moet blijven.
Dit was er aan de hand bij mijn peugeot partner.EGR klep vol vuil .
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Sjonniek
beginner
Contacteer:

Bericht door Sjonniek »

klmklmklmklm schreef:EGR en inlaatlijn komen door de uitlaatgasrecirculatie inderdaad vol prut te zitten. 99% zeker dat dat bij u niet anders is.

Dit was er aan de hand bij mijn peugeot partner.EGR klep vol vuil .
Vervuiling van de EGR ligt vaak aan de gebruiker behalve bij VAG TDi's die vervuilen zichzelf flink
________
Clio Estate DCI90 Dynamique: Rouge flamme, R-Link, Lumiere, Comfort Extra, City Extra, trekhaak, res. wiel
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Ehhh, EGR bij een Clio IV RS... :?
martll
forum member
Contacteer:

Bericht door martll »

Zeker doen. Klinkt beter dan origineel al kan het natuurlijk nog beter klinken als je middendemper ook eronder uithaalt en de katalysator ook.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”