Hallo iedereen,
Ik ben erg nieuwsgierig wat de Mill-tec en K-tec uitlaatsystemen voor de clio 4 RS kunnen betekenen. Ik lees dat je namelijk je orginele uitlaat kan vervangen door een Mill-tec of K-tec uitlaatsysteem. Wat voor voordeel heeft dit uitlaat systeem tov het orginele? Ik lees hier vrij weinig over, zijn er al mensen die dit onder hun RS hebben liggen?
Groeten Stephan
K-tec/ Mill-tec uitlaat systeem Clio 4 RS
-
- beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 13 mar 2014 19:59
- Locatie: Oud-Beijerland
- Contacteer:
K-tec/ Mill-tec uitlaat systeem Clio 4 RS
Clio RS IV
Re: K-tec/ Mill-tec uitlaat systeem Clio 4 RS
Alternatieve Uitlaatsystemen doen doorgaans niet zoveel op originele motoren. Vroeger heb ik een Citroën AX GTi gehad waar behoorlijk veel aan gedaan was, het toerenbereik was door andere kleppen, klepveren e.d. Bijna 10.000 toeren . Al deze lucht moet ergens heen, dan zul je merken dat een dik uitlaatsysteem meer winst heeft.
Het kan ook best wezen dat je auto niet in staat is om een goede drukvulling te hebben in je uitlaat waardoor je vermogen verliest. Al verwacht ik dat dit bij een geblazen motor niet het geval zou zijn
Tegenwoordig heb je nog het milieu aspect. Het kan wezen dat Renault bepaalde beperkingen toepast gewoon omdat die moet. Wellicht kun je eens googlen naar een Clio club/forum in the UK. Daar hebben ze doorgaans net wat meer info als het aankomt op modificaties.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
Het kan ook best wezen dat je auto niet in staat is om een goede drukvulling te hebben in je uitlaat waardoor je vermogen verliest. Al verwacht ik dat dit bij een geblazen motor niet het geval zou zijn
Tegenwoordig heb je nog het milieu aspect. Het kan wezen dat Renault bepaalde beperkingen toepast gewoon omdat die moet. Wellicht kun je eens googlen naar een Clio club/forum in the UK. Daar hebben ze doorgaans net wat meer info als het aankomt op modificaties.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
________
Clio Estate DCI90 Dynamique: Rouge flamme, R-Link, Lumiere, Comfort Extra, City Extra, trekhaak, res. wiel
Clio Estate DCI90 Dynamique: Rouge flamme, R-Link, Lumiere, Comfort Extra, City Extra, trekhaak, res. wiel
-
- beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 13 mar 2014 19:59
- Locatie: Oud-Beijerland
- Contacteer:
Re: K-tec/ Mill-tec uitlaat systeem Clio 4 RS
Sjonniek,
Dank je wel voor je antwoord. Ja het is me duidelijk. Ik zal zeker even op Google in the uk kijken.
Groeten Stephan
Dank je wel voor je antwoord. Ja het is me duidelijk. Ik zal zeker even op Google in the uk kijken.
Groeten Stephan
Clio RS IV
- klmklmklmklm
- spammer
- Berichten: 1529
- Lid geworden op: 08 dec 2012 17:36
- Contacteer:
Re: K-tec/ Mill-tec uitlaat systeem Clio 4 RS
EGR en inlaatlijn komen door de uitlaatgasrecirculatie inderdaad vol prut te zitten. 99% zeker dat dat bij u niet anders is.
Eén van de zaken die men bij motor tuning op maat dan ook vaak doet is de EGR blokkeren zodat er geen lucht wordt gerecirculeerd en allen met verse lucht wordt gewerkt.
Het reinigen van dergelijk systeem is geen gemakkelijke opdracht. Het kost minstens een uur demontage en montage. Het systeem kent zoveel versies dat ik je helaas het antwoord over uw motor schuldig moet blijven.
Dit was er aan de hand bij mijn peugeot partner.EGR klep vol vuil .
Eén van de zaken die men bij motor tuning op maat dan ook vaak doet is de EGR blokkeren zodat er geen lucht wordt gerecirculeerd en allen met verse lucht wordt gewerkt.
Het reinigen van dergelijk systeem is geen gemakkelijke opdracht. Het kost minstens een uur demontage en montage. Het systeem kent zoveel versies dat ik je helaas het antwoord over uw motor schuldig moet blijven.
Dit was er aan de hand bij mijn peugeot partner.EGR klep vol vuil .
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK


Re: K-tec/ Mill-tec uitlaat systeem Clio 4 RS
Vervuiling van de EGR ligt vaak aan de gebruiker behalve bij VAG TDi's die vervuilen zichzelf flinkklmklmklmklm schreef:EGR en inlaatlijn komen door de uitlaatgasrecirculatie inderdaad vol prut te zitten. 99% zeker dat dat bij u niet anders is.
Dit was er aan de hand bij mijn peugeot partner.EGR klep vol vuil .
________
Clio Estate DCI90 Dynamique: Rouge flamme, R-Link, Lumiere, Comfort Extra, City Extra, trekhaak, res. wiel
Clio Estate DCI90 Dynamique: Rouge flamme, R-Link, Lumiere, Comfort Extra, City Extra, trekhaak, res. wiel
Re: K-tec/ Mill-tec uitlaat systeem Clio 4 RS
Ehhh, EGR bij een Clio IV RS... 

Re: K-tec/ Mill-tec uitlaat systeem Clio 4 RS
Zeker doen. Klinkt beter dan origineel al kan het natuurlijk nog beter klinken als je middendemper ook eronder uithaalt en de katalysator ook.