Navigatie systeem Ali Express inbouwen

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Gert82
beginner
Contacteer:

Navigatie systeem Ali Express inbouwen

Bericht door Gert82 »

Goedemiddag,
Allereerst even voorstellen, ik ben Gert-Jan (41) en krijg woensdag mijn 2e hands Clio Estate Intens uit 2018. Ik heb veel zin om hem op te halen en lekker van deze mooie auto te genieten.
Inmiddels heb ik dit forum al goed doorgelezen en hier heb ik al de nodige bruikbare informatie uit gehaald, bedankt hiervoor.

Het volgend wil ik graag aan jullie voorleggen. Op youtube zie ik meerdere filmpjes waarbij er mooie navi systemen met 10inch schermen worden ingebouwd ter vervanging van het Medianav systeem. Dit vooral om met apps te kunnen werken zoals Spotify en Waze bijvoorbeeld. Ik zou dit ook graag willen inbouwen in mijn auto. Op youtube is de basis installatie zo gedaan....alleen waar ik tegenaan loop is de bekabeling. Is dit echt plug en play of heb ik hier echt kennis van zaken voor nodig? Mijn auto heeft de parkeersensoren ingebouwd (geen camera) en die zou ik wel graag actief willen houden evenals de bestaande DAB antenne en het GPS systeem. Daarnaast wil ik ook de stuurbediening actief houden in de nieuwe setting. Ik weet niet precies of het mag maar het systeem waar ik naar kijk is deze: https://nl.aliexpress.com/item/10050034 ... ry_from%3A

Maar er zijn er meerdere te vinden. Heeft iemand ervaring met deze inbouw en is dit zonder verval van de genoemde functies te doen of zeg je van niet aan beginnen. Ik snap dat de kwaliteit van Ali spul wel eens te discussie staat, maar de vergelijkbare systemen welke ik via internet vindt komen ook daar vandaan (behalve Pioneer).

Ik hoop dat jullie mij van informatie willen en kunnen voorzien! Thanks alvast.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Interieur (vraag & antwoord)”