Renault Handsfree Card

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
hybride
forum starter
Contacteer:

Renault Handsfree Card

Bericht door hybride »

Ik merk dat de Clio de handfreecard niet altijd detecteert. Ik moet dan telkens met de card de auto handmatig openen en/of sluiten. Ook als je in de auto zelf zit geeft de boordcomputer aan dat de card niet is gedectereerd. Je kunt dan alleen nog maar de motror afzetten door start&stop knop langere tijd in te drukken. Ook merk ik dat bij het tanken de auto ineens op slot gaat. Erg irritant dit. Heb de auto pas 4 weken. Als dit wordt veroorzaakt door een zwakke batterij dan is die wel erg snel leeg. Zou het ook wat anders kunnen zijn? Wat is jullie ervaring?
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Re: Renault Handsfree Card

Bericht door klmklmklmklm »

Ik had het deze morgen ook bij het tanken ik betaal met pasje wil de dop openen maar gaat niet dus even op het knopje drukken van de klink dop gaat open deuren blijven ook open dan weg rijden thuis aangekomen uitstappen weglopen deuren gaan niet dicht, dus is het weer wachten totdat de auto opnieuw gestart is zodat de handsfree weer herkend wordt.Maar nog steeds beter dan dat.

[youtube]94MyR3aQo4I[/youtube]
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

Ik vind het in ieder geval de moeite waard om even een bezoekje te brengen aan de dealer, kijken wat deze hiervan vindt.
berkens
forum starter
Contacteer:

Bericht door berkens »

hybride schreef:Ik merk dat de Clio de handfreecard niet altijd detecteert. Ik moet dan telkens met de card de auto handmatig openen en/of sluiten. Ook als je in de auto zelf zit geeft de boordcomputer aan dat de card niet is gedectereerd. Je kunt dan alleen nog maar de motror afzetten door start&stop knop langere tijd in te drukken. Ook merk ik dat bij het tanken de auto ineens op slot gaat. Erg irritant dit. Heb de auto pas 4 weken. Als dit wordt veroorzaakt door een zwakke batterij dan is die wel erg snel leeg. Zou het ook wat anders kunnen zijn? Wat is jullie ervaring?
Hoeveel handsfree kaarten krijg je standaard bij een nieuwe Clio (Dynamique)?

Al eens geprobeerd met een 2e kaart?

Grtn Ben...
Captur Dynamique TCe 120 EDC Gris Platine (mono-tone), Gris/Gris Tropique bekleding, Pack City, R-Link
fiscaalvluchteling
beginner
Contacteer:

Bericht door fiscaalvluchteling »

het bereik van de kaart is in mijn geval (en ik denk bij alle kaarten) zeer klein.

dit betekend bij mij als ik voorlangs de auto loop dat hij al op slot springt.

bij Tanken bij een onbemande pomp is dit idd best ff lastig. als je eerst naar de pinautomaat loopt is de auto weer op slot als je bij de auto wil gaan tanken.

mijn Workaround is nu : uitstappen, tankklep openen, pinautomaat handelingen, tanken , tankklep gaat dan dus niet meer helemaal dicht omdat de auto op slot is. Maar als je bij het instappen op het knopje op de klink voor het ontgrendelen van de deuren drukt, valt het klepje automatisch dicht !!

N.B. gebruik de knoppen op de keycard niet (tenzij het echt niet anders kan) want na gebruik werkt de keyless close en openen met de knop op de klink niet meer :( totdat je de keycard weer een keer gebruikt hebt om te starten.
Clio IV dCi ECO2 | Dynamique | Noir Etoile | Int. Elegance | Ext. Chrome | 16" Passion Noir | Comfort Extra
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

De dealer heeft er een nieuwe batterij in gezet om dit probleem in ieder geval uit te sluiten, dat heeft echter niet geholpen. het probleem is ook dat het niet altijd optreedt.
Je zult altijd zien dat het bij de dealer goed gaat en als je thuis komt geeft de boordcomputer aan dat bij het uitzetten van de motor de kaart niet gedetecteerd is en dat je de start-en stopknop langer moet vasthouden

Als je de handleiding leest dan ben je buiten bereik als je aan de voorzijde loopt van de auto. Dat zou aan de zij- of achterkant niet het geval mogen zijn.
Ik hoef soms niet eens weg te lopen om te pinnen, de auto wordt soms ook gesloten tijdens het tanken.
Dat hadden ze wel iets ruimer mogen afstellen, dit wekt alleen maar irritatie.
Bert O.

Bericht door Bert O. »

fiscaalvluchteling schreef:mijn Workaround is nu : uitstappen, tankklep openen, pinautomaat handelingen, tanken , tankklep gaat dan dus niet meer helemaal dicht omdat de auto op slot is. Maar als je bij het instappen op het knopje op de klink voor het ontgrendelen van de deuren drukt, valt het klepje automatisch dicht !!
Haha, same here :laugh4:
fiscaalvluchteling schreef:N.B. gebruik de knoppen op de keycard niet (tenzij het echt niet anders kan) want na gebruik werkt de keyless close en openen met de knop op de klink niet meer :( totdat je de keycard weer een keer gebruikt hebt om te starten.
Als je hem sluit met de keycard, moet je hem gewoon ook weer openen met de keycard. Daarna werkt het gewoon weer wel (bij mij). Zonder starten, en al zeker zonder keycard te gebruiken om te starten. Ik heb de keycard nog nooit (zelfs niet om het eens te proberen) uit m'n broekzak gehaald om te starten... Ik denk dat ik voor dat gleufje maar eens een ander doel ga zoeken...
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

Helaas heeft het vervangen van de batterij niet geholpen. Resumerend loop ik tegen het volgende aan:
- de auto gaat niet vanzelf op slot als ik wegloop met de keycard op zak. Sluiten en openen moet je dan met de knoppen op de keycard doen.
- de borrdcomputer geeft aan dat de keycard niet is gedecteerd. Je moet dan de stop/start knop langer vasthouden om de motor uit te zetten.
- de auto sluit zich vanzelf af als je gaat tanken. Je moet dan eerst de auto met knoppen op de keycard opnenen en sluiten voordat je gaat afrekenen.
Dit gebeurt regelmatig maar niet altijd, erg irritant is het wel.
berkens
forum starter
Contacteer:

Bericht door berkens »

Heb je het al eens met de 2e kaart geprobeerd, of dat verschil uitmaakt?
Captur Dynamique TCe 120 EDC Gris Platine (mono-tone), Gris/Gris Tropique bekleding, Pack City, R-Link
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

Mijn 2e kaart heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ik las nog wel iets in de handleiding wat wel nog van invloed zou kunnen zijn en wat ik eens uit zou willen proberen.
Ik heb de keycard vaak in dezelfde broekzak zitten waar ook mijn Iphone in zit, dan zitten ze achter elkaar. Zal eens kijken of dat invloed uitoefent, dat zou ook verklaren waarom deze problemen niet altijd optreden.
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Het eerste wat ik zou doen in zo een situatie is de reserve kaart gaan gebruiken om te zien of het aan de kaart ligt of iets anders!!!!
Zou kunnen dat het storing veroorzaakt vooral kaartjes van het werk die een signaal uit zenden..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Mooky
forum starter
Contacteer:

Bericht door Mooky »

hybride schreef:Mijn 2e kaart heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ik las nog wel iets in de handleiding wat wel nog van invloed zou kunnen zijn en wat ik eens uit zou willen proberen.
Ik heb de keycard vaak in dezelfde broekzak zitten waar ook mijn Iphone in zit, dan zitten ze achter elkaar. Zal eens kijken of dat invloed uitoefent, dat zou ook verklaren waarom deze problemen niet altijd optreden.
Er wordt door Renault gewaarschuwd om de keykaart niet in een zak te doen met andere elektronische apparaten - lees mobiele telefoons. Daar is dus het probleem. Suf, maar waar..
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Sleutels rechts, iPhone links portemonnee kontzak....
:laugh4: Whahahahaha
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Ik heb hem aan een gouden ketting hangen rond mijn nek. :idea:
Afbeelding
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

Het moet niet gekker worden zeg, er lopen al berijders rond met een gouden ketting om de nek met een keycard.
Btw, Ik merk inderdaad dat je geen problemen hebt als je de keycard niet bij je iphone in dezelfde broekzak stopt. Dit vraagt om een goed broekzakbeleid.
kaat73

Bericht door kaat73 »

Oh die kaart .... na plaatsen van de tassen op de achterbank (ja met kaart erin net als telefoon etc) gaat de auto vanzelf op slot en niet meer open... lang leve de anwb.
wat zegt de dealer nieuwe batterij oke en rij met je kaart in de sleuf dan laadt deze op anders gaat de accu leeg van de kaart....
en rij een tijd met je reservekaart en kijk of deze hetzelfde doet. Ja want de deur gaat ook direct dicht als je net buiten de auto staat. Als kaart 2 dit ook doet zit het probleem in de auto en dan wordt het lastig.....
Waar is de good old key ;)
Jozz
beginner
Contacteer:

Bericht door Jozz »

@Kaat.
In de keycard zit ook gewoon een sleutel. Verder geloof ik niet dat de battery oplaad als hij je de keycard in de sleuf doet. Vaak zijn knoopcel batterijen niet oplaadbaar.

Zoals deze (voor Renaul Koleos):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Danio

Bericht door Danio »

Nu heb ik een meganè estate waarbij ik mijn card altijd in mijn jas zit.
Deze jas gooi ik op de achterbank of achter in de kofferbak en ondervind geen problemen.
Kan rustig het portier openen en achter het stuurkruipen en starten.
En als het regent en ik houd mijn jas aan om te tanken blijft de tankdop ook gewoon open.

Zeggen jullie nu dit met de clio estate wel eens afgelopen kan zijn??? :rolleyes3: :roll: :chinrub:
berkens
forum starter
Contacteer:

Bericht door berkens »

Heb nog een paar vragen over de keycards.

Hoeveel batterijen zitten er in een keycard?
Toch maar 1?

De auto "praat" met de keycard via radio signalen? Die radio signalen worden opgewekt door een electromagnetisch veld rondom/in de auto? Dat voorziet de keycard van stroom voor starten van de auto en de sloten te openen?

Daar heb je volgens mij de batterij in de keycard niet nodig.
Die batterij is voor het gedeelte van de keycard waarmee je deuren via de drukknoppen op de keycard kunt openen/sluiten?

---

Vervangen van het batterijtje als de boodschap “VERVANG BATTERIJ SLEUTELKAART” op het instrumentenpaneel verschijnt, vervangt u het batterijtje van de RENAULT card, druk op de knop 1 terwijl u aan de noodsleutel 2 trekt, maak daarna het deksel 3 los met behulp van het lipje 4.

---

Grtn Ben...
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Danio schreef:Nu heb ik een meganè estate waarbij ik mijn card altijd in mijn jas zit.
Deze jas gooi ik op de achterbank of achter in de kofferbak en ondervind geen problemen.
Kan rustig het portier openen en achter het stuurkruipen en starten.
En als het regent en ik houd mijn jas aan om te tanken blijft de tankdop ook gewoon open.

Zeggen jullie nu dit met de clio estate wel eens afgelopen kan zijn??? :rolleyes3: :roll: :chinrub:
Ik heb hem altijd in mijn zak vind het gevaarlijk als je per ongeluk op knopje drukt van het portier auto op slot kaart in de auto, probleem :furious3:
Danio

Bericht door Danio »

Ik weet niet hoe snel je het knopje bij de Clio indrukt maar bij de Estatè nooit last van gehad.
De enige keren dat ik het knopje in moest drukken was als de deuren niet meer automatisch op slot gingen als ik wegliep en ik de kaart hiervoor opnieuw moest activeren. En dan moest ik echt hard op het knopje drukken.
kaat73

Bericht door kaat73 »

@jozz aan die sleutel heb je niet veel als de de tas met card op de achter bank staat en de auto op slot gaat en jij er naast staat :( de card leidt zijn eigen leven nog steeds .... Die gouden ketting is toch een goede optie :)
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Wanneer de kaart in de auto ligt kan die niet op slot.

Staat ook in het boekje :wink:
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Zou je niet meer kunnen vertellen of dat hij mij dat geleerd heeft, is erg lang terug!!!
Whahahaha
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Nu heb ik de vrouw ook al een goude ketting moeten kopen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”