Tellerplaat verlichting defect?
Tellerplaat verlichting defect?
Sinds vanmorgen werkt ineens de verlichting van mijn tellerplaat niet meer. Waarschuwingslampjes, dashboard, airco, interieurverlichting, etc werkt nog, alleen de verlichting van de toerenteller en snelheidsmeter is ermee gestopt.
Weet iemand hier misschien een fix voor, of zal ik langs de dealer/garage moeten? Opnieuw contact maken heb ik al geprobeerd, zonder resultaat.
Alvast bedankt!
Weet iemand hier misschien een fix voor, of zal ik langs de dealer/garage moeten? Opnieuw contact maken heb ik al geprobeerd, zonder resultaat.
Alvast bedankt!
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Tellerplaat verlichting defect?
Is een bekende bug van de Clio 3. Probeer je lichten eens aan en uit te zetten. Vaak gaan ze dan weer aan.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Als dat niet lukt kun je nog het tellerhuis eruit halen. De plastic ring om het tellerhuis kun je eruit trekken en vervolgens kun je het tellerhuis los maken door de schroeven te verwijderen. Dan kun je het tellerhuis eruit halen en de contacten achterop even schoonmaken.
Mocht dit niet lukken, dan wordt het lastig ben ik bang.
Mocht dit niet lukken, dan wordt het lastig ben ik bang.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Trouwens...
Grote kans dat ze het met starten later gewoon spontaan weer doen hoor.
Grote kans dat ze het met starten later gewoon spontaan weer doen hoor.
Dat zijn een paar goeie tips, bedankt! Vanavond ga ik eens kijken of ik ze weer aan de praat krijg.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Laat je even weten of het gelukt is?
Niet toevallig tegen de dimknop gestoten dat het nu lijkt als of ze het niet doen maar dat die knop op de laagste stand staat?
Nou Frank, je laatste tip was in dit geval de beste. Vanmiddag startte ik de auto en deed de verlichting het ineens weer. Ik merk onderhand wel dat de elektronica in de Clio een beetje een eigen wil heeft.. 
@Arjan: Dat was het eerste waar ik aan dacht, maar die knop dimt alleen, je kan de verlichting er niet mee uit zetten.

@Arjan: Dat was het eerste waar ik aan dacht, maar die knop dimt alleen, je kan de verlichting er niet mee uit zetten.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Is een bekend bugje, ik heb het zo nu en dan ook wel eens. Probeer de volgende keer je lichten maar even aan en uit te doen als je er weer last van hebt.
Dan heb je mazzel, er zijn er die wel dimmen tot de "uit" stand. Maar mooi dat ze het weer doenInitiale16V schreef:die knop dimt alleen, je kan de verlichting er niet mee uit zetten.

- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Das nieuw voor mij Arjan...
Had het op m'n vorige Scénic van 2000, er is hier ook een keer iets mee geweest.
Kan die laatste alleen niet terug vinden.
Kan die laatste alleen niet terug vinden.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ok maar op de Clio bestaat dit niet volgens mij.
Met hier bedoel ik op het forum. Dus wel met een Clio.... Ik weet het zeker, moest er toen vreselijk om lachen de TS toen bijna z'n hele auto binnenstebuiten had gekeerd, niks kon vinden en het uiteindelijk de dimknop was die met schoonmaken in de laagste stand was terecht gekomen, maar kan dat topic dus niet meer vinden.
Op mijn Clio heb ik (helaas) helemaal nog geen dimknop, moet er nog steeds eens naar op zoek. En met de huidige Scénic dimt de dashboard verlichting ook maar tot half.

Op mijn Clio heb ik (helaas) helemaal nog geen dimknop, moet er nog steeds eens naar op zoek. En met de huidige Scénic dimt de dashboard verlichting ook maar tot half.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ok, nooit geweten 

Ook ik heb recent 2 keer problemen gehad met de verlichting van de tellers, waardoor toeren en snelheid in het donker niet af te lezen zijn.
Een aantal keer verlichting aan en uit werkte hierbij niet.
Na een aantal keer sleutel uit het contactslot en opnieuw starten deed deze het ineens weer.
Een aantal keer verlichting aan en uit werkte hierbij niet.
Na een aantal keer sleutel uit het contactslot en opnieuw starten deed deze het ineens weer.
Bij mij is t licht achter de display van radio/buitentemperatuurmeter defect. Links is heel donker, rechts gewoon goed.
Is dat vergelijkbaar?
Is dat vergelijkbaar?
- Petare
- forum member
- Contacteer:
Nee bij de Clio 2 zitten op dat display gloeilampjes. 1tje daarvan is dus kapot, T5 lampen als ik het goed heb. Je dashboard moet er wel uit om er bij te komen
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
...en dat is dus een hels karwei, voor een lullig lampje 

- Contacteer:
Uhmmm, het gaat hier over de Clio 3.
Graag problemen e.d. van een clio 2 ook bij de clio 2 plaatsen.

Graag problemen e.d. van een clio 2 ook bij de clio 2 plaatsen.

Groet, Age