Ervaringen met de Pioneer SPH-EVO62DAB-CLIO

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Brandon92
forum starter
Contacteer:

Re: Ervaringen met de Pioneer SPH-EVO62DAB-CLIO

Bericht door Brandon92 »

Als ik het via je eerste link kijkt heb je een adapter nodig. Dus dan zal je zeggen dat het wel mogelijk is. Echter kan ik adapter CA-BC-6V.001 niet echt meer vinden op hun site. En dit kan misschien de reden zijn waarom het in de nieuwere document niet meer mogelijk is.
Dopey
beginner
Contacteer:

Bericht door Dopey »

In de 2e link kom je dezelfde module tegen, alleen dan niet bij de reeks van 2012 - 2016 en wel die van daarna.
Geen idee wat het verschil is in Rlink, maar er zijn vast anderen die daar wat over kunnen vertellen.
Op de Pioneer site kan ik hem overigens nog vinden, al is het even zoeken:
https://www.pioneer-car.eu/eur/cip/part ... /Clio/2016
'05 ph3 Community 1.6 16V Noir Nacré
'12 ph2 Night & Day 1.5 dCi Noir Nacré
'16 ph1 Dynamique 1.5 dCi Rouge Flammé
Dopey
beginner
Contacteer:

Bericht door Dopey »

Vandaag uitsluitsel gekregen, het gaat niet werken.
Importeur was ook zeer stellig dat de Rlink überhaupt niet vervangen zou kunnen worden voor de EVO.
De Rlink blijft er bij mij in, er wordt een DSP aan vast geknoopt in april.
'05 ph3 Community 1.6 16V Noir Nacré
'12 ph2 Night & Day 1.5 dCi Noir Nacré
'16 ph1 Dynamique 1.5 dCi Rouge Flammé
Paulusssttt
beginner
Contacteer:

Bericht door Paulusssttt »

Bericht gekregen dat de Pioneer binnen is. 8 en 9 Maart wordt deze ingebouwd. Ik ben benieuwd. Bij mij wordt deze gekoppeld aan een after markt camera dus geen problemen met de aansluiting. Ik bericht als het is ingebouwd. Omdat er gelijk een afneembare trekhaak wordt gemonteerd met caravan pakket neemt het anderhalve dag in beslag.
Ik heb over alles een mening, meestal meerdere.
Jordo
beginner
Contacteer:

Bericht door Jordo »

Hi!

Ik heb onlangs ook een Renault Clio 4 gekocht, tweedehands, met daarin de SPH-EVO62DAB-CLIO.
Zelf ben ik er erg blij mee, vooral omdat ik nu net als in mijn vorige auto gewoon android auto kan gebruiken.

Het scherm werkt prima, ziet er netjes uit, geluid is goed (je kan er genoeg aan instellen) en er zit ook een bijbehorende achteruitrijcamera op aangesloten.
Ik heb alleen wat ruzie met de stuurwiel bediening (werkt half of niet), maar de garage gaat daar als het goed is naar kijken.

Voor mij zou het de moeite waard zijn om het in te (laten) bouwen!
Renault Clio V - Intens (Gris Titanium)
Renault Clio IV - Dynamique (Rouge Flamme)
RemClio
beginner
Contacteer:

Bericht door RemClio »

Jordo schreef: 20 apr 2023 13:28 Hi!

Ik heb onlangs ook een Renault Clio 4 gekocht, tweedehands, met daarin de SPH-EVO62DAB-CLIO.
Zelf ben ik er erg blij mee, vooral omdat ik nu net als in mijn vorige auto gewoon android auto kan gebruiken.

Het scherm werkt prima, ziet er netjes uit, geluid is goed (je kan er genoeg aan instellen) en er zit ook een bijbehorende achteruitrijcamera op aangesloten.
Ik heb alleen wat ruzie met de stuurwiel bediening (werkt half of niet), maar de garage gaat daar als het goed is naar kijken.

Voor mij zou het de moeite waard zijn om het in te (laten) bouwen!
Volume via stuurwiel bediening werkt de eerste keer meestal niet. Bij mij lost zich dit op als ik eerst met het ronde wieltje scroll naar volgend nummer. Daarna werkt het normaal.
Jordo
beginner
Contacteer:

Bericht door Jordo »

RemClio schreef: 21 jun 2023 21:00 Volume via stuurwiel bediening werkt de eerste keer meestal niet. Bij mij lost zich dit op als ik eerst met het ronde wieltje scroll naar volgend nummer. Daarna werkt het normaal.
Bedankt voor je feedback! Ik heb het probleem inmiddels verholpen.
Ik heb de hele unit nog een keer losgehaald (ik moest er toch achter zijn voor een extra subwoofer) en de bekabeling van de stuurunit te hebben gecontroleerd en opnieuw te hebben aangesloten, werkt alles weer :smile:. Wellicht dat even spanningsloos maken toch wel hielp.
Renault Clio V - Intens (Gris Titanium)
Renault Clio IV - Dynamique (Rouge Flamme)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”