ISO Versterker (R-Link), ervaringen?

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
JVDW2002
beginner
Contacteer:

ISO Versterker (R-Link), ervaringen?

Bericht door JVDW2002 »

:worshippy: Beste forumleden,

Ik ben opzoek naar een “mooi” geluid uit het R-Link systeem.

Voordat dat deze auto tweedehands is aangeschaft (Clio IV uit 2015), is door een dealer een Focal 6.1 (16,5 cm composet voor (IFR165-4) + 13cm achter + focal sub) ingebouwd, het geluid laat echter (enorm) veel te wensen over. Op vrijwel alle volumes klinkt het geluid erg vervormd, nou ben ik al een aantal avonden het internet aan het afspeuren naar een redelijk eenvoudige (zonder in te snijden in de fabrieksbedrading) oplossing. Hierbij ben ik op dit forum een aantal keer op reacties gestuit met goede ervaringen over de ISO versterkers.

Echter heb ik nergens op het forum een concreet advies/ tips tegengekomen over welke ISO versterker wordt aangeraden voor de R-Link en wat voor adapterkabels hiervoor nodig zijn. Mijn vraag luidt dan ook als volgt: heeft iemand ervaringen met het (zelf) inbouwen van een ISO versterker? Zo ja, nog enige aankoop- en montage adviezen of mogelijk zelfs foto’s van plaatsing van de versterker e.d?

:thanks:
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: ISO Versterker (R-Link), ervaringen?

Bericht door mox »

R-link bestaat naast de displayunit in het dashboard uit een "headunit" die verborgen zit achter het dashboardkastje. Daar zitten de nodige ISO-achtige stekkers op voor o.a. de luidsprekers, dus daar zal wel een versterker op aangesloten kunnen worden. Misschien dat deze thread over Bose je verder kan helpen. Clio's met Bose hebben een extra eindversterker en een subwoofer in de kofferbak.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Wilbee
forum starter
Contacteer:

Re: ISO Versterker (R-Link), ervaringen?

Bericht door Wilbee »

Dat werkt prima 👌
Heb er al menige jaren er eentje inhangen 😊
Phase 1.2 Clio IV-GT Malte Blue :thumbs:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”