Gisteren stond mijn broer smiddags voor de deur met een leuk autotje.
Hiermee hebben we een uurtje kunnen "testen", bochten met veel snelheid slalommen en optrekken.
De Specs:
Kracht:Manufacturer: Renault
Production: 2012
Assembly: Flins, France
Body style: 5-door hatchback
Electric motor: 65 kW (88 PS; 87 bhp) 220 N·m
Battery: 22 kW·h lithium ion battery
Range: 210 km
Length: 4,084 mm
Width: 1,730 mm
Height: 1,562 mm
Verdere specificaties zie:
http://www.e-rijden.nl/car/specificatio ... t-zoe-life
Ja, jullie lezen het goed, 87 hele galopperende paartjes onder de motorkap.
Ik ben iemand die erg van kracht in een auto maar dit is ruim voldoende vanwege 1 reden: Er word niet geschakeld.
Het is zelfs zo erg dat je met een gemiddelde auto echt moeite moet doen om de Renault Zoe bij te houden.
Iedere schakel beweging die je normaal moet doen, elke keer je koppel opbouwen enz. verlies je ongeveer 4-5 sec.
Dankzij dat je in de Renault Zoe niet hoeft te schakelen is dit erg wennen,
als je even niet goed oplet en de auto voor je gaat snel weg moet je uitkijken dat je niet tegen de achterkant op rijd aangezien je voorganger lijkt bijna stil te vallen.
Gewicht:
Hij weegt ruim 1400kg, een tank zou je denken. Maar niet is minder waar.
Aangezien het meeste gewicht in de bodem zit is het een kart op de weg.
R-link:
Geweldig systeem, je kan er alles mee, Muziek, navigeren, telefoneren, alles tegelijk.
Helaas heeft hij soms wat extra tijd nodig om een opdracht uit te voeren maar als hij eenmaal bezig is dan levert hij ook alles wat je wilt.
Mijn broer zijn Nokia op Windows phone kon helaas (gelukkig voor mij) geen muziek over BT streamen maar mijn Iphone 4 wel, ook dit ging erg gemakkelijk.
Geluid, 1 woord geweldig. Nu weet ik niet of de Zoe R-link andere speakers heeft dan de Clio 4 R-link maar ik vond ze de bass erg lekker weergeven.
Ikzelf heb alleen maar de MediaNav in de Clio 4 meegemaakt en dit is dramatisch slecht, R-link is de optie om te kiezen!.
Opladen en Afstand:
Wij hebben met de Zoe ongeveer 80 km afgelegd, nu klinkt dat niet veel maar hij had nog maar 45% batterij vermogen over.
Renault adverteert met 210 km maar dit zal je met veel moeite gaan reden, voorwaarde zullen zijn: Ventilatie/AC uit, R-link uit, xenon uit. Eigenlijk alles wat autorijden leuk maakt moet uit staan.
De verkoper vertelde ook vanwege de 17" velgen dat het bereik zal afnemen.
Ook 120 op de snelweg loopt de batterij vrij snel leeg, verlaag je je snelheid naar 100 gaat al een stuk beter, toch wel een -puntje.
Opladen is wel weer geniaal, Er zit een electies slot op de kabel aan beide kanten zodat mensen niet voor de grap even de kabel eruit trekken.
De Opel Ampera heeft dit niet en gebeurd redelijk vaak dat er een kabel word gestolen of eruit gehaald.
Topsnelheid:
Hier zal ik kort over zijn, Das niet heel snel
Optrekken als een malle tot aan de 80-90 daarna duurt het vrij lang voor je op de 120 km/h zit.
Uiteindelijk tot aan de 140 gekomen toen maar afgehaakt.
Conclusie:
Zou ik hem zelf rijden? Ja en nee.
Ja, erg voordelig en er leuk om te rijden.
Veel leuke gadgets mooi uiterlijk, persoonlijk mag hij voor mij wel wat lager op de weg en andere velgen maar verder erg leuk.
Leuke motor licht er in maar mag voor mij iets krachtiger.
Nee, vanwege 1 minpunt.
~150 km op 1 laadbeurt, even naar de kust en weer terug zit er niet in.
Of even op en neer naar Friesland zonder te laden.
Foto's: