Blijkbaar injector kapot
Blijkbaar injector kapot
Hey
Sinds vrijdag heb ik een probleem met mijn clio 1.5dci (68pk)
Telkes wanneer de motor een tijd heeft stilgestaan vb na een dag werken, start de clio heel moeilijk.
En op het dashboard brandt het storingslampje met die spiraal continu. Daarmee dacht ik dat er een gloeibougie ofzo kapot was.
Dus ik naar de renault garage geweest, daar hebben ze eerst men bougie's nagemeten maar waren alle 4 nog goed.
Toen hebben ze hem aan de computer gehangen en kwam er te staan dat de injector van cilinder 3 stuk is.
Het gekke vind ik nu dat de auto zo voor de rest normaal bolt, buiten dat starten dan.
Nu was mijn vraag of het niet mogelijk zou zijn dat er ergens een slecht contact of iets dergelijk is.
Heb geen zin om een smak geld uit te geven voor iets wat niet nodig is, die krenge kosten ongeplaatst blijkbaar rondt de 300€
En zijn de injectors voor de clio van 68 en 82 pk hetzelfde? want een maat van mij heeft zo nog een clio staan die perto is verklaard
Dan zou ik eventueel daar de injector uit kunnen halen.
Alvast bedankt
Dennis
Sinds vrijdag heb ik een probleem met mijn clio 1.5dci (68pk)
Telkes wanneer de motor een tijd heeft stilgestaan vb na een dag werken, start de clio heel moeilijk.
En op het dashboard brandt het storingslampje met die spiraal continu. Daarmee dacht ik dat er een gloeibougie ofzo kapot was.
Dus ik naar de renault garage geweest, daar hebben ze eerst men bougie's nagemeten maar waren alle 4 nog goed.
Toen hebben ze hem aan de computer gehangen en kwam er te staan dat de injector van cilinder 3 stuk is.
Het gekke vind ik nu dat de auto zo voor de rest normaal bolt, buiten dat starten dan.
Nu was mijn vraag of het niet mogelijk zou zijn dat er ergens een slecht contact of iets dergelijk is.
Heb geen zin om een smak geld uit te geven voor iets wat niet nodig is, die krenge kosten ongeplaatst blijkbaar rondt de 300€
En zijn de injectors voor de clio van 68 en 82 pk hetzelfde? want een maat van mij heeft zo nog een clio staan die perto is verklaard
Dan zou ik eventueel daar de injector uit kunnen halen.
Alvast bedankt
Dennis
Re: Blijkbaar injector kapot
Wat gaat er tijdens het starten zo moeilijk? gaat ie moeilijk rond of slaat de motor niet aan?
Als ze in de computer de foutcode hebben dat er een injector stuk is, is deze 9 van de 10x ook daadwerkelijk kapot. Met een beetje mazzel zit er alleen wat corrosie oid. op de stekker en hoeft dat alleen schoongemaakt te worden maar die kans is heel klein.
De injectoren van een 68 PK verschillen als ik het goed heb van de 82 PK, maar zeker weten doe ik niet.
Ik weet niet in welke omgeving je woont, maar eventueel zou ik de injector voor je kunnen monteren als je 1 hebt gevonden en redelijk in de buurt woont.
Gr wouter
Als ze in de computer de foutcode hebben dat er een injector stuk is, is deze 9 van de 10x ook daadwerkelijk kapot. Met een beetje mazzel zit er alleen wat corrosie oid. op de stekker en hoeft dat alleen schoongemaakt te worden maar die kans is heel klein.
De injectoren van een 68 PK verschillen als ik het goed heb van de 82 PK, maar zeker weten doe ik niet.
Ik weet niet in welke omgeving je woont, maar eventueel zou ik de injector voor je kunnen monteren als je 1 hebt gevonden en redelijk in de buurt woont.
Gr wouter
De motor slaat moeilijk aan, hij moet veeel langer rondgaan dan normaal.
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat er alleen corrosie of iets tussen zit
Ik ben zelf van belgie maar woon op nog geen 2 km van nederlands limburg,
Een maat van mij is garagist die kan me die injector normaal ook wel na zijn uren plaatsen moest hij stuk
Toch bedankt
Grtz
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat er alleen corrosie of iets tussen zit

Ik ben zelf van belgie maar woon op nog geen 2 km van nederlands limburg,
Een maat van mij is garagist die kan me die injector normaal ook wel na zijn uren plaatsen moest hij stuk
Toch bedankt
Grtz
Ok, en als de motor dan aanslaat draait hij ook op 4 cilinders? dit kan je testen door de injector / verstuiver uit de cilinder te draaien en dan nog aangesloten op de brandstofleiding te starten.
Als hij nog brandstof verstuift dan is hij nog in orde, zo niet dan moet je hem vervangen.
Als je dit gaat testen, richt in de lucht! nergens op richten en niets voor de verstuiver houden.
Een common rail heeft een inspuitdruk van rond de 1000 BAR, als je je hand ervoor houd zit er dus een gat in je hand!!
Als hij nog brandstof verstuift dan is hij nog in orde, zo niet dan moet je hem vervangen.
Als je dit gaat testen, richt in de lucht! nergens op richten en niets voor de verstuiver houden.
Een common rail heeft een inspuitdruk van rond de 1000 BAR, als je je hand ervoor houd zit er dus een gat in je hand!!
Naar mijn gevoel loopt hij op 4 cilinders, heb eerder het gevoel dat hij af en toe op 3 loopt
Dan mis ik ook vermogen naar mijn gevoel. Volges mij hapert de injector af en toe
Want toen hij toenstraks in de garage bolde zeide ze dat hij ook op 4 cilinders liep.
Zal het in het weekend es proberen wat jij zei van hem te testen
Dan mis ik ook vermogen naar mijn gevoel. Volges mij hapert de injector af en toe
Want toen hij toenstraks in de garage bolde zeide ze dat hij ook op 4 cilinders liep.
Zal het in het weekend es proberen wat jij zei van hem te testen
de veilige manier is gewoon even 1 voor 1 de stekkers los te halen en kijken of je verschil merkt in het lopen van de motor.WKB schreef:Ok, en als de motor dan aanslaat draait hij ook op 4 cilinders? dit kan je testen door de injector / verstuiver uit de cilinder te draaien en dan nog aangesloten op de brandstofleiding te starten.
Stekker los- loopt slechter, injector ok
Stekker los- loopt zelfde, injector 'mogelijk' niet ok
Ja, alleen dan weet je het alsnog niet 100% zekerSynchro schreef:de veilige manier is gewoon even 1 voor 1 de stekkers los te halen en kijken of je verschil merkt in het lopen van de motor.
Stekker los- loopt slechter, injector ok
Stekker los- loopt zelfde, injector 'mogelijk' niet ok

Mijn manier mag dan beetje beunhaas zijn maar is als de computer het verkeerd aangeeft wel de enige manier om het 100% zeker te weten.
de enigste goeie manier is de retourbrandstof per injector meten als 1 bij is die meer geeft als de andere 3 dan is die injector slecht.
succes verder met je clio
succes verder met je clio

En hoe dat doe je thuis? volgens mij gewoon niet namelijk, moet je weer naar een garage oid toe wat geld kost.
retoutjes losgooien slangetjes maken van ongeveer 50cm met de zelfde diameter 4 maal een aa flesje leegdrinken dan gaatje booren in de dop waar het 'slangetje door heen past op de injector ermee en motor lopen laten ongeveer 2min. denk erom om ook retourtje opvoor pomp af te sluiten. 

Sorry dat ik zo laat pas reageer.
Heb een pak miserie met mij autoke
Ik heb mijn clio sinds gister terug van de garage.
En ik moet zeggen ik ben al sinds gister slecht gezind.
Ze hebben mijn injector vervangen, maar nu hadden ze in de dieselfilter ijzer deeltjes gevonden
Nu blijkt dat mijn dieselpomp naar de *** aan het gaan is...
Ze zeggen dat het nu een kwestie van tijd is voor ik weer heel duur stukken krijg en ik beter kan verkopen nu hij terug goed loopt
Nu weet ik totaal niet wat ik nu moet doen.
Ik wil hem niet weg doen, vind het een heerlijk autoke
Denk dat ik mr es opzoek moet gaan nr een bekwame thuis garagist die me een nieuwe pomp kan zetten en alles reinigen. Bij de garage is dat onbetaalbaar vrees ik
Heb een pak miserie met mij autoke
Ik heb mijn clio sinds gister terug van de garage.
En ik moet zeggen ik ben al sinds gister slecht gezind.
Ze hebben mijn injector vervangen, maar nu hadden ze in de dieselfilter ijzer deeltjes gevonden

Nu blijkt dat mijn dieselpomp naar de *** aan het gaan is...
Ze zeggen dat het nu een kwestie van tijd is voor ik weer heel duur stukken krijg en ik beter kan verkopen nu hij terug goed loopt
Nu weet ik totaal niet wat ik nu moet doen.
Ik wil hem niet weg doen, vind het een heerlijk autoke
Denk dat ik mr es opzoek moet gaan nr een bekwame thuis garagist die me een nieuwe pomp kan zetten en alles reinigen. Bij de garage is dat onbetaalbaar vrees ik
Ik heb dit ook gehad, alle 4 injectoren zijn vervangen en alles zat vol met ijzerdeeltjes en rotzooi, dit zijn voor een clio met deze motor helaas veel voorkomende problemen
ik heb mijn hele systeem schoon laten maken en sindsdien loopt hij weer als een zonnetje. Je hoeft niet gelijk nieuwe injectoren te kopen maar je kun ook gereviseerde nemen ( dit scheelt weer een beetje ) Volgens de regels zouden ze na het vervangen van de injectoren ook de tank, brandstofpomp en de leidingen moeten vervangen maar dit is natuurlijk niet te betalen
vandaar dat bij mij het hele systeem is door gefluched.

Thx, jah de raadde ze mij toen ook aan om alles te reinigen
Maar nu het is het helemaal omzeep
Toen ik gister op men werk vertrek trok ie nog amper op en ik kon maar max 80 rijden
en er kwam veel rook uit men uitlaat dus nu vrees ik dat men dieselpomp zeker de *** is
Moet ik maar es gaan kijken of ik nergens een volledige motor kan regelen.
Als iemand eentje voor een clio 2 weet staan mag het mij altijd zeggen
Grtz
Maar nu het is het helemaal omzeep

Toen ik gister op men werk vertrek trok ie nog amper op en ik kon maar max 80 rijden
en er kwam veel rook uit men uitlaat dus nu vrees ik dat men dieselpomp zeker de *** is
Moet ik maar es gaan kijken of ik nergens een volledige motor kan regelen.
Als iemand eentje voor een clio 2 weet staan mag het mij altijd zeggen
Grtz