stoters kapot ofzo?
stoters kapot ofzo?
vandaag hield mijn clio er opeens mee op bij het intrappen van de koppeling en daarna start hij ook niet meer, maar na overstarten liep hij wel weer dus ik dacht accu dood
maar daarna was het weer zo dat hij bij koppeling intrappen meteen weer uitvalt en er komt nu ook geluid uit de kop net als bij versleten stoters, dus zo'n rammeltje en hij heeft ook zijn power niet meer
km stand is iets van 208.000 ofzo geloof ik
en de oliedruk is niet veranderd van hoe het was en er zit ook niet te weinig olie in
maar daarna was het weer zo dat hij bij koppeling intrappen meteen weer uitvalt en er komt nu ook geluid uit de kop net als bij versleten stoters, dus zo'n rammeltje en hij heeft ook zijn power niet meer
km stand is iets van 208.000 ofzo geloof ik
en de oliedruk is niet veranderd van hoe het was en er zit ook niet te weinig olie in
-
- forum member
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 22 jun 2008 21:43
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Re: stoters kapot ofzo?
Heb je de olie ook gepijld dan bij een koud blok?
Ik zou een compressietest doen, even kijken of alle cilinders nog de juiste compressie hebben.
Ik zou een compressietest doen, even kijken of alle cilinders nog de juiste compressie hebben.
Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.
Re: stoters kapot ofzo?
te horen aan hoe zwaar de startmotor trok toen de accu opeens uit het niks leeg was denk ik dat de compressie nog wel super goed was, en bij aandrukken ging het ook nog wel ruig genoeg, dus het zal zeker niet zo zijn dat er een paar 0 of 2 bar ofzo hebben.
maar ik zal maandag nog wel even kijken of ik de compressietester van mijn werk mag lenen, want meten is weten natuurlijk
en oliepeil was tot halverwege de pijlstok dus ik heb dat nu wel wat bijgevuld maar het is niet zo dat het probleem nu weg is
ik had zelf ook wel gedacht aan lege stoters, want dat geeft ook wel een beetje een geluid zoals dit, maar als ze echt leeg zijn dan klapt dat nog veel raarder(ooit eens meegemaakt bij een escort waar nog 0.5 liter olie in zat inplaats van 4.5)
maar ik zal maandag nog wel even kijken of ik de compressietester van mijn werk mag lenen, want meten is weten natuurlijk
en oliepeil was tot halverwege de pijlstok dus ik heb dat nu wel wat bijgevuld maar het is niet zo dat het probleem nu weg is
ik had zelf ook wel gedacht aan lege stoters, want dat geeft ook wel een beetje een geluid zoals dit, maar als ze echt leeg zijn dan klapt dat nog veel raarder(ooit eens meegemaakt bij een escort waar nog 0.5 liter olie in zat inplaats van 4.5)
- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: stoters kapot ofzo?
Gooi er eens een scheutje ATF olie bij, wilt nog is helpen tegen het tikken 

Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek
Re: stoters kapot ofzo?
ja maar het is bij mij wat erger dan gewoon wat tikken heb ik het idee
en bovendien heeft hij ook lang zijn power niet meer, normaal als je het pedaal vol instampt in de 2 dan schiet hij er vandoor en moet je al heel snel weer schakelen, maar het was nu net alsof je geen gas geeft of dat het maar een 1000cc blokje is ofzo
en bovendien heeft hij ook lang zijn power niet meer, normaal als je het pedaal vol instampt in de 2 dan schiet hij er vandoor en moet je al heel snel weer schakelen, maar het was nu net alsof je geen gas geeft of dat het maar een 1000cc blokje is ofzo
-
- forum member
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 22 jun 2008 21:43
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Re: stoters kapot ofzo?
Daarom, als je minder vermogen hebt zou dat kunnen komen doordat je geen of minder compressie meer hebt.
Hebben clio-blokken soms wel vaker last van.
Hebben clio-blokken soms wel vaker last van.
Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.
Re: stoters kapot ofzo?
als er zoveel vermogen weg is als nu dan drukt hij meestal ook wel behoorlijk makkelijker aan en start hij ook veel lichter, maar hij start echt niet heel licht en met aandruk had hij in de 3 nog genoeg tegendruk om te zorgen dat de 2 drukkers bijna door de achterruit kwamenWouter schreef:Daarom, als je minder vermogen hebt zou dat kunnen komen doordat je geen of minder compressie meer hebt.
Hebben clio-blokken soms wel vaker last van.
en het voelt alsof er meer dan de helft van het vermogen weg is, dus dan zouden er 2 cilinders geen compressie meer hebben of alle 4 de helft zo ongeveer en dat hoor je ook wel bij het starten
en ik neem aan dat jullie dan uitgaan van dat hij het bij de zuigers langs laat lekken? maar dan zou met zo'n compressie verlies de oliedop er ook meteen af vliegen als je die los draait met draaiende motor
Re: stoters kapot ofzo?
ja dan zou je olie dop zekers vliegen, maar hij kan ook langs je kleppen lekken door lamme klepveren. of toch kleppen verbrand. klep zittingen kapot. hydrolische klepstoters lek. kleppen mischien zelfs krom.
Re: stoters kapot ofzo?
kleppen krom krijg je weer hetzelfde verhaal dat hij enorme compressie lekkage heeft op 1 van de cilinder met als gevolg dat hij lichter moet starten
en voor een goed verbrande klep loopt hij nog weer te goed, want wij hebben vroeger wel genoeg auto's gehad waar de kleppen uit gebrand waren omdat we altijd lpg reden. en dan pruttelen en doen ze heel erg en dat heeft hij niet, hij loopt verder niet heel raar alleen hij heeft lang zijn power niet
en hij loopt nu ook wel gewoon goed stationair alleen als je wat gas geeft hoor je weer een raar geluid
en voor een goed verbrande klep loopt hij nog weer te goed, want wij hebben vroeger wel genoeg auto's gehad waar de kleppen uit gebrand waren omdat we altijd lpg reden. en dan pruttelen en doen ze heel erg en dat heeft hij niet, hij loopt verder niet heel raar alleen hij heeft lang zijn power niet
en hij loopt nu ook wel gewoon goed stationair alleen als je wat gas geeft hoor je weer een raar geluid
Re: stoters kapot ofzo?
hmmz toch maar eens je stoters checken want als je kleppen niet goed open gaan heb je geen power en kan het best zijn dat ewr te veel spelling tussen nokkenas en stoters zit en dat kan je ook horen
Re: stoters kapot ofzo?
ok, dus het idee van mij was nog niet zo raar dat ze dan stuk zijn, al blijft het vreemd dat het zo opeens kwam
en ik denk dat het uitvallen is gekomen door een slechte massa ofzo, want hij valt nu niet meer uit stationair, en hij start nu ook weer goed terwijl de accu niet bijgeladen is ofzo
maar hebben deze clio's ook last van slechte massa? want ik weet dat veel andere renaults dat wel hebben
en ik denk dat het uitvallen is gekomen door een slechte massa ofzo, want hij valt nu niet meer uit stationair, en hij start nu ook weer goed terwijl de accu niet bijgeladen is ofzo
maar hebben deze clio's ook last van slechte massa? want ik weet dat veel andere renaults dat wel hebben
-
- forum member
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 22 jun 2008 21:43
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Re: stoters kapot ofzo?
Slechte massa zou kunnen, heb het eigenlijk niet veel gehoord bij een Clio
Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.
Re: stoters kapot ofzo?
nee clio heeft niet echt last van slechte massa, als goe is zitten er op jou motor meer dan 2 massa aansluitingen.
maar wat k je als advies geef om te controleren: is je klep spelling en je compressie van alle 4 de cilinders. dan kun je meer. en je brandstof filter ook effe checke of die niet totaal vol met zooi zit.
heb k ook gehad heb je ook weinig power en kan hij gaan stotteren
maar wat k je als advies geef om te controleren: is je klep spelling en je compressie van alle 4 de cilinders. dan kun je meer. en je brandstof filter ook effe checke of die niet totaal vol met zooi zit.
heb k ook gehad heb je ook weinig power en kan hij gaan stotteren
Re: stoters kapot ofzo?
maar van stotteren gaat hij niet zo rammelen, als het alleen dat minder power was dan kon het bijvoorbeeld ook door een stroom tekort komen, want te weinig stroom betekent dat je injectors minder lang open blijven omdat je moment van openen langer duurt, en ook is je vonk dan zwakker dus minder goede ontbrandingdompy schreef:nee clio heeft niet echt last van slechte massa, als goe is zitten er op jou motor meer dan 2 massa aansluitingen.
maar wat k je als advies geef om te controleren: is je klep spelling en je compressie van alle 4 de cilinders. dan kun je meer. en je brandstof filter ook effe checke of die niet totaal vol met zooi zit.
heb k ook gehad heb je ook weinig power en kan hij gaan stotteren
maar wat moet de klepspeling zo ongeveer zijn dan? want ik zal dit weekend er weer een goed mee aan de gang want nu is het steeds donker als ik thuis kom
Re: stoters kapot ofzo?
het kunnen ook je kep saels zijn die worden ook hard en gaan ook lekken ook een optie maar moet je wel ook compressie meten s6
Re: stoters kapot ofzo?
als je klepseals hard/versleten zijn dan gaat hij gewoon lekken en dan krijg je na een tijdje van die blauwe rookwolken, maar dat heeft hij niet, en daar merk je ook geen vermogens verlies van, want er zijn genoeg race blokken waar de seals ook veel te ruim zijn en die roken dan wel wat meer maar als dat echt veel vermogen zou kosten zouden ze dat echt wel meteen vervangenron schreef:het kunnen ook je kep saels zijn die worden ook hard en gaan ook lekken ook een optie maar moet je wel ook compressie meten s6