RSi motor in Clio 1.8
RSi motor in Clio 1.8
Hallo,
Zijn er veel aanpassingen nodig hiervoor? RSi motor in een Clio 1.8 met 88PK.
Graag reactie.
Bedankt.
Zijn er veel aanpassingen nodig hiervoor? RSi motor in een Clio 1.8 met 88PK.
Graag reactie.
Bedankt.

- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: RSi motor in Clio 1.8
RSi 88pk?
Motor + ecu + versnellingsbak + aandrijfassen en inbouwen maar

Motor + ecu + versnellingsbak + aandrijfassen en inbouwen maar

Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek
Re: RSi motor in Clio 1.8
En wat betreft elektronica? Is het plug&play of moet daar ook nog wat aan worden aangepast?
Dank!
Dank!

- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: RSi motor in Clio 1.8
Ik snap het even niet
Je heb nu een 1.8 8v in je clio?
En je wilt er een RSi motor in hangen?
Maar je heb dan al een RSi dan is het plug en play.. en dan hoef je ook de ECU niet over te zetten MITS de zelfde motorcode..

Je heb nu een 1.8 8v in je clio?
En je wilt er een RSi motor in hangen?
Maar je heb dan al een RSi dan is het plug en play.. en dan hoef je ook de ECU niet over te zetten MITS de zelfde motorcode..

Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek
Re: RSi motor in Clio 1.8
Het is indd een 1.8 8v motor maar geen Rsi.
Deze heeft 88PK en de RSI 110PK.
Deze heeft 88PK en de RSI 110PK.

- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: RSi motor in Clio 1.8
Maar een 1.8 8v is altijd RSi er is geen andere vorm hierin
Je heb ook de baccara daar ligt ook een RSi motor in
Dus een motorswap met bak is geen probleem.. kijk dan wel of de motorcode overeen komt dan hoef je geen kabelbomen en ECU over te zetten

Je heb ook de baccara daar ligt ook een RSi motor in

Dus een motorswap met bak is geen probleem.. kijk dan wel of de motorcode overeen komt dan hoef je geen kabelbomen en ECU over te zetten

Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 26 mei 2008 00:12
- Locatie: Houten (UT)
- Contacteer:
Re: RSi motor in Clio 1.8
nee rick
je het ook een gewone 1.8 8v
deze heeft bijna 90 pk.
de baccara heb je zelfs niet in rsi uitvoering
aleen in 1.4 8v en de zeldzame 1.8 8v
rsi blok heeft een paar verschillen,
krukas, nokken as, uitlaat spuitstuk, inlaat spuitstuk.
je het ook een gewone 1.8 8v
deze heeft bijna 90 pk.
de baccara heb je zelfs niet in rsi uitvoering
aleen in 1.4 8v en de zeldzame 1.8 8v
rsi blok heeft een paar verschillen,
krukas, nokken as, uitlaat spuitstuk, inlaat spuitstuk.
Groeten, Vincent.
Re: RSi motor in Clio 1.8
En kwa motorsteunen aandrijfassen?
Beste is een gehele voorkant van een RSi erbij te hebben.. zodat je (alles) kan overzetten..
Plug en play -> Alleen bij vervangen van het zelfde type blok
Beste is een gehele voorkant van een RSi erbij te hebben.. zodat je (alles) kan overzetten..
Plug en play -> Alleen bij vervangen van het zelfde type blok
- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: RSi motor in Clio 1.8
Had het idd even opgezocht, excusesVinnie_86 schreef:nee rick
je het ook een gewone 1.8 8v
deze heeft bijna 90 pk.
de baccara heb je zelfs niet in rsi uitvoering
aleen in 1.4 8v en de zeldzame 1.8 8v
rsi blok heeft een paar verschillen,
krukas, nokken as, uitlaat spuitstuk, inlaat spuitstuk.

Kortom,
Complete motor, versnellingsbak + aandrijfassen en motorsteunen, kabelbomen en Ecu

Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek