ik ben zojuist gestopt met de voorbereiding voor de audio-bekabeling.

best veel werk na een dag zieke mensen vervoeren.
Omdat er geen originele doorvoer is om een 35MM2 voedingskabel naar de passagiersruimte in te krijgen heb ik deze zelf geboord.
eerst de ruitenwissers demonteren, dan de afdekkingen onder het raam verwijderen.
vervolgens heb ik het complete ruitenwissersysteem verwijderd en kon toen eindelijk een gat boren naast de dikke klos waar alle originele bekabeling doorloopt.
in het interieur heb ik de bovenplaat van het dashbord gedemonteerd en vervolgens het klokkenpaneel.
tegen de "Firewall" zit geluids dempend materiaal wat gemakkelijk is te verwijderen op de plek waar het boor erdoorheen is gekomen.
om nu te zorgen dat de kabel niet wordt beschadigd door de scherpe kanten van het geboorde gat gebruik ik een wartel van een electriciteits-verdeeldoos.
hiermee wordt niet alleen de kabel beschermd maar is het ook nog een waterdicht naar de binnenruimte toe.
helaas waren de batterijen van mijn fototoestel leeg.
maar foto's komen morgen, dan heb ik de batt's weer opgeladen.

Morgen gaan we weer lekker verder met het leggen van de bekabeling, ik heb tenslotte niet voor niets 3 dagen verlof genomen. het moet er nu maar eens van gaan komen.