Accu zwak/kapot?
Accu zwak/kapot?
Vanochtend was het weer zover. M'n boordcomputer gereset naar nul(verbuik/dagteller e.d.). Ik weet eigenlijk wel zeker dat hij gereset is tijdens de start.
Als ik hem start hoor ik een heel kort start geluidje gevolgd door een seconde stilte. Daarna wederom een heel kort geluidje en hij slaat meteen aan. Startproblemen heb ik dus (nog) niet. Voor mijn gevoel is de accu op z'n eind omdat ie de startmotor nauwelijks een slag in de rondte krijgt. Gelukkig is één slag genoeg voor m'n motor omdat ie zo snel aanslaat.
Voordat ik een nieuwe accu bestel, zijn er misschien nog andere dingen die dit kunnen veroorzaken(startmotor)? Ik gebruik mijn auto ongeveer 1 a 2x per week en rij dan 2x 8km, gevolgd door weer een week stilstand. Wat mij een tijdje geleden wel opviel is dat ie bovengenoemd verschijnsel ook wel eens heeft als ie een flink stuk gereden heeft(+150km), even een tankstop en je merkt dat ie de startmotor net rond kan krijgen. Ik heb nog nooit een lege accu gehad overigens.
Tis een Clio 2 ph1 1.6 16V bj2000 voor degene die mijn auto niet kennen.
Als ik hem start hoor ik een heel kort start geluidje gevolgd door een seconde stilte. Daarna wederom een heel kort geluidje en hij slaat meteen aan. Startproblemen heb ik dus (nog) niet. Voor mijn gevoel is de accu op z'n eind omdat ie de startmotor nauwelijks een slag in de rondte krijgt. Gelukkig is één slag genoeg voor m'n motor omdat ie zo snel aanslaat.
Voordat ik een nieuwe accu bestel, zijn er misschien nog andere dingen die dit kunnen veroorzaken(startmotor)? Ik gebruik mijn auto ongeveer 1 a 2x per week en rij dan 2x 8km, gevolgd door weer een week stilstand. Wat mij een tijdje geleden wel opviel is dat ie bovengenoemd verschijnsel ook wel eens heeft als ie een flink stuk gereden heeft(+150km), even een tankstop en je merkt dat ie de startmotor net rond kan krijgen. Ik heb nog nooit een lege accu gehad overigens.
Tis een Clio 2 ph1 1.6 16V bj2000 voor degene die mijn auto niet kennen.
Re: Accu zwak/kapot?
Klinkt gewoon als een lege accu en als je hij nog nooit is vervangen heeft hij het al aardig lang volgehouden.
Geen idee of het de originele is. Zal de vorige eigenaar eens contacteren. Ik kan er dus vanuit gaan dat ie op z'n laatste celletjes loopt 

Je kan altijd je binnenverlichting eens aanzetten met het starten.. Als die bijna geheel dooft is je accu aardig op aan het raken ja.
Naja ik ben weer thuis gekomen, starte weer zo vreemd hik-stil-en lopen. Als ie het nog een maandje uithoud zou mij dat financieel iets beter passen.
Beetje zoals deze mongool F7P's sloopt?
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee zo gaat ie gelukkig bij mij niet
Ik hoef ook niet door te starten hij slaat even snel aan als voorheen maar dan zonder het startgeluid.

Ik hoef ook niet door te starten hij slaat even snel aan als voorheen maar dan zonder het startgeluid.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
maak anders even een filmpje, dan kunnen we zien / hooren wat er mogelijk aan de hand is 

Groeten, Vincent.
Jullie zijn gewoon filmpje/foto freaks 
Nee hoor ga ik effe doen.

Nee hoor ga ik effe doen.
Haha net camera aan gezet. Starten zonder problemen uiteraard
zoals het hoort en dus niet net alsof de accu leeg is.