Katalysator Renault Clio 3 RS 2011 en APK

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Siebister
beginner
Contacteer:

Katalysator Renault Clio 3 RS 2011 en APK

Bericht door Siebister »

Hi Clioclub leden,

Mijn naam is Tom en ik heb een aantal weken geleden mijn droomauto gekocht; een Renault Clio 3 RS Cup. Prachtige auto en heel blij mee! Maar ik wil toch hier en daar wat aanpassen. Ik vind bijvoorbeeld het geluid/de beleving iets te braaf. Vandaar dat ik op zoek ben naar inlaat/uitlaat aanpassingen en een eventuele remap.

De uitlaat die ik op het oog heb is een catback systeem van Scorpion. Zij bieden een catback systeem, decat pijp of sportkatalysator.

Dan nu de hamvraag waar ik jullie hulp bij nodig heb (er worden mij namelijk verschillende dingen verteld):

Wat is de beste keuze? Een decat pijp of een sportkatalysator? Komt de auto nog door de APK als de tweede katalysator wordt vervangen door een decat pijp?

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Groeten,
Tom
Tutuur
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Re: Katalysator Renault Clio 3 RS 2011 en APK

Bericht door Tutuur »

Dit heb ik je al verteld over de email, de tweede kat kan gewoon weg gehaald worden, 0,0 problemen met de apk
Siebister
beginner
Contacteer:

Bericht door Siebister »

Hoi Arthur,

Klopt dat je me dat hebt verteld. Er zijn een aantal monteurs die me hebben gezegd dat het verwijderen van de katalysator problemen voor de apk zou kunnen veroorzaken. Dat schept voor mij als leek verwarring. Vandaar dat ik op zoveel mogelijk plaatsen info probeer in te winnen. Wellicht dat er meerdere mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
Tutuur
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tutuur »

Ik modificeer al 12 jaar Renaults en kan je met 100% zekerheid zeggen dat dit geen probleem is.
Siebister
beginner
Contacteer:

Bericht door Siebister »

Bedankt voor de reactie! Ik ga de uitlaat inclusief 2e decat bestellen en dan vertrouw ik je op je woord dat de auto daarop niet wordt afgekeurd 😁
Maar voordat de auto gekeurd moet worden, ben ik hoogstwaarschijnlijk al bij je geweest voor de tune 😉
Tutuur
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tutuur »

Komt helemaal goed, maak je geen zorgen!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”