Storing lampje

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Enes_
beginner
Contacteer:

Storing lampje

Bericht door Enes_ »

Hallo mensen ik ben Enes ik ben hier nieuw ik heb al een tijdje een clio 2 van 1999 1.6 benzine en is een automaat.
Stationair draait het niet best maar voor die leeftijd vind ik het nogal normaal en als het opwarmt draait het goed.
Ook wat iets meer witte rook dan normaal maar niet overdrijven veel.

Af en toe valt de snelheidsmeter op 0 maar komt dan ook nog terug trek ik me ook niet zo veel aan omdat ik toch meestal dit wagen gebruik als tweede voertuig voor korte afstanden.

Heb er 2x op autostraat gereden en bij een bepaalde snelheid ongeveer op 120 krijg ik een storing lampje aan met water en spiraaltje onderaan dus eigenlijk het middelste lampje onder het tanklampje.
Ik kan blijven rijden zonder probleem of geen vermogen verlies en als ik de wagen opnieuw opstart is de storing weg.

Ben naar paar garages geweest en ze zeggen allemaal iets anders misschien iemand met zo iets meegemaakt heeft die me kan vertellen wat het kan zijn?

Alvast bedankt
Enes_
beginner
Contacteer:

Re: Storing lampje

Bericht door Enes_ »

Leuke club met vele hulpzame mensen is het hier 3 dragen verder en nog geen enkele reactie.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Eline92

Re: Storing lampje

Bericht door Eline92 »

Snelheidsmeter is je sensor denk ik. Had het zelfde meter viel uit maar automaat schakelde wel gewoon. Ik reed dan gewoon op basis van het aantal toeren dat hij maakte.
Voor wat betreft je waarschuwingslampje....in instructieboekje hebben ze het over een elektrisch probleem. Maar ja dat kan nog van alles zijn :smash: Auto is neem ik aan helemaal uitgelezen? Want daar zou toch wel wat foutcodes mee moeten opdoemen (eentje omtrent rijstijl die betrekking heeft op je snelheidssensor :sneaky: en andere voor je waarschuwingslampje)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”