Start/Stop knop
-
- beginner
- Contacteer:
Start/Stop knop
Hoi allemaal,
Na het importeren van mijn Clio 4 uit Duitsland merkte ik al snel wat verschillen met de Nederlandse modellen. Zo mis ik de start/stop functionaliteit en de eco knop. Nu kwam ik per toeval erachter dat de Clio best wel rijk is voorbereid voor deze functies en kocht ik zelf een eco knop. Deze was makkelijk te vervangen voor het blinde plaatje bij mijn versnellingspook.
Nu vroeg ik me verder af wat er nog meer te tweaken valt op deze manier. Ik heb twee blinde plaatjes zitten op de plek van de parkeersensoren aan/uit en start/stop aan/uit. Iemand allereerst een idee of ik deze (start/stop) ook gewoon de knop aan te sluiten werkend krijg? En in het algemeen, simpele trucs om makkelijk deze knop te vervangen?
Mijn dank is groot,
MH
Na het importeren van mijn Clio 4 uit Duitsland merkte ik al snel wat verschillen met de Nederlandse modellen. Zo mis ik de start/stop functionaliteit en de eco knop. Nu kwam ik per toeval erachter dat de Clio best wel rijk is voorbereid voor deze functies en kocht ik zelf een eco knop. Deze was makkelijk te vervangen voor het blinde plaatje bij mijn versnellingspook.
Nu vroeg ik me verder af wat er nog meer te tweaken valt op deze manier. Ik heb twee blinde plaatjes zitten op de plek van de parkeersensoren aan/uit en start/stop aan/uit. Iemand allereerst een idee of ik deze (start/stop) ook gewoon de knop aan te sluiten werkend krijg? En in het algemeen, simpele trucs om makkelijk deze knop te vervangen?
Mijn dank is groot,
MH
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Start/Stop knop
Iemand enig idee? BUMP
-
- forum starter
- Contacteer:
Je kan het wel mooi mee opvullen maar het zal niet werken.
S/S systeem heeft een andere accu, dynamo, startmotor etc.
Kortom, het is geen plug & play.
-
- beginner
- Contacteer:
Thanks! Dit zocht ik. Slotje.proportions schreef: 20 aug 2019 11:38 Je kan het wel mooi mee opvullen maar het zal niet werken.
Als achter het paneeltje de kabel en connector voor de schakelaar er al liggen is het misschien een leuk projectje om uit te zoeken of de stop/start-mode alsnog met een ddt4all-hack is toe te voegen. Volgens mij zijn de benodigde componenten niet wezenlijk anders. Behalve de accu; die hebben ze vanwege een mogelijk gebrek aan capaciteit uit voorzorg vergroot.
Ik vind stop/start overigens een erg irritante feature, dus ik heb het bij mij permanent uitgezet.
Ik vind stop/start overigens een erg irritante feature, dus ik heb het bij mij permanent uitgezet.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
-
- forum starter
- Contacteer:
Mox, ik weet het nog van VW dat een auto met start stop een tweede startmotor had om hem snel weer op te kunnen starten. Ik ben technisch niet echt bekend met Renault maar ik denk dat die ook hetzelfde systeem gebruikt en een zwaardere accu.
Bij de Clio zit er maar één startmotor in en hoewel er onderscheid gemaakt wordt tussen de uitvoering mét en zónder stop/start lijkt er in beide gevallen gewoon hetzelfde type startmotor gemonteerd te worden., t.w. de 233000557R. De dynamo is er in 90 en 150 ampere.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
-
- forum starter
- Contacteer:
Ik zie ook dat de bekabeling van de ecu verschilt tussen met en zonder stop start systeem. Ik weet niet of het al voorbereid is, dat is ook verschillend per motortype.