Keyless entry vragen

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Pipi
beginner
Contacteer:

Keyless entry vragen

Bericht door Pipi »

Keyless entry Clio.

Bij mn Clio kan ik ontgrendelen met dat kleine zwarte knopje aan de bestuurderskant.
Bij de passagiers kant gebeurt er echter niets wanneer ik op hetzelfde knopje druk.
De rest werkt wel goed (starten met kaary in broekzak, vergrendelen bij weglopen van auto).

Tevens, hoe stel ik in dat de ramen automatisch dichtgaan bij vergrendelen? Heb er op het forum wel iets over gelezen met parameters die dan gewijzigd moeten worden?
proportions
forum starter
Contacteer:

Re: Keyless entry vragen

Bericht door proportions »

Bij de passagierskant zou het ook op hetzelfde manier moeten werken.
Waarschijnlijk is er iets mis bij jou knop / bekabeling etc. aan de passagiers zijde.

Automatische ramen zijn zover ik weet niet softwarematisch in te stellen, daarvoor ben ik een module aan het aanschaffen (raam + spiegel inklappen bij vergrendelen).
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Als de kaart zich in de buurt van de auto bevindt dan zou je aan de passagierskant gewoon moeten kunnen ontgrendelen.

Ik heb nog steeds goede hoop dat de ramen gewoon softwarematig automatisch omhoog kunnen bij het vergrendelen, maar welke parameters daarbij betrokken zijn is (nog) onduidelijk.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
RenskeEemhof
beginner
Contacteer:

Bericht door RenskeEemhof »

Ik heb een Clio IV uit september 2017 (zen) waarbij de key wel in het dashboard moet zitten om te kunnen starten. Zou de keyless entry hierbij wel moeten werken? Als ik bij de auto wegloop gebeurt er namelijk niets. Als ik dan met een knopje op de key afsluit en probeer te openen via de handgreep gebeurt er ook niets. Ik heb wel een vrij standaard versie, maar betekent dat ook dat hier dan geen keyless opzit? dat is toch niet meer van deze tijd
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Als je de auto op slot hebt gedaan met het knopje op je keycard dan werkt keyless entry niet meer, totdat je de auto weer een keer gestart hebt. Dit lijkt een bug, maar het is in feite een veiligheidsvoorziening die voorkomt dat kwaadwillenden draadloos het signaal van je keycard kunnen opvangen en "verlengen" waardoor ze de auto zouden kunnen openen zonder dat de sleutel in de buurt is.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”