Weet iemand hoe ik mijn keyless entry kan resetten?
Sinds gisteren gaat mijn achterklep niet meer open door op de elektronische drukker te duwen.
Bij de voordeuren links en rechts gaat dit wel.
Dus alleen de achterklep. Als ik het voorportier open met het kleine zwarte knopje en deurhandel en dan naar de kofferklep loop dan gaat deze wel open???
Ik heb de auto al een keer met card in de sleuf gestart.
keycard keyless enrtry
keycard keyless enrtry
Voorheen Mercedes A180 L, Mercedes GLA 2.2 AMG.
Nu Renault Clio IV Initiale.
Re: keycard keyless enrtry
Bedoel je dat de drukschakelaar in de handgreep van de achterklep niet goed meer werkt? Die dingen gaan nog weleens stuk als de rubber afdichting slecht wordt, waardoor er vocht in de schakelaar kan komen. Ik druk altijd voorzichtig op dat rubber, nooit onnodig hard of diep en altijd netjes in het midden, waar je de schakelaar voelt zitten. Misschien heb ik daardoor vooralsnog geen problemen. Die dingen zijn overigens vrij goedkoop om te vervangen.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Precies datgene is dus vanmiddag gebeurt. Ga er van uit dat ik altijd voorzichtig ben. In de 6 weken dat ik auto heb, heeft de achterklep perfect gewerkt.
Maar na de boodschappen vanmiddag dus out of the blue niet meer.
Het vreemde is dat als ik de deur open en dus ook keyless en vervolgens naar de achterklep loop, die dan wel open gaat.
Maar na de boodschappen vanmiddag dus out of the blue niet meer.
Het vreemde is dat als ik de deur open en dus ook keyless en vervolgens naar de achterklep loop, die dan wel open gaat.
Je kunt aan je dealer vragen of hij een firmware update wil doen van de HFM (HandsFree Module). Toen ik mijn Initiale nieuw kocht (november 2017) had ik bij aflevering een vage issue waardoor ik altijd 2x op de deurgreep moest drukken om de auto te openen. Sinds de firmware update, op 17 januari 2018, nooit meer problemen gehad.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
Update, maar dan "nog" geen software update, maar die, en zoals Mox dat beschrijft zeker ook noodzakelijk is.
Na diverse algemene posts over het issue achterklep.......... en reacties op mijn post gelezen te hebben, ben ik tot drie keer toe naar mijn auto gegaan en heb diverse mogelijkheden onderzocht en uitgeprobeerd. Mijn eerste poging liep op niets uit. Dit simpelweg omdat ik niet direct wist naar waar ik moest kijken. Het werd eigenlijk alleen nog maar slechter.
Nadat ik de auto voor de eerste keer ooit, had gestart met de card in de gleuf, en zoals ook in mijn eerdere post gemeld, kon ik nu de auto niet eens meer met de card bedienen om op slot te doen.
Daarna nog even gewacht en mijn brein
te denken gezet. Wederom terug naar de auto en nu heel simpel ingestapt. De auto was dus nog steeds niet op slot, en heb de auto met card erin gestart en ben simpelweg weggereden.
Meteen zag ik en hoorde ik de oorzaak. De binnenlampjes in het midden bovenin, bleven branden en piep hier en piep daar en nog eens piep piep piep.
Daarbij in het dashboard de melding dat de achterklep niet dicht was. Teruggereden en gestopt en de achterklep helemaal geopend en overal gekeken naar eventuele fouten o.i.d., aan de rubberrand gevoelt, geduwd, geblazen om eventueel onzichtbaar vuil weg te krijgen.
Daarna de klep weer dicht gedaan zoals altijd. Card uit de gleuf, deur dicht en weggelopen. Auto piepte, sloot automatisch en de lampen knipperde. Dus feitelijk zoals het ( bij mijn auto ) was.
Vanmorgen nogmaals getest en als eerste de achterklep geopend, en deze ging zoals altijd gewoon open. Daarna weggelopen en de auto sloot ook zoals altijd.
Wat nu de feitelijke oorzaak is geweest, of misschien nog steeds, weet ik dus niet, maar het is zeker zo dat ik dit in de gaten moet houden.
Na diverse algemene posts over het issue achterklep.......... en reacties op mijn post gelezen te hebben, ben ik tot drie keer toe naar mijn auto gegaan en heb diverse mogelijkheden onderzocht en uitgeprobeerd. Mijn eerste poging liep op niets uit. Dit simpelweg omdat ik niet direct wist naar waar ik moest kijken. Het werd eigenlijk alleen nog maar slechter.
Nadat ik de auto voor de eerste keer ooit, had gestart met de card in de gleuf, en zoals ook in mijn eerdere post gemeld, kon ik nu de auto niet eens meer met de card bedienen om op slot te doen.
Daarna nog even gewacht en mijn brein
Meteen zag ik en hoorde ik de oorzaak. De binnenlampjes in het midden bovenin, bleven branden en piep hier en piep daar en nog eens piep piep piep.
Daarbij in het dashboard de melding dat de achterklep niet dicht was. Teruggereden en gestopt en de achterklep helemaal geopend en overal gekeken naar eventuele fouten o.i.d., aan de rubberrand gevoelt, geduwd, geblazen om eventueel onzichtbaar vuil weg te krijgen.
Daarna de klep weer dicht gedaan zoals altijd. Card uit de gleuf, deur dicht en weggelopen. Auto piepte, sloot automatisch en de lampen knipperde. Dus feitelijk zoals het ( bij mijn auto ) was.
Vanmorgen nogmaals getest en als eerste de achterklep geopend, en deze ging zoals altijd gewoon open. Daarna weggelopen en de auto sloot ook zoals altijd.
Wat nu de feitelijke oorzaak is geweest, of misschien nog steeds, weet ik dus niet, maar het is zeker zo dat ik dit in de gaten moet houden.