In het kort. Begin van de week de standaard radio vervangen voor een pioneer. Tweedehandsje, bluetooth module bleek stuk te zijn. Ik heb de stekkers overigens 1 op 1 over gezet, alles werkte prima. Er staan nog wat speakers en sub/versterker te wachten, echter wilde ok dat gaan regelen als ik een andere radio had gevonden.
Ik heb tot gister zonder problemen in de rondte gereden, zelfs een half uur zitten kloten met het contact aan om een radio te proberen die ik bij een pandjeszaak vandaan had. Werkte overigens ook niet, dat terzijde. Of dit radioavontuur iets met het probleem te maken heeft weet ik niet, maar leek me relevant. Ging ook netjes aan en uit mbv contactslot. Ik was ca 17.00 thuis. s'Avonds rond 21.00/2200 dacht ik, ik ga eens kijken of dat setje speakers makkelijk erin gaan. Auto ging al niet open, en werkelijk niets, zelfs het kleinste lampje gaf geen laatste doving. De clio leek dood. What the fuck nou weer..
Voltmeter erbij, accu 0.00 volt.. dus in zeg 5 uur de accu compleet leeg. Nog nooit meegemaakt. Ik maar eens op zoek naar een jumpstarter en via marktplaats zo'n mini auto starter power pack op de kop getikt. Gezien de hyundai i30 in de winter vaak geen zin heeft, en in je eentje de wagen aanduwen, terwijl vrouwlief een paar keer de poging teniet doet door te weinig gas of wat die vrouwen ook doen, en daarna iig kut de dag begint leek me dat wel een keer tijd. Meestal denk je daar pas aan als het zover is, dus goeie actie. Lijkt allemaal te werken.
Echter heb ik maar twee keer kunnen proberen te starten ivm de lading van het apparaat en ik een vreemde storing lijk te hebben. Als ik het contact aan zet branden STOP en SERV. En de drie onderste, accu en nog wat. En starten ho maar. Nog geen klikje.
Even gemeten, gezien de clio min 6 volt nodig heeft, maar zat met lader rond de twaalf. Die geeft een oiekspanning bij starten. Dus.
Iemand enig idee hoe het kan dat een accu in zo'n relatief korte tijd heulemaal leeg is? En wat deze storing inhoud? Ik kan me voorstellen dat ik een lampje binnen heb laten branden of iets maar meer ook niet.
Dus de stroom is er zeg bijna 24 uur afgeweest, of niet aanwezig.
Iemand enig idee?