dag/nacht-modus trucken Rlink/nav

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
wobbel66
beginner
Contacteer:

dag/nacht-modus trucken Rlink/nav

Bericht door wobbel66 »

Hoi,

Sinds kort eigenaar van een clio estate gt 2014. Mooi bakkie en rijdt goed.
Opvallend vind ik dat de nachtmodus in gaat als het dimlicht aan gaat. (bij mijn oude tomtom gaat dat op zon op/ zon onder)
Ik rijd eigenlijk altijd met dimlicht aan, en ik zag al meerdere mensen die op zoek zijn naar andere nachtmodus-kleuren

Nu zat ik te denken aan een andere oplossing. Koppel de daglichtvelichting los, en koppel deze aan het dimlicht.
Zo kan ik met daglichtmodus rijden met dimlicht (met de Rlink & navigatie in dagmodus)
Zo kan ik in dimlichtmodus rijden met dimlicht (met de Rlink&navigatie in nachtmodus)

Vraag is, gaat dit ongestraft, of gaat de computer zien dat mijn dimlicht een ander vermogen vraagt dan mijn led"stripje"
Gok, dat iemand dit vast al geprobeerd heeft!

Wobbel66
PatrickB
beginner
Contacteer:

Re: dag/nacht-modus trucken Rlink/nav

Bericht door PatrickB »

Vreemd, mijn dimlicht is niet gekoppeld aan mijn dag/nachtmodus. Maar ik heb een auto die een maand oud is, misschien is dat aangepast. Maar desalniettemin, je kan (ik weet even niet waar, maar volgens mij bij instellingen navigatie) je nachtmodus uitzetten, gewoon softwarematig. Lijkt me een stuk eenvoudiger.
Sinds september 2017 trotse eigenaar van een gloednieuwe Renault Clio Estate Bose Edition
wobbel66
beginner
Contacteer:

Re: dag/nacht-modus trucken Rlink/nav

Bericht door wobbel66 »

Klopt Patrick, de nachtmodus uitzetten in R-link is eenvoudiger.
Maar kan slecht tegen techniek die niet helpt. Is nu opgelost, maar was uiteindelijk een dure oplossing voor een simpel stukkie techniek (die niet goed werkt..)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”