renault clio verwarming

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
sypho
beginner
Contacteer:

renault clio verwarming

Bericht door sypho »

Goede dag iedereen

ik heb in de zomer een 2de hands clio gekocht voor een prikje
nu het winter is, merk ik dat mijn verwarming niet deftig werkt.

ik heb een beetje lauwe warme lucht, maar dat is bijna niets waard.
ik ben handig, ik werk in centrale verwarming als technieker en heb dus bepaalde trukjes geprobeerd maar niks geeft effect.

ik heb het het verwarming systeem goed ontlucht, zowel aan de koelradiator en aan de rubber slang die naar binnen gaat, staat ook een handmatige ontluchter op
zat een 10 seconden lucht! voor de rest idd beetje roestwater vuil, maar echt niet veel!
mijn vertrek van het warm water is mega warm, en mijn retour leiding is ook mega warm! ik kan het niet vast houden!
IS ER NOG EEN 3 DE ONTLUCHTER ERGENS IN DE AUTO NAAST DE PEDALEN ?
ik las op het internet, dit is een quote Meestal(!) zit er bij renault een ontluchtingsnippel op 1 van de slangen die naar de kachelradiator gaan (richting binnenkant auto).Het is een verdikking op de waterslang met daarop een zwart wieltje van je open kunt draaien. Bij de thermostaathuis zit vaan een soort ventieldopje, of een imbusbout in een pijpje, dit zijn dan je ontluchtingsnippels. einde quote

wat bedoelen ze met "Bij de thermostaathuis zit vaan een soort ventieldopje" is dat al in de auto zelf naast de pedalen?

de klep van de verwarming in de slaken huis waar de kachel zit heb ik handmatig volledig openen gezet ik hoor een klep op en dicht gaan!
ik heb mijn daschbord er nog niet willen uitnemen.

ik las ook op het internet van een regelkraan dat die kan vast zitten, zit er nog ergens in de auto een kraan?

het systeem eens goed doorspoelen zal niet nodig zijn vanwege al mijn leidingen mooi heel heet worden, dus ik vermoed dat de kachel ook heet word, het zit aan iets anders!

wie o wie kan me nog een paart tips en hints geven ?

mvg koen
johan_416
forum starter
Contacteer:

Re: renault clio verwarming

Bericht door johan_416 »

Hallo Koen
wat voor n clio is eerste punt. bij veel zitten op het zijkant van het blok onder luchtfilter op het thermohuis n ontluchting in de voor van n ventieldop. draaid de ventilator wel goed ?
en genoeg vloeistof , water is heel beslist niet ideaal, koelvloeistof gebruiken.
en bediening in de auto werkt die naar behoren, dus naar voetruimte of raam lucht blazen, kan n buis los zijn. lauwe lucht kan n gedeeltelijke verstopping zijn of kraan niet helemaal open
------------------------------------------------------------
2004 Dynamique Luxe 1.6 16V Rouge Cerise nv713
sypho
beginner
Contacteer:

Bericht door sypho »

clio van het jaar 1996
aan de zijkant onder de luchtfilter heb ik idd een rubber slang met een ventieldopje , deze is ontlucht en (koelvloeistof) komt er uit gespoten en na paar keer te starten, ging deze harder en harder water geven.

maar met wat bedoel je een thermohuis juist ?
en wat bedoel je met de ventialtor? de pomp draait ben ik zeker van, en de ventilator van de koeling draait.

de bediening:
de lucht komt lang alles kanten via het dashbord, dus die klep werk,
de klep voor de warmte te regelen gaat open en ik hoor een klikje op volledig koud en volledig warm.

de kraan waar zit die juist? achter de plastic mantel ? via de stalen kabels via het bedieningpaneel, of ergens anders?
Duck
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Duck »

Komt de auto wel op temperatuur?
Gaat de temperatuur meter naar het midden of blijft de wijzer " onderin" hangen?
Zou de thermostaat wel eens kunnen zijn.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
sypho
beginner
Contacteer:

Bericht door sypho »

de auto komt zeker op tempratuur, de koeling moet na een tijdje zelfs aanslagen in deze koude dagen
de wijzer staat mooi in het midden van de tempratuur motor

welke thermostaat bedoel je ? in de bediening zit alles nog met ijzeren staafjes, enkel de blazer werkt op elektriciteit, zit die thermostaat in de plastice omhulsel waar de kachel zit ?

als ik in de bestuurzetel zit, aan mijn voeten, als ik heel goed buk, zie ik 2 radiator buizen lopen via een plastic omhulsel, en die zijn beiden heet , dus de vertrek en belangrijker de retour zijn heet , dus als mijn retour heet word, moet mijn kachel ook warm zijn !

heeft er iemand een afbeelding van hoe zo een kachel in die plastic omhulsel zit, en welke klepen erin zitten? welk beweegt enzo

this koud aan het worden

niemand weet een hack of heeft dit probleem ook al eens voor gehad?

avond
Duck
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Duck »

Als de motor snel opwarmt en temperatuurmeter dat ook aangeeft is het niet de thermostaat.
Misschien de bedieningskabel achter op je kachel bedieningspaneel er af geschoten of de clip die de buitenkabel vasthoudt er af?
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”