lage clio 2.0 aandrijfas kapot
lage clio 2.0 aandrijfas kapot
Ik heb mij clio verlaagd en nu gaat heel snel de binnenste hoes aan de bijrijders kant kapot dus de hoes die dichtbij de bak zit.. is hier iets aan te doen of zijn er mensen die dit ook hebben..?
Heb een keer gehoord dat als die teveel verlaagd is dat de as dan scheef staat en dat de hoes kan scheuren.. hij loopt ook maar net langs de bak dus weet niet of de hoes met inveren daar tegenaan loopt..
hoop dat iemand me er mee kan helpen want om nou om de maand een nieuwe aandrijfas te kopen boor 200 euro zit ik ook niet op te wachten..
mvg kevin
Heb een keer gehoord dat als die teveel verlaagd is dat de as dan scheef staat en dat de hoes kan scheuren.. hij loopt ook maar net langs de bak dus weet niet of de hoes met inveren daar tegenaan loopt..
hoop dat iemand me er mee kan helpen want om nou om de maand een nieuwe aandrijfas te kopen boor 200 euro zit ik ook niet op te wachten..
mvg kevin
-
- forum starter
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 04 jun 2014 21:45
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: lage clio 2.0 aandrijfas kapot
Klopt, dit was bij mij ook het geval. ik heb het hoekje van mn motorblok waar ie soms dat rubber schaaft afgevijld en daarna de verlaging eronderuit gehaald...
Re: lage clio 2.0 aandrijfas kapot
Wil de verlaging wel houden.. maar weet nog niet zeker of die op dat blok aanloopt of dat het iets anders kan zijn..
zijn wel meer clios verlaagd dus weet niet wat die eraan hebben gedaan
zijn wel meer clios verlaagd dus weet niet wat die eraan hebben gedaan
Re: lage clio 2.0 aandrijfas kapot
Een phase 1 rs as gemoneerd. Nooit meer last gehad.
Re: lage clio 2.0 aandrijfas kapot
Is die as anders dan een fase 2 dan..?
En was dat ook de bijrijderskant..?
En was dat ook de bijrijderskant..?
Re: lage clio 2.0 aandrijfas kapot
De lange as is indd passagiers zijde.
Een ph1 is een as uit 1 stuk, de ph2 as is met tussen lager en die loopt indd vlak langs een scherpe kant van het motorblok.
Een ph1 is een as uit 1 stuk, de ph2 as is met tussen lager en die loopt indd vlak langs een scherpe kant van het motorblok.
Re: lage clio 2.0 aandrijfas kapot
Klopt maar hoord dat als die verlaagd is dat de stand van de as anders staat en dat die daardoor scheurt..
of zal het echt komen dat die op dat stuk aanloopt wat je zegt
of zal het echt komen dat die op dat stuk aanloopt wat je zegt
Re: lage clio 2.0 aandrijfas kapot
Juist, doordat de as onder een andere hoek staat komt hij echt vlak langs dst hoekje.
Of het dat dan ook echt is geen idee maar sommige mensen monteerde elk jaar een nieuwe as,....
Of het dat dan ook echt is geen idee maar sommige mensen monteerde elk jaar een nieuwe as,....
Re: lage clio 2.0 aandrijfas kapot
Bij mij is die na 3 maanden al kapot..
nu hoorde ik van iemand dat die de draagarmen had aangepast door middel van de fusee verder naar buiten zette zodat de as meer ruimte heeft
nu hoorde ik van iemand dat die de draagarmen had aangepast door middel van de fusee verder naar buiten zette zodat de as meer ruimte heeft
Re: lage clio 2.0 aandrijfas kapot
Technisch gezien onmogelijk met standaart draagarmen
Re: lage clio 2.0 aandrijfas kapot
Hij heeft het vaker gedaan zegt die..
maar ga eerst maar is proberen dat hoekje weg te halen kijken of dat gaat werken
maar ga eerst maar is proberen dat hoekje weg te halen kijken of dat gaat werken
-
- forum starter
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 04 jun 2014 21:45
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: lage clio 2.0 aandrijfas kapot
Kun je zeker doen,dat wegvijlen, is best een behoorlijk stukje wat je weg kunt halen.
Laatst gewijzigd door MarijnRS op 06 feb 2015 07:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: lage clio 2.0 aandrijfas kapot
Vooruit dan maar, even een wat langere uitleg met plaatjes.
Het probleem is indd de verlaging, de as loopt vanaf het scharnierpunt naar de fusee toe.
Dit komt nu onder een scherpere hoek naar boven te staan.
As krijgt meer krachten te voortduren en het hoesje loopt rakelings langs een scherp puntje van de motor.
Phase 1 as:

Phase 2 as:

Door een phase 1 as te monteren laat je het scharnier punt weg, de as staat onder een veel minder scherpe hoek omdat hij vanaf de versnellings bak direct naar de fusee loopt.
Over het draagarm verhaal.
Een standaart draag armen heeft vaste montage punten voor: 1 subframe 2 fuseekogel 3 stabilisatorstang. Je kunt en wilt hier niks aan veranderen omdat het vaste montage punten zijn. Ook zou je hiermee je wiel geometrie verstoren en dat zorgt weer voor torque steer.
Door de fusee meer maar buiten te plaatsen krijgt de as meer ruimten?
Je verplaats hiermee niet het scharnierpunt dus de hoes loopt net zo goed nog vlak langs het scherpen gedeelte.
Pointless.
Het probleem is indd de verlaging, de as loopt vanaf het scharnierpunt naar de fusee toe.
Dit komt nu onder een scherpere hoek naar boven te staan.
As krijgt meer krachten te voortduren en het hoesje loopt rakelings langs een scherp puntje van de motor.
Phase 1 as:

Phase 2 as:

Door een phase 1 as te monteren laat je het scharnier punt weg, de as staat onder een veel minder scherpe hoek omdat hij vanaf de versnellings bak direct naar de fusee loopt.
Over het draagarm verhaal.
Een standaart draag armen heeft vaste montage punten voor: 1 subframe 2 fuseekogel 3 stabilisatorstang. Je kunt en wilt hier niks aan veranderen omdat het vaste montage punten zijn. Ook zou je hiermee je wiel geometrie verstoren en dat zorgt weer voor torque steer.
Door de fusee meer maar buiten te plaatsen krijgt de as meer ruimten?
Je verplaats hiermee niet het scharnierpunt dus de hoes loopt net zo goed nog vlak langs het scherpen gedeelte.
Pointless.
Re: lage clio 2.0 aandrijfas kapot
Bedankt voor je goeie uitleg..
en zon fase 1 as past gewoon zonder aanpassingen op een fase 2
en zon fase 1 as past gewoon zonder aanpassingen op een fase 2
Re: lage clio 2.0 aandrijfas kapot
Helemaal goed dankje voor de goeie informatie.. ga dit maar is proberen
Re: lage clio 2.0 aandrijfas kapot
Ik heb hem maar 35mm verlaagd dus raakt hem niet zit ongeveer 1.5 cmm ruimte. Niet meer dan 35 mm verlagen, bij 40mm verlagen is de kans groot dat je hem raakt.
2.0 16v RS