Start stop
-
- forum starter
- Contacteer:
Start stop
Ik heb al ff zitten bladeren in het instructieboekje, maar het antwoord niet kunnen vinden. Toen ik namelijk vandaag stilstond, begin het lampje van de start stop groen te knipperen. Als het brandt is de functie actief (slaat de motor af), maar knipperen staat meen ik niet omschreven. Storing?
Re: Start stop
Bij mij knippert ie om te zeggen dat 'stop' beschikbaar is, maar niet actief omdat ik bijvoorbeeld in z'n 1 vertrekkensklaar sta. Hij slaat enkel af als je koppel-pedaal loslaat (en in neutraal staat off course
)

- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Hoe staan de knoppen van de ventilator, verwarming beide op oranje is het ook niet beschikbaar stop en start..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
...................................Jos Goodje.................................
Hoi,
mij valt het op dat als ik s'morgens wegrijd rond half acht het start en stop niet werkt,
na 1,5 km rijden voor het stoplicht en hem uit wil laten gaan,de melding op het dashbord verschijnt dat het niet beschikbaar is.na ong 10 kmgereden tehebben nog steeds niet.s'middags na werktijd is hij na ong een km wel beschikbaar,zou het aan de buitentemperatuur kunnen liggen?
mij valt het op dat als ik s'morgens wegrijd rond half acht het start en stop niet werkt,
na 1,5 km rijden voor het stoplicht en hem uit wil laten gaan,de melding op het dashbord verschijnt dat het niet beschikbaar is.na ong 10 kmgereden tehebben nog steeds niet.s'middags na werktijd is hij na ong een km wel beschikbaar,zou het aan de buitentemperatuur kunnen liggen?
Clio IV Phase 2 Hatchback Gris Titanium KPN & Pack Lumiere
- s_jansen66
- forum starter
- Contacteer:
Ik vermoed dat het te maken heeft met de motor temperatuur (of evt. katalysator) te maken heeft. In mijn vorige Fiat Punto Evo werkte de start-stop ook niet met een (te) koude motor.
Ik weet niet of jullie nog steeds met deze vraag zitten, maar als de buitentemperatuur ca. 0 graden of lager is dan zegt hij dat Start en Stop niet beschikbaar is. Dat is tevens ook zo als de buitentemperatuur +30 graden is. De motor moet uiteraard wel op temperatuur zijn.
Link van renault over Start en Stop: http://www.e-guide.renault.com/portail/ ... MafyP5wv7o
Link van renault over Start en Stop: http://www.e-guide.renault.com/portail/ ... MafyP5wv7o
Clio IV Authentique TCe 0.9 Rouge Flamme - 22-1-15'
Is er (al) een foefje het start en stop systeem te omzeilen ??
Als je het start en stop systeem niet wilt gebruiken, moet je namelijk bij elke nieuwe rit het systeem weer uitzetten !!!
Als je het start en stop systeem niet wilt gebruiken, moet je namelijk bij elke nieuwe rit het systeem weer uitzetten !!!
Naamron, dat word toch een automatisme het uitzetten? Zelf zou ik het niet weten waarom je het uit wil zetten?
Bas
Bas
Clio IV Authentique TCe 0.9 Rouge Flamme - 22-1-15'
Bij mij kan je de S & S functie uitschakelen met een knopje op het dashboard (90 TCe Dynamique) maar je kan de functie natuurlijk ook gewoon omzeilen door de versnelling in z'n 1 te laten staan en de koppeling ingedrukt houden, als je stilstaat. Wat ik overigens doorgaans doe als ik stilsta.
-
- forum member
- Contacteer:
je zou, bij de accu op je minpool zit zn zwart kastje die stekker kunne loshalen.. Maar of je dan storingen krijgt of iets kapot maakt?! Mij niet belle;)
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
Bedankt voor de reacties, bij mij is het nog steeds geen automatisme (bij mijn vrouw al zeker niet) waarom ik het wil omzeilen is omdat ik denk dat het niet ten goede komt van de accu (en startmotor), verleden week is mijn accu na 27000km vervangen (onder garantie, met veel pijn en moeite).
Het start/stop systeem kan dus wat mij betreft uit blijven, de accu kost (speciale accu) 226,- ex. BTW, ben dus blij dat het onder garantie vervangen is, maar nogmaals met veel moeite, en heb geen trek om over 1,5 jaar een nieuwe accu aan te schaffen.
Zal eens informeren naar het bewuste zwarte kastje, ben wel benieuwd wat dit doet/is.
Het start/stop systeem kan dus wat mij betreft uit blijven, de accu kost (speciale accu) 226,- ex. BTW, ben dus blij dat het onder garantie vervangen is, maar nogmaals met veel moeite, en heb geen trek om over 1,5 jaar een nieuwe accu aan te schaffen.
Zal eens informeren naar het bewuste zwarte kastje, ben wel benieuwd wat dit doet/is.
-
- forum member
- Contacteer:
Die meet je accu capaciteit,
Maar de dealer kan de rekeneenheid programmeren Zonder s&s maar of ze dat willen doen is de vraag
Maar de dealer kan de rekeneenheid programmeren Zonder s&s maar of ze dat willen doen is de vraag
Beste Forum leden,
Als nieuweling de forum bekeken en ben zeer tevreden wat je hier allemaal kunt vinden. nu heb ik zelf een probleem waarvan ik mij afvraag of er ook anderen zijn op dit forum die dit ook hebben.
mijn clio estate geeft sinds kort de melding "start en stop systeem controleren" maar het het systeem werkt gewoon. herkent iemand dit?
Als nieuweling de forum bekeken en ben zeer tevreden wat je hier allemaal kunt vinden. nu heb ik zelf een probleem waarvan ik mij afvraag of er ook anderen zijn op dit forum die dit ook hebben.
mijn clio estate geeft sinds kort de melding "start en stop systeem controleren" maar het het systeem werkt gewoon. herkent iemand dit?
-
- forum member
- Contacteer:
Waarschijnlijk een fout gezien op startmotor of accu en dat die dat dan onthoud..
Even laten uitlezen;)
Even laten uitlezen;)
Hallo, mensen.
Even een vraagje....is er nog steeds geen oplossing gevonden om het " Start & Stop Systeem" defenitief uit te schakelen?
Het is idd lastig om steeds de knop te moeten indrukken wanneer je begint te rijden.
Maar anderzijds.....wanneer je de radio beetje aan hebt en je lekker ontspannend rijd dan merk je niet eens dat de motor afslaat en weer aan gaat. Hebben jullie dat ook al is een keer meegemaakt?
g ray
Even een vraagje....is er nog steeds geen oplossing gevonden om het " Start & Stop Systeem" defenitief uit te schakelen?
Het is idd lastig om steeds de knop te moeten indrukken wanneer je begint te rijden.
Maar anderzijds.....wanneer je de radio beetje aan hebt en je lekker ontspannend rijd dan merk je niet eens dat de motor afslaat en weer aan gaat. Hebben jullie dat ook al is een keer meegemaakt?
g ray