Hallo,
Sindskort heb ik een renault clio uit 2001 1.6 16v Privilege (112K). Helaas hoor ik nu een ratelend/hol geluid bij het linker achterwiel/uitlaat
Het is vooral als ik optrek rond de 2000 toeren. Vervolgens als ik de versnelling intrap hoor je t geluid weer heel even (denk omdat hij terug langs de 2000 toeren schiet)
Rij elke dag 150 km. Gister na aankomst in het dorp voor het eerst dit geluid gehoord. Vanochtend bij het wegrijden was het probleem er nog steeds.
heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Raar geluid bij linker achterwiel
Re: Raar geluid bij linker achterwiel
Aangezien het met toeren te maken heeft denk ik aan de uitlaat. Schotje los in de demper??
Nou na een tijdje nog mee rond gereden ben ik nog maar een keer onder de auto wezen kijken!
Ik heb echt met mn neus gekeken. Wat blijkt nu is dat de rubber uit de ophangsteun van de uitlaat los zit. Morgen dus even een nieuwe kopen en eronder monteren! Kan niet zo moeilijk zijn. Zit geen moment op berekent op deze bouten waarmee ze aangedraaid moeten worden?
Ik heb echt met mn neus gekeken. Wat blijkt nu is dat de rubber uit de ophangsteun van de uitlaat los zit. Morgen dus even een nieuwe kopen en eronder monteren! Kan niet zo moeilijk zijn. Zit geen moment op berekent op deze bouten waarmee ze aangedraaid moeten worden?
- CLIO2PH1
- forum member
- Contacteer:
Er is een how to hiervoor. Kun je daar even kijken en gelijk een verbeterd uitlaatrubber er tussen zetten. De standaard rubbers zijn erg snel kapot.
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 03&t=16901
Hopelijk kun je er wat mee.
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 03&t=16901
Hopelijk kun je er wat mee.
Bedankt!!
Voor nu even een nieuwe besteld, mocht ik snel problemen zien zet ik er een dergelijk rubber in!
Voor nu even een nieuwe besteld, mocht ik snel problemen zien zet ik er een dergelijk rubber in!
Zoek even een Powerflex rubber, heb ik voor 8 euro op Ebay gehaald. Beetje snijden en hij past er makkelijk in.