Raar geluid bij linker achterwiel

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
rtessels
beginner
Contacteer:

Raar geluid bij linker achterwiel

Bericht door rtessels »

Hallo,

Sindskort heb ik een renault clio uit 2001 1.6 16v Privilege (112K). Helaas hoor ik nu een ratelend/hol geluid bij het linker achterwiel/uitlaat

Het is vooral als ik optrek rond de 2000 toeren. Vervolgens als ik de versnelling intrap hoor je t geluid weer heel even (denk omdat hij terug langs de 2000 toeren schiet)

Rij elke dag 150 km. Gister na aankomst in het dorp voor het eerst dit geluid gehoord. Vanochtend bij het wegrijden was het probleem er nog steeds.

heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Raar geluid bij linker achterwiel

Bericht door Arjan »

Aangezien het met toeren te maken heeft denk ik aan de uitlaat. Schotje los in de demper??
rtessels
beginner
Contacteer:

Bericht door rtessels »

Nou na een tijdje nog mee rond gereden ben ik nog maar een keer onder de auto wezen kijken!

Ik heb echt met mn neus gekeken. Wat blijkt nu is dat de rubber uit de ophangsteun van de uitlaat los zit. Morgen dus even een nieuwe kopen en eronder monteren! Kan niet zo moeilijk zijn. Zit geen moment op berekent op deze bouten waarmee ze aangedraaid moeten worden?
CLIO2PH1
forum member
Contacteer:

Bericht door CLIO2PH1 »

Er is een how to hiervoor. Kun je daar even kijken en gelijk een verbeterd uitlaatrubber er tussen zetten. De standaard rubbers zijn erg snel kapot.

https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 03&t=16901

Hopelijk kun je er wat mee.
rtessels
beginner
Contacteer:

Bericht door rtessels »

Bedankt!!

Voor nu even een nieuwe besteld, mocht ik snel problemen zien zet ik er een dergelijk rubber in!
KillaZ
forum starter
Contacteer:

Bericht door KillaZ »

Zoek even een Powerflex rubber, heb ik voor 8 euro op Ebay gehaald. Beetje snijden en hij past er makkelijk in.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”