ABS problemen

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Kristof

ABS problemen

Bericht door Kristof »

Ik heb een clio van 2000, 1.4i. Sinds enige tijd heb ik last van mijn abs die steeds werkt bij het remmen bij lagere snelheden. ik voel duidelijk het tikken in mijn rempedaal maar het waarschuwingslichtje dat de abs in werking is blijft uit. Ik veronderstel dat hier een sensor kapot is maar dan zou het lichtje toch moeten werken als de abs in werking treed. Wat kan dit nog zijn?
Chr1st2aan

Re: ABS problemen

Bericht door Chr1st2aan »

Lijkt erop dat je ABS Ring kapot is. Heb hetzelfde probleem een paar dagen geleden gehad. Bij zacht afremmen een harde tik die je voelt bij je rempedaal.
Eric92
forum member
Contacteer:

Bericht door Eric92 »

Lampje van de ABS gaat volgens mij sowieso niet branden bij activering van de ABS.
Renault Clio 1.2 RN ('99)
marcelio
forum starter
Contacteer:

Bericht door marcelio »

Een hele tijd geleden was mijn abs sensor bevuilt met vet, vet kwam weg door een versleten ashoes. Binnenzijde van m'n velg zat onder de vet spetters.

Abs greep tijdens gewoon rustig remmen zomaar in.
did drive Clio II PhAseIII 1.5 dci 82pk dynamique luxe
Now drive a
Volvo V40 1.9d
Clio IV Dynamique 1.5dci 90pk
Kristof

Bericht door Kristof »

Alvast bedankt voor de feedback. Ik zal eens kijken of dat bij mij ook het geval is.
Kristof

Bericht door Kristof »

probleem gevonden: mijn ABS ring vooraan aan de bestuurderskant is kapot. Nu nieuwe bestellen en vervangen, hopelijk valt dit wat mee.
Kristof

Bericht door Kristof »

Moest er iemand geinteresseerd zijn in 2 abs ringen met 44 tanden of 1 abs ring met 26 tanden. Ik had eerst de verkeerde besteld (44 tanden) en van de 26 tanden had ik er 2 besteld maar heb er maar 1 nodig gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”