MediaNav Evolution problemen

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
eyeEmotion
beginner
Contacteer:

MediaNav Evolution problemen

Bericht door eyeEmotion »

Hey,

we hebben begin deze week een 2dehands Clio (bouwjaar 02/2019) gekocht van een particulier (dit na een ongeval met onze Twingo, die economisch totaal verlies is verklaard). Nu, de wagen is eigenlijk van/voor mijn ouders.
Deze wagen heeft een MediaNav systeem. Ik gok op de Evolution, maar ik vind de Renault website daar zeer onduidelijk in. En voor de Toolbox, word ik ook precies telkens naar het verkeerde doorgewezen. Het lijkt alleen te dienen om de kaarten van de navigatie te updaten. Maar ik zie niet hoe je het systeem zelf kan updaten.

We hebben namelijk het volgende aan de hand. Ondanks dat de persoon waarvan we ze kochten, beweerde dat die nooit problemen heeft gehad met dat systeem, hebben wij al na minder dan een week mogen ervaren dat die 2x is blijven hangen. En de laatste dagen, als je 'Radio' selecteerde, springt die even daarna weer naar het hoofdmenu. En die selecteerde ook steeds weer dezelfde zender, ondanks dat we een ander zender geselecteerd hadden. Dit is pas de laatste 2 dagen.
Nu dacht ik dan even terug naar fabrieksinstellingen te brengen, soms wil dit nog wel eens helpen. Maar het heeft het erger gemaakt. Nu hebben we helemaal geen Radio meer, omdat het alle opgeslagen zenders gewist heeft. En de knoppen in de Radio menu willen ook niet werken, dus ik kan ook geen lijst opbouwen. Ik kan zelfs niet meer wisselen tussen FM en DAB. In elke menu werken alle knoppen, behalve in de Radio menu.
Wat kan ik doen? Is er nergens een harde reset? Ik heb gezien dat de systeemversie 1.0.13.1 is. Zijn hier nog updates voor? En hoe voer ik ze uit?

Nu bijkomend. Ik wist dat dit systeem al verouderd was, maar voor mijn ouders is dat meer dan genoeg. Maar dat nu blijkt dat het gekend is dat dit systeem niet naar behoren werkt, was ik al aan het overwegen om het systeem te moderniseren. Op AliExpress heb ik al verschillende van dit soort systemen gevonden. Voor elk merk valt er wel wat te vinden.
(Zoals bv dit systeem: https://nl.aliexpress.com/item/10050073 ... ry_from%3A)
Heeft iemand hier ervaring mee?

Aangezien onze Clio enkel parkeersensoren achteraan heeft en ik al van plan was om ook parkeersensoren vooraan + camera voor en achter te installeren, vond ik zo'n systeem wel handig, aangezien ze die ook aanbieden met zo'n zaken. Ik moet dan alleen zien hoe ik de zaken kan opentrekken zonder ze stuk te trekken. M'n ouders zijn al 70+, dus ze kunnen wel zoveel mogelijk sensoren gebruiken.
Ik heb ook gemerkt dat er een licht verschil is in de middenconsole, bij verschillende Clio 4's.

Als iemand wat kan uithelpen of advies geven, is geapprecieerd.
eyeEmotion
beginner
Contacteer:

Re: MediaNav Evolution problemen

Btw, ik heb ook net nog gekeken. Nergens in dat systeem vind ik iets om te updaten, in tegenstelling tot wat in de handleiding en op de website wordt gegeven.
Ik heb nu even alles ontkoppeld (gelukkig is dat zeer makkelijk) en laat ik het afkoelen, want het was toch serieus heet.
Vind het raar dat de problemen enkel op de Radio pagina gebeuren.
eyeEmotion
beginner
Contacteer:

Re: MediaNav Evolution problemen

Ik heb het gedeeltelijk kunnen 'oplossen'. Alleszins, we hebben terug radio. Maar ik moest echt vingervlug zijn. Zodra ik in de Radio menu ging, moest ik heel snel op de keuzelijst bovenaan klikken en dan vliegensvlug op FM en hopen dat die het nam. Heeft me een aantal pogingen gekost.
Het lijkt me er dus op dat de problemen bij de DAB liggen. Maar hoe los ik dat op? Ik heb een beetje 'schrik', dat als ik nog eens DAB probeer te selecteren, dat die weer gaat hangen.
Ik zie ook geen manier om een systeem-update uit te voeren. Voor de navigatie, is er zelfs geen mogelijkheid tot kaartenupdate, zoals handleidingen en video's tonen. Ik kan dus ook geen 'sleutel' maken op een USB stick, die je zogenaamd nodig hebt om via pc een update aan te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”