Aandrijfas kapot?
Aandrijfas kapot?
Hallo
Ik wou weg rijden en toen bats krak!
Ophanging scheef. Volgens maat van me aandrijfas
Hoe herken je het? En kan je het zelf vervangen?
Ik wou weg rijden en toen bats krak!
Ophanging scheef. Volgens maat van me aandrijfas
Hoe herken je het? En kan je het zelf vervangen?
Re: Aandrijfas kapot?
Hoe bedoel je scheef? Staan de wielen niet meer in dezelfde richting of staat er een wiel van boven naar onder scheef?
Aandrijfas kan inderdaad maar het kan ook de fusee zijn, stuurstangeind, spoorstang...
Heb je er een foto van, liefst ook van de binnenkant van het wiel
Aandrijfas kan inderdaad maar het kan ook de fusee zijn, stuurstangeind, spoorstang...
Heb je er een foto van, liefst ook van de binnenkant van het wiel

via sites als imageshack.comjensies schreef:Hoe kan ik foto uploade?
Kijk even bij "Hoe werkt het forum" https://www.clioclub.info/forum/viewforum.php?f=203
Kan je een iets minder bewogen foto van binnenkant wiel maken?
Je kn niks zien wat afgebroken is ?
Is zit meer bij fusee kogel of aandrijfas of verpoot want die staat scheef
Is zit meer bij fusee kogel of aandrijfas of verpoot want die staat scheef
Ik denk fuseekogel, hele schokdemper + wielnaaf staat te ver naar voren ten opzichte van de draagarm, die hoort met 2 bouten vast te zitten.
maar een scherpere foto van de binnenkant zullen meer duidelijkheid scheppen
maar een scherpere foto van de binnenkant zullen meer duidelijkheid scheppen

Laatst gewijzigd door Klaas op 23 mei 2013 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar moet iets van de draagarm zijn losgekomen en anders heeft die zeker ook een flinke knauw gehad.
Dat je stuur scheef staat kan kloppen. Het stuurstangeind is mee naar voren getrokken. Waar is die onlangs vervangen trouwens. De bout ervan zit er nog maar heel kort op.
Woon je in de buurt van Alkmaar misschien?
Woon je in de buurt van Alkmaar misschien?
Ik heb de auto net 3 week en ik woon richting Leeuwarden
De fusee kogel is net vervangen
Door een prutser die alles fout dee kwa onderhoudt
Dus kan ook nog wel eens zijn
De fusee kogel is net vervangen
Door een prutser die alles fout dee kwa onderhoudt
Dus kan ook nog wel eens zijn
Ben bang inderdaad dat de fusee is afgebroken. Of losgeschoten, kan ook. Met alleen vast zetten zal je er niet zijn ben ik bang. Zo te zien heb je meer schade opgelopen.
Dat dacht ik ook al te zien, complete draagarm kom je op uit n.a.v. de fotos
Ik wil er morgen mee bezig
Maar heb er geen verstand van
Waar moet ik als eerst naar kijken
Maar heb er geen verstand van
Waar moet ik als eerst naar kijken
Als die krom is gegaan wel inderdaad. Draagarm met fusee kost ca. € 100,-. Fusee alleen € 40,-. Gelukkig is die los te krijgen.
Bij de garage kom je gauw op € 400,- aan kosten. Hopelijk is het alleen de fusee die kapot is...
Bij de garage kom je gauw op € 400,- aan kosten. Hopelijk is het alleen de fusee die kapot is...
Als je er geen verstand van hebt kan je er beter ook niet aan beginnen. Dan krijg je misschien hetzelfde als wat de vorige eigenaar dus wou doen. Laat er iemand naar kijken die wel weet wat hij doet 

Kijk naar de draagarm en alle bevestigingspunten. Zie je ergens dat die verschoven is bij een bevestigingspunt is de draagarm vrijwel zeker krom:

BTW. Heb je PB gestuurd.

BTW. Heb je PB gestuurd.
Heb de foto nog eens bekeken. Je hebt misschien mazzel. Zo te zien is de fusee losgeschoten.

1 = fusee
2 = onderkant veerpoot
Gele stip met stippellijn hoort een bout in te zitten, die lijkt te missen
De pen van de fusee moet onderin het gat van de veerpoot (groen pijl) en met een bout (geel) vastgezet.
Als je dat voor elkaar krijgt laten uitlijnen. Zal wel flink bijgesteld moeten worden.
Mazzel dat het gebeurde bij wegrijden. Moet er niet aan denken wat er had gebeurd als je dit bij 50 km/u zou hebben gehad....

1 = fusee
2 = onderkant veerpoot
Gele stip met stippellijn hoort een bout in te zitten, die lijkt te missen
De pen van de fusee moet onderin het gat van de veerpoot (groen pijl) en met een bout (geel) vastgezet.
Als je dat voor elkaar krijgt laten uitlijnen. Zal wel flink bijgesteld moeten worden.
Mazzel dat het gebeurde bij wegrijden. Moet er niet aan denken wat er had gebeurd als je dit bij 50 km/u zou hebben gehad....
Ja hoop dat. Dat het is!
Ik heb er paar uur daarvoor ng mee op snelweg gereden! Pfoe
Ik zal morgen kijken en meer foto's maken!
Ik heb er paar uur daarvoor ng mee op snelweg gereden! Pfoe
Ik zal morgen kijken en meer foto's maken!
In principe niet, je zet alles weer op goeie stand..Arjan schreef:Als je dat voor elkaar krijgt laten uitlijnen. Zal wel flink bijgesteld moeten worden.
Als je toch gaat uitlijnen en een wielstand staat verkeerd, duid erop dat er toch iets krom is (uitgaande dat de uitlijning hiervoor goed was)
Is ook om zeker te zijn dat het alleen de losse fusee is. Met uitlijnen (desnoods alleen controle) weet je dus of er meer schade is of niet.