Ik lees nu net dat de afgelopen maanden in Engeland heel veel clio eigenaren een brief krijgen van Renault waarin staat dat ze gratis hun motorkap hendel kunnen laten vervangen. Dit omdat er vanaf de fabriek een defect blijkt te zijn waarbij de motorkap zomaar los kan schieten onder het rijden wat resulteert in de motorkap tegen je raam.
Heeft iemand van Renault Nederland ook zo'n brief gekregen? Of weet iemand hier iets van?
In Engeland zijn er inderdaad een soort van 'recall letters' uit gegaan wat betreft de motorkap van de Clio II.
Dit is echter niet de eerste keer. Paar jaar terug was het in de UK flink te doen over plots opende motorkappen, dit is
nog op de Engelse televisie geweest destijds. Toen was er ook een bief uitgegaan om de 'bonnetcatcher' te laten controleren (evt vervangen) bij de dealer.
Ik heb zelf ook een brief van Renault UK en zowel mijn slot als 'catcher' zijn vanochtend vervangen bij een Nederlandse dealer.
Dit probleem geld voor zover ik weet aleen voor Engelse clio's, het slot en de veiligheidshendel zijn hier net weer wat anders.
Dat denk ik niet. De meeste problemen speelden rond 2005 naar ik heb begrepen. Wat natuurlijk niet betekent dat er geen problemen met de windhaak meer zullen voorkomen. Maar wanneer je in Dialogys gaat kijken (althans, de versie die ik heb en dat is nog de 2009 versie), staat daar ook geen opmerking of mededeling over in.