Veel problemen remmerij !
Veel problemen remmerij !
Sinds dat we de Clio 3 nieuw rijden, hebben we veel problemen met de remmen op de auto.
inmiddels word de auto in juni 2 jaar, en heb ik al 3 sets schijven en blokken laten monteren op de auto.
Nou het is natuurlijk wel te raden maar alles trekt krom.
het begint telkens bij remmen vanaf 120 km/h en verergert zo steeds meer naar een lagere snelheid.
Uiteraard heb ik alle 3 de keren een ander merk genomen.
Rijdt niet door plassen water, houdt m'n voet niet op de rem en rem niet absurd af.
De schijven zien er gewoon als nieuw uit zonder brand of extreme slijtage plekken.
Is dit een bekend euvel bij deze auto ?
en welk merk adviseren jullie ?
Thnks voor de reply
inmiddels word de auto in juni 2 jaar, en heb ik al 3 sets schijven en blokken laten monteren op de auto.
Nou het is natuurlijk wel te raden maar alles trekt krom.
het begint telkens bij remmen vanaf 120 km/h en verergert zo steeds meer naar een lagere snelheid.
Uiteraard heb ik alle 3 de keren een ander merk genomen.
Rijdt niet door plassen water, houdt m'n voet niet op de rem en rem niet absurd af.
De schijven zien er gewoon als nieuw uit zonder brand of extreme slijtage plekken.
Is dit een bekend euvel bij deze auto ?
en welk merk adviseren jullie ?
Thnks voor de reply
- Marcus
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Veel problemen remmerij !
Bij mij zitten de standaard remschijven -en blokken er onder en heb er geen problemen mee.
Slijtage valt bij mij ook mee, terwijl hij ook vaak rondjes maakt op het circuit.
Maar 3 sets schijven -en blokken in amper 2 jaar is wel absurd, wat zegt de garage ervan?
Slijtage valt bij mij ook mee, terwijl hij ook vaak rondjes maakt op het circuit.
Maar 3 sets schijven -en blokken in amper 2 jaar is wel absurd, wat zegt de garage ervan?
Renault Clio IV RS 200 EDC
- Contacteer:
pff, das absurd! De mijne gaan al 94000 km mee, en kunnen nog wel 20000 mee volgens de garage... ben dan ook een erg zuinige remmer volgens hun...hahaha
Maar wat ik hier op het forum gehoord / gelezen heb zijn de gewone originele nog het beste.
Succes met de oplossing, zoiets moet gewoon goed zijn.
Maar wat ik hier op het forum gehoord / gelezen heb zijn de gewone originele nog het beste.
Succes met de oplossing, zoiets moet gewoon goed zijn.
Groet, Age
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Heb je originele laten monteren? Of een ander merk.
Ik heb dit ook al eens gehad op mijn diesel. iets van 4 sets krom getrokken. Waren Bosch schijven en deze trokken allemaal krom. Daarna origineel erop en het was over.
Ik heb dit ook al eens gehad op mijn diesel. iets van 4 sets krom getrokken. Waren Bosch schijven en deze trokken allemaal krom. Daarna origineel erop en het was over.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Heb je die dingen wel vergoed gekregen? Ik heb destijds niets betaald voor de schijvenwissel. Het is niet normaal dat je schijven zo snel krom zijn.
Dat is inderdaad niet normaal. Ik meen bij 90.000 dat ik ook kromme schijfremmen kreeg (misschien zelfs iets eerder). Ik was toen hierover verbaasd omdat ik altijd voorzichtig ben met de remmen. De dealer heeft de schijven netjes vervangen en sindsdien geen problemen (nu zit ik op 142.000). Bij mij valt het dus redelijk mee.
Misschien een probleem bij de auto in kwestie is een (iets) vaste remklauw. Dit kan je o.a. zien door een eventueel hoge mate van remstof op je velg. Dit heb ik ervaren op verschillende auto's en merken. Maar, terugkomend op de Clio, ik denk dat de dealer zoiets vrij snel al had kunnen ontdekken.
Misschien een probleem bij de auto in kwestie is een (iets) vaste remklauw. Dit kan je o.a. zien door een eventueel hoge mate van remstof op je velg. Dit heb ik ervaren op verschillende auto's en merken. Maar, terugkomend op de Clio, ik denk dat de dealer zoiets vrij snel al had kunnen ontdekken.
Garantie van renault kan ik in iedergeval vergeten.
gezien de inbouw van mijn LPG installatie.
inmiddels had ik al diverse merken gehad.
heb nu een set schijven van Bosch genomen met Ferodo blokken.
Maar weer opnieuw uitproberen, anders zou het hooguit aan de remcilinder kunnen liggen.
Dus dit setje vd week maar eens monteren.
gezien de inbouw van mijn LPG installatie.
inmiddels had ik al diverse merken gehad.
heb nu een set schijven van Bosch genomen met Ferodo blokken.
Maar weer opnieuw uitproberen, anders zou het hooguit aan de remcilinder kunnen liggen.
Dus dit setje vd week maar eens monteren.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
wellicht is gewoon je naaf krom? dan maakt het niet uit welke schijf je pakt maar rem je alles krom.
ik zou dus eerst je naven maar eens wisselen.
ik zou dus eerst je naven maar eens wisselen.
meganieker schreef:Garantie van renault kan ik in iedergeval vergeten.
gezien de inbouw van mijn LPG installatie

Lijkt me BS. Gewoon naar de dealer en garantie eisen. Die heb je twee jaar op een nieuwe auto, dus...
Bij mij exact zelfde probleem.... Word er kriegel van,
Vanmorgen langs dealer gegaan, hun adviseren idd naaf te vervangen, derhalve ook de lagers en nieuwe schijven...
Kosten 677 euro!!
Voor een auto van 3 jaar..
Ging hier niet mee accoord, en ze zijn nu bezig met Renault Nederland of er een coulance regeling is voor de onderdelen...
Ben benieuwd...
Garage had er nog nooit van gehoord, maar lees er toch genoeg verhalen over om dit niet als eenmalig incident te kunnen.zien.
Waarschijnlijk iets wat bij sommige clios toch niet lekker zit...
Word vervolgd
Vanmorgen langs dealer gegaan, hun adviseren idd naaf te vervangen, derhalve ook de lagers en nieuwe schijven...
Kosten 677 euro!!
Voor een auto van 3 jaar..

Ging hier niet mee accoord, en ze zijn nu bezig met Renault Nederland of er een coulance regeling is voor de onderdelen...
Ben benieuwd...
Garage had er nog nooit van gehoord, maar lees er toch genoeg verhalen over om dit niet als eenmalig incident te kunnen.zien.
Waarschijnlijk iets wat bij sommige clios toch niet lekker zit...
Word vervolgd

the story continues 
antwoord gehad van renault, de desbetreffende jongeman die mij heeft geholpen bij renault delfgauw, heeft zijn best gedaan, en het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ik krijg 50% vergoed vanuit renault, ben wel verplicht om er een onderhoudsbeurt bij te doen, kosten totaal net geen 600 euro.
daar worden dan de beide naven van voren vervangen, nieuwe lagers en nieuwe remschijven en blokjes gemonteerd, incl beurt.
vind het een nette oplossing, en hopelijk het probleem nu verholpen, want om de 5000 km nieuwe schijven is niet echt renault quality made
gelukkig zagen ze dat bij renault ook in

antwoord gehad van renault, de desbetreffende jongeman die mij heeft geholpen bij renault delfgauw, heeft zijn best gedaan, en het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ik krijg 50% vergoed vanuit renault, ben wel verplicht om er een onderhoudsbeurt bij te doen, kosten totaal net geen 600 euro.
daar worden dan de beide naven van voren vervangen, nieuwe lagers en nieuwe remschijven en blokjes gemonteerd, incl beurt.
vind het een nette oplossing, en hopelijk het probleem nu verholpen, want om de 5000 km nieuwe schijven is niet echt renault quality made

Niet verkeerd. Tip: zet merkjes op de onderdelen die bij de beurt vervangen gaan worden. Kan je zien of ze het ook werkelijk doen 

die merkjes zitten er al op :P
oude schijven zijn bosch,. nieuwe renault :P oude blokjes, nou ja oud... 10 k eronder gezeten zijn van ferrodo, die wil ik uiteraard terug
hahaha, die kan ik wellicht later weer gebruiken of iemand een plezier mee doen.
denk dat ze sowieso de schijven, vanwege coulance willen houden, maar ja.... kan ze wel terugvragen, en af laten draaien, maar mezelf kennende word dat een item ala stofnest achter in een kast en tegen de tijd dat ik ze nodig heb, kwijt of verroest...
oude schijven zijn bosch,. nieuwe renault :P oude blokjes, nou ja oud... 10 k eronder gezeten zijn van ferrodo, die wil ik uiteraard terug

hahaha, die kan ik wellicht later weer gebruiken of iemand een plezier mee doen.
denk dat ze sowieso de schijven, vanwege coulance willen houden, maar ja.... kan ze wel terugvragen, en af laten draaien, maar mezelf kennende word dat een item ala stofnest achter in een kast en tegen de tijd dat ik ze nodig heb, kwijt of verroest...
Gebruikte blokjes moet je sowieso niet op nieuwe schijven gebruiken. Nieuwe schijven = nieuwe blokken.
En je kan de oude schijven misschien later wel hergebruiken, maar dan moet je ze laten afdraaien op het moment dat ze erop gaan. Anders zijn ze inderdaad te verroest en heb je er ook niet veel meer aan.
En je kan de oude schijven misschien later wel hergebruiken, maar dan moet je ze laten afdraaien op het moment dat ze erop gaan. Anders zijn ze inderdaad te verroest en heb je er ook niet veel meer aan.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Dit snap ik dus echt niet hoor. Ik heb hierboven nu al zo vaak aangegeven dat Bosch schijven bagger zijn en krom trekken. En nu ga je je naven laten vervangen en tegelijk originele schijven laten monteren... Het probleem zal vast over zijn hoor, maar dat zal het zonder nieuwe naven hoogstwaarschijnlijk ook. Het probleem is gewoon dat Bosch remmen op een Clio 3 zeer slecht zijn. Dit gaat je echt onnodig veel geld kosten...ray-- schreef:the story continues
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Opzich zijn zelfs originele wel goed. Ik ben van Bosch naar origineel gegaan en had toen geen problemen meer met krom trekken.
tja frank...
had je stukje al een tijd geleden gelezen over je ervaringen met bosch, de hele reden dat de schijven vervangen moesten worden was omdat de originele krom trokken.
het is geen hobby van me om welke fabrikant dan ook te spekken, maar als originele krom trekken, is het niet zo vreemd dat je eens kijkt naar andere merken.
toen bleek dat ook andere merken krom trokken, verder laten kijken dan wat het zicht beperkte.
en als renault zegt dat de naven het probleem zijn, dan ga ik daar van uit, ik ben immers geen monteur, feit dat renault met een coulance regeling komt, is ook een teken aan de wand dat ik niet de eerste ben met dit probleem...
maar we gaan het zien, desalniettemin ben ik wel met je eens dat origineel onder normale omstandigheden en bij normaal gebruik ten alle tijde goed moet zijn onder de auto.
en die garantie heb ik ook gekregen van de garage.
ik zal de bosch schijven idd links laten liggen
mocht het weer voorkomen, ga ik met vingers gekruist en kloppend op een stukje hout, niet van uit, dan zal ik de ATE zeker overwegen, maar op dit moment kreeg ik de vergoeding vanuit renault alleen met originele onderdelen, wat me niet anders dan logisch lijkt
had je stukje al een tijd geleden gelezen over je ervaringen met bosch, de hele reden dat de schijven vervangen moesten worden was omdat de originele krom trokken.
het is geen hobby van me om welke fabrikant dan ook te spekken, maar als originele krom trekken, is het niet zo vreemd dat je eens kijkt naar andere merken.
toen bleek dat ook andere merken krom trokken, verder laten kijken dan wat het zicht beperkte.
en als renault zegt dat de naven het probleem zijn, dan ga ik daar van uit, ik ben immers geen monteur, feit dat renault met een coulance regeling komt, is ook een teken aan de wand dat ik niet de eerste ben met dit probleem...
maar we gaan het zien, desalniettemin ben ik wel met je eens dat origineel onder normale omstandigheden en bij normaal gebruik ten alle tijde goed moet zijn onder de auto.
en die garantie heb ik ook gekregen van de garage.
ik zal de bosch schijven idd links laten liggen

mocht het weer voorkomen, ga ik met vingers gekruist en kloppend op een stukje hout, niet van uit, dan zal ik de ATE zeker overwegen, maar op dit moment kreeg ik de vergoeding vanuit renault alleen met originele onderdelen, wat me niet anders dan logisch lijkt
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Wanneer de remblokken door vervuiling niet lekker meer kunnen bewegen trekken ook de schijven krom.
Na veel remmen de handem er op zetten bij warme/hete schijven kan kromme schijven veroorzaken.
Wanneer je nieuwe schijven hebt en ze niet rustig "inremt", kan kromme schijven veroorzaken.
En zo zijn er nog een paar mogelijkheden die een chauffeur kan doe wat niet goed is voor de schijven. Het hoeft niet altijd slecht materiaal of verkeerde montage te zijn.
Na veel remmen de handem er op zetten bij warme/hete schijven kan kromme schijven veroorzaken.
Wanneer je nieuwe schijven hebt en ze niet rustig "inremt", kan kromme schijven veroorzaken.
En zo zijn er nog een paar mogelijkheden die een chauffeur kan doe wat niet goed is voor de schijven. Het hoeft niet altijd slecht materiaal of verkeerde montage te zijn.

- Entity_Razer
- forum member
- Contacteer:
laat ze de klauwen en de geleiderplaatjes ook gelijk even netjes oppoetsen (eventuele roest en aangekoekt vuil) wegschrapen en terug invetten met wat keramisch vet zodat ze makkelijk lopen.
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Metal under tension beggin' you to touch and go !