controleer uitlaatgassen

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
zimmer

controleer uitlaatgassen

Bericht door zimmer »

Ik ben even aan het zoeken geweest, maar deze storing heb ik niet kunnen vinden.
Bij mijn ClioIII 1600 uit 2005 brand (een week na een vakantierit van 3500KM) ineens het lampje van het motortje en het lampje van de bacosleutel, beide oranje? Er volgt dan een melding in het scherm van "controleer uitlaatgassen". Iemand een idee hoe dit ineens kan komen? Misschien een sensor of toch iets anders. Kan ik er misschien zelf iets aan doen?

Gr.
Freek
Contacteer:

Re: controleer uitlaatgassen

Bericht door Age »

sensor. Heb het ook gehad.
Even naar de dealer, uit laten lezen en zonodig eerst resetten.
Bij mij had het te maken met de nokkenas sensor.... Lampje is alweer tijden uit.
En zelf kan je er niets aan doen, gewoon ff naar de dealer. Een goede dealer rekent er niets voor....tenminste de mijne niet.
Groet, Age
zimmer

Re: controleer uitlaatgassen

Bericht door zimmer »

Hallo Age

Bedankt voor je reactie. Toevallig heb ik ook hetzelfde gehad. Ik ben niet bij de dealer geweest, maar bij een allround garage. Deze hebben hem ook uitgelezen en gereset. Koste ook niets. Voorlopig is hij uit en hopelijk blijft hij dat ook. Ik snap overigens niet wat de nokkenas sensor te maken heeft met de uitlaat gassen :?
Hij wist overigens wel te vertellen dat Renault erg veel van dit soort problemen heeft. Daar ben ik minder blij mee. Een feit is wel dat ik in de drie jaar dat ik deze auto heb al meer geld kwijt ben dan aan mijn voorgaande auto's. Volgend jaar mijn distributieriem vervangen, toen ik die prijs hoorde werd ik helemaal niet vrolijk :shocked:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”