Versterker problemen!

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
beurdbal

Versterker problemen!

Bericht door beurdbal »

Hoi ICE Guru,s

Mijn versterker houd er regelmatig mee op en geeft slechts het protection lampje. :bigcry:

Ik heb twee weken geleden het excalibur x1 basspack ingebouwd en heb er toen 2 dagen van kunnen genieten voordat ik 1 week op vakantie ging. Toen ik terugkwam uit de provance :sunny: pakte ik de auto, zette de radio aan en na nog geen 2 minuten was ineens alle bass weg. Ik zag dat het protection lampje brandde. Na veel gerommel met de versterker brandde nog steeds dat verschrikkelijke lampje. Toen moest de sub er uit omdat ik de kofferbak nodig had voor mijn werk, zodra ik de kofferbak niet meer nodig had heb ik de sub teruggeplaatst en gaf de versterker het groene licht!

Ik blij dat hij het weer deed maar toen ik gisteren de sub teruggeplaatste nadat ik weer klaar was met werken, gaf de versterker weer het rode licht. :bigcry:. Toen ben ik na anderhalf uur prutsen met de grondkabel en andere kabels twee uur van huis weggeweest (zonder auto). Toen ik terugkwam deed de versterker het weer maar niet meer dan 5 minuten. :thumbsdown:. Vanmorgen was hij nog steeds dood en rood.

Ik denk dat ik of iets verkeerd bekabeld heb of dat het vochtige weer hem nekt. Tot nu toe was het elke keer erg vochtig buiten als hij er de brui aan gaf......en ik heb er veel buiten aan geprutst.

S.O.S! (Save Our Subwoofer!)

P.s: Als foto,s of extra informatie zouden helpen, meld dan meteen want dan ga ik aan de slag.

Alvast bedankt!
jeroentune

Re: Versterker problemen!

Bericht door jeroentune »

vraag : klopt het dat je het verschikkelijke lampje alleen krijgt wanneer je de sub(kist) aangesloten hebt ? zo nee. . probleem in de amp .. zo Ja dan heb je kortsluiting in de woofer ..(defect of spoel beschadigd) dan wel bedradings probleem.

Jeroen
beurdbal

Bericht door beurdbal »

Ik heb alles behalve de remote, ground en power eraf gehaald en zelfs de versterker losgeschroefd maar nog steeds protection mode.

Toen ik hem net na lang wachten weer aanzette, toen stond hij 2 seconden op power en daarna ging hij weer op protection. Kan het nog iets van de bekabeling zijn of is de versterker kapot?
jeroentune

Bericht door jeroentune »

Dan zal het in de amp zitten .. kun je 2 dingen doen ... laten fixen of naar marktplaats .... ik had mijn Hifonics voor onder 50 euro ..!

Jeroen
ClioMarcel

Bericht door ClioMarcel »

Dan ben ik bang dat je uitgang aant overlijden is ... :thumbsdown:

maar zoals gezegd ; Dr is genoeg ander goed spul te krijgen ...

misschien is het handig om je specificaties eens neer te zetten van je sub en je versterker , misscieh nkunnen we je dan helpen bij het zoeken / combineren van een leuk setje cq leuke versterker / subje :sunny: :thumbsup:

gr Marcel
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”