Xenon verlichting en de problemen hiervan

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
sj0ertum
Oud-beheerder

Xenon verlichting en de problemen hiervan

Bericht door sj0ertum »

Ik merk een beetje dat de xenon van de clio die achteraf word ingebouwd, niet altijd het gewenste resultaat geeft als de meeste willen. Wat ik vaak hoor is dat de lichtopbrengst niet zo groot is als bij andere merken en modellen. Wat waarschijnlijk het gevolg is van de lampen die tever naar beneden schijnen. Ik heb hetvolgende probleem:

Ik heb hetzelfde met mijn xenon, Heb Pilot 8000K erin hangen...En ik vind het lichtbeeld ook niet geweldig, aan de zeikant zie ik wel duidelijk verschil, maar naar voren toe heb ik niet heel erg veel meer licht dan met gewoon hallogeen. Wel zie ik veel verderop de verkeersbordjes al staan, Dus het licht schijnt wel verder, maar ik heb het gevoel dat mn lampen te laag staan(en dus het meeste licht vooraan op de grond terrecht komt)...terwijl ze gewoon op 0 staan. Is er een mogelijkheid om ze nog iets omhoog te schroeven? Ik heb een Clio 2 Phase 1...Dat zijn andere lampen dan de ph2 dus of dat ook zo makkelijk gaan met een inbusje?(zoals Nick het heeft gedaan http://clioclub.info/viewtopic.php?f=6&t=1058" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;)

Btw. Ik zie ook heel duidelijk het punt waar de ' lichtbundel' van de beide lampen samen komen, als mijn lampen wat hoger zouden staan dan zou die ' luchbundel' een stuk verder de diepte in geschoten worden.

Heeft iemand hier ervaring mee en is hier misschien een oplossing voor? Misschien dat hier alle Xenon cliotjes profeit van kunnen hebben.

Sj0ertum
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
SanderRs

Re: Xenon verlichting en de problemen hiervan.

Bericht door SanderRs »

Heb je ze wel laten afstellen bij de garage?
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Nee, maar is dit de bedoeling dan nadat je zelf de xenon hebt ingebouwd? Want dan is het een kleine moeite om eve langs de garage te rijden.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
SanderRs

Bericht door SanderRs »

Ja dat is wel de bedoeling :thumbsup:
Paul Veelen

Bericht door Paul Veelen »

garage heeft een apparaat voor het meten en meestal is het ook gewoon gratis :thumbsup:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Oow super :worship: Dankje! Dan ga ik zo snel mogelijk ff langs de garage
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

ClioStyle schreef:Heb je ze wel laten afstellen bij de garage?
Ik heb ze vanmiddag bij de renault dealer laten controleren!
Ze zetten dan dus zon apparaat (soort kijkdoos) voor je lamp...waar je licht dus doorheen gaat en achteraan tegen een schematje aan komt. Mijn lampen waren precies 100% goed afgesteld voglens de monteur en dat schema, Dus dat was wel mooi. Is overigens gewoon gratis :thumbsup: Ik vroeg of hij ze iets omhoog kon draaien maar dat was niet verstandig blijkbaar...ivm verblinden enzo. Dusja alles is goed :worship:

Al vind ik toch dat de lampen iets omhoog moeten :lol: Maarja alles voor de veiligheid :smash: :sleeping: En de goedkeuring bij de apk natuurlijk
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Lee

Bericht door Lee »

miss x kijke voor "lens" koplampen dan heb je ook meer licht.
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Duur geintje.
Paul Veelen

Bericht door Paul Veelen »

bweh die lenskoplampen heb ik en was bij mijn Clio 2 phase 1 een groot probleem. Ik heb namelijk alle lampen in een h4 zitten en geen h3b. In een lenskoplamp moet een h3b koplamp zitten en dus moet je licht scheiden? :dizzy2: Ik heb in ieder geval al 2 maanden leuke koplampen thuis liggen die ik er niet op kan zetten :(
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ik heb Lenskoplampen :thumbsup: De ene Clio 2 Ph1 heeft die wel...en de andere weer niet :blabla: Scheeld per model geloof ik, maar ik heb die lampen al :worship:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

p.veelen schreef:bweh die lenskoplampen heb ik en was bij mijn Clio 2 phase 1 een groot probleem. Ik heb namelijk alle lampen in een h4 zitten en geen h3b. In een lenskoplamp moet een h3b koplamp zitten en dus moet je licht scheiden? :dizzy2: Ik heb in ieder geval al 2 maanden leuke koplampen thuis liggen die ik er niet op kan zetten :(
je kan bij de dealer of brezan stekkers kopen van h4 naar h3b
Groeten, Vincent.
Mike (SkodaRS)
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door Mike (SkodaRS) »

klopt te hoog afstellen doen ze echt niet. is ook zwaar waardeloos als er 1 achter je rijdt met xenone die verkeerd is afgesteld. Middels die 'kijkdoos' kijken ze ook of je lichtbundel niet te gespreid is. Dat is bij mijn clio (phII) net op het randje :sneaky: is bijna elk jaar wel gezeikstraal over bij de apk :dead:
Groet, Mike

Ben niet gek maar een onderzeeër!

Afbeelding
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

rjthefrisian schreef:Ik heb zelf ook een Clio II ph 1 met de dubbele koplampen met projectielampen. Ook ik heb xenon ingebouw maar ik ben er juist heel erg tevreden over. Door de lens heb je een mooie strakke bundel en geen last van strooilicht waardoor je je tegenliggers niet verblindt. En de reikwijdte van de straal is inderdaad niet veel verder dan halogeen maar het lichtbeeld is veel fijner dankzij het witte licht.
Jaa ok dat klopt, het is wel een mooie lichtbundel zonder strooilicht. Alleen ik had gehoopt dat ik voor mn auto meer licht zou krijgen. Al zie je wel overal alle verkeersborden oplichten :thumbsup: Verder ben ik er super tevreden over intussen
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Ma®tiej

Re: Xenon verlichting en de problemen hiervan

Bericht door Ma®tiej »

Dus in een Clio 1.6 16V uit bouwjaar 2000 met zo'n "lens koplamp" gaat H3B of H7? :stupid: maar wat is daar dan het verschil tussen?
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

HB3 :thumbsup:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Ma®tiej

Bericht door Ma®tiej »

Bedankt voor je snelle reactie! Heb namelijk weer wat in de planning qua nieuw vervoersmiddel dus ben me al even aan het verdiepen in een x aantal dingen :sneaky:
Ma®tiej

Bericht door Ma®tiej »

Toch nog even een vraagje. Je hebt H3 en 9005 HB3. Wat is hier het verschil tussen en welke moet ik dan hebben?
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Je moet echt HB3 pakken als je een clio 2 phase 1 wil wel lenskoplampen.
Dat is gewoon een andere fitting. De 'lamp' is vaak wel hetzelfde maar het plaatje dat je vastklikt of draait in de koplamp is anders.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Ma®tiej

Bericht door Ma®tiej »

en die lampjes der naast is H7 zeker? de stadslichten
Triggerhappy
forum member
Contacteer:

Bericht door Triggerhappy »

H7 is grootlicht. stadslicht is 5W5 dacht ik dat ie heette......
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy :sunny:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”