schroefset en ervaringen daarmee

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
gabbermaikel

schroefset en ervaringen daarmee

Bericht door gabbermaikel »

Eigenlijk wil ik op mijn clio 1 wel een schroefset hebben zodat ik de voorkant gewoon kan verlagen zoals ik dat wil en daarbij wil ik ook graag wat stugger enz. Maar ik kom op internet maar een paar setjes tegen en die verschillen enorm in prijs enz. Dus de vraag is hebben mensen hier ervaring met een schroefset onder een clio 1(16v)
Tot nu toe ben ik een FK set tegen gekomen die me wel wat lijkt, die is er ook met een instelbare hardheid maar is dat echt het extra geld waard?

Dus iemand ervaringen met een schroefset op een clio 1, of een plek waar ze een set aanbieden voor een leuk prijs dan zou ik dat graag willen weten
cliogek

Re: schroefset en ervaringen daarmee

Bericht door cliogek »

Waar gebruik je het voor? Straat, circuit, sprinten of een combinatie?
Hoe laag wil je gaan? Wat kost de set of wat wil je uitgeven.
Wat voor Clio 16V is het?
Dat zijn belangrijke vragen om je te kunnen helpen want door de grote keuze aan sets is het erg moeilijk om de juiste set te kiezen voor jouw wensen.

Zelf ben ik al maanden op zoek em ik ben er nog niet uit.

Wat ik je wel kan vertellen is dat een schroefset onder de 700-800 Euro niet veel soeps is.
Dan kan je beter voor een setje Eibach verlagingsveren gaan of een setje gele Koni's met verlagingsveren van Koni of Eibach.

Afstelling nodig? Als je het circuit op gaat wel maar dan heb je het over erg dure sets willen ze echt goed zijn voor het circuit. Maar een goedkoop setje dat je moet afstellen levert alleen ellende op. Dan beter een set die al op jouw auto is afgestemd/getest zoals Bilstein.

Kortom, de vraag is niet zomaar te beantwoorden.
jorna1.2rn

Bericht door jorna1.2rn »

hmmm daar ben ik het niet helamaal mee eens. Een degelijke set is best te krijgen voor minder dan 700. Maar het ligt wel aan je eisen en het doel. gewoon straat gebruik laag en met comfort dan ben je met 400 echt wel klaar voor wat leuks. Im heb zelf een setje liggen van ultimate suspension. Ff opgezocht nieuwprijs 479 euries. De auto waar het onderzat reed er erg lekker mee toch iets comfort maar lekker laag. En een vriendin van mij rijd al een poos rond met v maxx laag en kneiter hard. wel onder een polotje maar t gaat toch al een poos mee zonder gezeur en trammelant en dat kost net 300 euries. Uiteraard is er wel verschil met een koni billstein of een ander A merk dat bestrijd ik ook niet. maar het is zeker geen rotzooi.
cliogek

Bericht door cliogek »

Het kan inderdaad goedkoper maar daar is de wegligging naar.
Daarom vraag ik ook waar het voor gebruikt wordt.

Zelf heb ik bijvoorbeeld een RS. Als ik daar een schroefset van 400 Euro op zou gooien dan ga ik achteruit kwa wegligging.
Dus zoals ik al zei, kunnen we niet voor een ander spreken omdat je dan eerst veel meer moet weten.

Heeft iemand een 1.2, dan hoeft er echt geen schroefset van 1000 Euro op om te verbeteren.
En voor straatgebruik al helemaal niet.
Maar dan nog geldt, hoe ver wil je gaan en wat wil je uitgeven want een set van 400 haalt het niet bij een set van 1000.
jorna1.2rn

Bericht door jorna1.2rn »

daar ben ik het wel 100% mee eens. Dus laten we even op de reactie van de TS wachten, En als we nog willen discusieren dan mag je me rustig pmen haha
gabbermaikel

dit staat toch in het clio 1 deel dus ik dacht dan zullen mensen wel door hebben dat het om een clio 1 16v gaat. Het idee is dat hij wat lager moet komen en ook goed in de bochten moet liggen want ik wil waarschijnlijk wel zo nu en dan een trackday doen. De set die ik had gezien was van het merk FK en daar stond iets bij dat het door koni gemaakt word.
Maar iets van 1.5 jaar terug kwam er ook al eens iemand bij de garage waar ik werkte die binnen 3 maand zijn koni schokbrekers kapot had bij straatgebruik, de ingaande slag was gewoon compleet vrij. En toen bleek dat koni niks meer aan garantie doet, want volgens hun waren de schokbrekers dan op het circuit gebruikt en dan heb je geen garantie. Oftewel koni kun je waarschijnlijk ook beter mijden tegenwoordig, want de kwaliteit en service is niet meer wat het ooit was.

En bilstein is ook nog een optie, maar hun hebben hun eigen site voor het gemak wat onduidelijker gemaakt. En op een andere site kwam ik prijzen tegen waar ik niet vrolijk van word. Bijna 300 euro per schokbreker, dus dat is ongeveer 600 euro voor de voorste schokbrekers. Dat vind ik zelf best wel veel voor een setje simpele schokbrekers waar dus nog veren bij moeten en waar niks aan verstelbaar is.
cliogek

Bericht door cliogek »

Niet iedereen heeft de tijd om eerst in andere topics zoeken anders had ik het ook graag voor je gedaan.
Een 16V kan een 1.2, 1.4, 1.6 of 2.0 zijn.

Koni heb ik 8 jaar gereden op diverse auto's en nooit problemen mee gehad.
Sommige FK's maken gebruik van Koni dus niet allemaal.
FK en Weitec loopt ook door elkaar.
FK maakt goede en slechtere sets. De betere is de Silverline X.

Gele Koni's met Koni of Eibach veren is ook gewoon goed spul.

Het voordeel van Bilstein is monteren en klaar. Afstellen is door Bilstein gedaan op de Nürburgring.
Nadeel is rond de 1000 Euro inclusief montage en uitlijnen.
Als de Bilstein voor de fase3 voldoende zou verlagen dan had ik die set genomen.
Ik overweeg nu om alleen Eibach veren te nemen tot ik eruit ben wat ik echt wil.
gabbermaikel

cliogek1970 schreef:Niet iedereen heeft de tijd om eerst in andere topics zoeken anders had ik het ook graag voor je gedaan.
Een 16V kan een 1.2, 1.4, 1.6 of 2.0 zijn.

Koni heb ik 8 jaar gereden op diverse auto's en nooit problemen mee gehad.
Sommige FK's maken gebruik van Koni dus niet allemaal.
FK en Weitec loopt ook door elkaar.
FK maakt goede en slechtere sets. De betere is de Silverline X.

Gele Koni's met Koni of Eibach veren is ook gewoon goed spul.

Het voordeel van Bilstein is monteren en klaar. Afstellen is door Bilstein gedaan op de Nürburgring.
Nadeel is rond de 1000 Euro inclusief montage en uitlijnen.
Als de Bilstein voor de fase3 voldoende zou verlagen dan had ik die set genomen.
Ik overweeg nu om alleen Eibach veren te nemen tot ik eruit ben wat ik echt wil.
ik heb het hier niet over topics doorzoeken maar het staat in dit deel
Forumoverzicht ‹ Clio I van 1990 t/m 1998 - Beheer: Frank [Factory], Paratroeper, Verina ‹ Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)
oftewel clio 1, en bij een clio 1 is de 16v volgens mij altijd de 1.8 16v omdat de 2.0 met 16v de williams genoemd word
en monteren kost mij 0 euro, ik ben zelf monteur dus als ik die set zelf niet monteren kan kan ik beter wat anders gaan doen. En dan is het alleen nog laten uitlijnen, maar ik ga niet 300 euro per schokbreker uitgeven voor zulke simpele dingen.
En zoals ik al aangeef ga ik voorlopig ook maar geen koni kopen, want als ik kijk wat de service daar is dan vind ik de prijs nogal hoog. Dat is meer wat je bij een merk als vmaxx zou verwachten ofzo, maar volgens mij doen die het zelfs beter
Elektronized
forum member
Contacteer:

Bericht door Elektronized »

Heeft iemand ervaring met een schroefset van TA Technix ?
(minder dan € 200 voor een nieuwe schroefset)

Zou wel TÜV gekeurd zijn. Lijkt mij wat aan de lage kant.
- 2004 Renault Clio 2, Phase 3 - 1.6 16v - Dynamique
16valves
forum starter
Contacteer:

Bericht door 16valves »

FK staat op zich niet slecht bekend, als je iets beters wilt kun je bijv. een KW schroefset nemen, maar die zijn ook meteen weer duurder. Heb trouwens heb zelf Koni geel i.c.m. verlagingsveren, niks geen klachten over en ligt er toch al een paar jaar onder :thumbsup:
gabbermaikel

16valves schreef:FK staat op zich niet slecht bekend, als je iets beters wilt kun je bijv. een KW schroefset nemen, maar die zijn ook meteen weer duurder. Heb trouwens heb zelf Koni geel i.c.m. verlagingsveren, niks geen klachten over en ligt er toch al een paar jaar onder :thumbsup:
ik kwam ergens wel een kw set tegen, en het prijsverschil met de fk set is minimaal, volgens mij nog geen 50 euro ofzo, en op een prijs van 600 euro ofzo vind ik dat niet veel.
Maar koni twijfel ik nogsteeds aan omdat ik dus van mensen die ik ken te horen heb gekregen dat ze wel zeggen garantie te geven maar er eigenlijk altijd onderuit kunnen door te zeggen ja je hebt er mee op het circuit gereden. Maar volgens mij is het onmogelijk om te controleren of er nou op het circuit is gereden of dat er sportief mee op de weg gereden is.
En bij mij valt bilstein eigenlijk ook al af omdat je voor een setje bilstein schokbrekers al evenveel of zelfs meer betaald dan voor een fk of kw schroefset. En eigenlijk is dat wel jammer, want van bilstein weet ik gewoon dat het goed spul is en dat het doet wat ik wil

En elektronized waar had jij die schroefset gevonden dan? En die is zeker niet beschikbaar voor een 16v? Want ik heb er nu een andere auto bij gekocht waardoor de clio alleen nog voor (sportief) straatgebruik is en dan zijn de eisen aan een schroefset natuurlijk een stuk lager.
Elektronized
forum member
Contacteer:

Bericht door Elektronized »

gabbermaikel schreef:En elektronized waar had jij die schroefset gevonden dan?
Hier. De prijs is daarop wel €365,- maar die is nog goedkoop :)
E: Ik denk wel dat die op de website voor een Clio 2 is, maar ben het niet zeker.
- 2004 Renault Clio 2, Phase 3 - 1.6 16v - Dynamique
16valves
forum starter
Contacteer:

Bericht door 16valves »

FK was poosje geleden een aanbieding van, toen was deze echt een stuk goedkoper dan KW :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”