Renault Clio 4 Audio Upgrade
- dutchkliko
- forum starter
- Contacteer:
Re: Renault Clio 4 Audio Upgrade
Hey Red-Devil84. Mocht je 13cm speakers achter willen monteren, dan kun je de megane 3 speaker adapter ringen gebruiken. 271250-08
Ik heb desnoods nog de originele speakers (achterdeur) aangezien ik die van mij laatst vervangen hebt.
Ik heb desnoods nog de originele speakers (achterdeur) aangezien ik die van mij laatst vervangen hebt.
De zwakste schakel in het geluid is de Medianav. Die levert maar 4x 8Watt. Daarna (volume boven de 15) gaat het vervormen. Dit wil ik eerst aanpakken. Als het dan nog niet voldoende is, pas de speakers.
Wie weet hoe je die Medianav uit elkaar sloopt? Aliexpress heeft voor 60€ al eindversterkers. Ik knip alle draden door en ga ze solderen. Daarna krimpkous en dan de eindversterker wegwerken.
Wie weet hoe je die Medianav uit elkaar sloopt? Aliexpress heeft voor 60€ al eindversterkers. Ik knip alle draden door en ga ze solderen. Daarna krimpkous en dan de eindversterker wegwerken.
1.5dci
Ben ik het niet geheel mee eens. Met een actieve subwoofer erbij en dan de lage tonen wat terugdraaien op de Medianav kom je veel verder zonder vervorming.
Ik draai vaak genoeg op 20-22. Daarboven wordt het geluid wel slechter, maar zo hard hoeft voor mij ook echt niet
Ik draai vaak genoeg op 20-22. Daarboven wordt het geluid wel slechter, maar zo hard hoeft voor mij ook echt niet
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Goedenavond,
Even een vraagje. Om een subwoofer aan te sluiten heb ik een high to low converter besteld. Nu kwam ik ergen een topic tegen waarin een splitter kabel stond zodat je niet de originele kabelboom hoeft door te knippen/te bewerken.
Nu kan ik alleen niet meer vinden hoe die aansluiting heet zodat ik deze splitter ergens zoals op Ali oid kan bestellen. Kan een van jullie helpen?
Groeten, Fabian
Even een vraagje. Om een subwoofer aan te sluiten heb ik een high to low converter besteld. Nu kwam ik ergen een topic tegen waarin een splitter kabel stond zodat je niet de originele kabelboom hoeft door te knippen/te bewerken.
Nu kan ik alleen niet meer vinden hoe die aansluiting heet zodat ik deze splitter ergens zoals op Ali oid kan bestellen. Kan een van jullie helpen?
Groeten, Fabian
Renault Clio RS 4 Heden
Renault Clio RS 2 ex
Renault Megane 2.0 16V ex
Renault Clio RS 2 ex
Ik heb zo'n kabel, maar daarvoor moet je nog wel veel solderen.
Was volgens mij eigenlijk voor het aansluiten van een carkit.
Heb de kabel al bijna 2 jaar, dus weet ook niet meer precies waar die vandaan komt. eBay geloof ik
Heb de kabel al bijna 2 jaar, dus weet ook niet meer precies waar die vandaan komt. eBay geloof ik
Hey,jeroen33 schreef: 30 jul 2019 12:29 Ik heb zo'n kabel, maar daarvoor moet je nog wel veel solderen.
Dat solderen is geen probleem. Maar ik wil liever niet de originele kabelboom aanpassen.
Heb op ebay en Ali gezocht, maar tot nu toe geen succes

Iemand een lead?
Groeten, Fabian
Renault Clio RS 4 Heden
Renault Clio RS 2 ex
Renault Clio RS 2 ex
Volgens mij heb ik zo'n kabel gebruikt:
https://www.winparts.nl/interieur-bekle ... XkQAvD_BwE
ISO stekkers er afgeknipt en alles aan elkaar gesoldeerd zodat je een soort verlengkabel krijgt
https://www.winparts.nl/interieur-bekle ... XkQAvD_BwE
ISO stekkers er afgeknipt en alles aan elkaar gesoldeerd zodat je een soort verlengkabel krijgt
-
- beginner
- Contacteer:
hallo
ik heb een clio gt uit 2015
en ik heb ook echt ruk geluid.
ik leest hier dat het nog niet zo makkelijk is om de speakers zomaar te vervangen.
kan iemand mij in detail uitleggen wat het beste is voor fatsoenlijk geluid
ik wil ook graag mijn sub aansluiten alleen de radio heeft geen tulp uitgang.
hoe moet ik mijn sub nu aansluiten inclusief vesterker.
mijn sub : jbl csx 1400bp
en een ground zero versterker titanium serie mk2
ik heb een clio gt uit 2015
en ik heb ook echt ruk geluid.
ik leest hier dat het nog niet zo makkelijk is om de speakers zomaar te vervangen.
kan iemand mij in detail uitleggen wat het beste is voor fatsoenlijk geluid
ik wil ook graag mijn sub aansluiten alleen de radio heeft geen tulp uitgang.
hoe moet ik mijn sub nu aansluiten inclusief vesterker.
mijn sub : jbl csx 1400bp
en een ground zero versterker titanium serie mk2
-
- beginner
- Contacteer:
Grappig, ik heb zelf ook een Clio en het geluid is echt niet om aan te horen in dat ding. Alsof er een constante stoorzender doorheen zit, zo slecht is het. Ik heb er daarom dit voorjaar een werkje van gemaakt om speakers te installeren achter de achterbank. Wat een verschil is dat zeg, ik kan het iedereen aanbevelen. Ik maak zelf muziek en ik heb toen ook gelijk een nieuwe computer van hetzelfde merk gekocht, ook echt een aanrader voor de professionals onder ons https://i4studio.nl/studio-computers/da ... o-computer