
Ervaringen chiptuning
Re: Ervaringen chiptuning
na een garage bezoek voor een service beurt miste de auto merkbaar vermogen dus wederom de heren van UT in amersfoort bezocht na het uitbouwen van de ecu kwamen we er achter dat er niks veranderd was aan de tuning en kwamen dan ook tot de conclusie dat ze bij de renault toch op de 1 of andere manier het vermogen van de clio geknepen hebben maar wat en hoe ze het gedaan hebben dat zal de grote vraag blijven dus de auto opnieuw laten chippen met het volgende resultaat


Re: Ervaringen chiptuning
Nu ook met de Clio IV RS 200 bij Unlimited Tuning (Amersfoort) langs geweest.
Nadat onze Clio IV GT in november-2017 de chiptuning met groot succes heeft ondergaan, was het nu de beurt aan de Clio IV RS.
Ik kende de procedure reeds, dus liet ik Jeffrey zijn gang gaan om e.e.a. aan te passen.
Na ruim een uur waren de aanpassingen gedaan en ik kon met de RS weer terug naar huis.
Helaas regende het behoorlijk deze dag, dus niet echt het moment om e.e.a. te gaan uit proberen.
Wat wel meteen opviel was het dat de motor rustiger liep, en de boordcomputer ook meteen meldde dat ik meer kilometers uit de tank zou kunnen halen in vergelijk met het recente verleden. Erg belangrijk vind ik dit niet want ik rijd geen RS om een laag benzineverbruik te halen....
De dagen na de tuning was het wel droog en kon ik ervaren worden wat de verschillen zijn.
Bij normaal/rustig rijgedrag is er nauwelijks enig verschil te bemerken, gelukkig maar, want in de randstad kun je meestal niet voluit rijden.
Maar in de hogere toerentallen is er duidelijk meer koppel beschikbaar als voorheen.
Het toerental loopt sneller op, en de beleving tijdens acceleratie is een stuk intenser, en dat was precies de reden waarom ik de chiptuning wilde laten doen.
Voor een eerlijk bedrag is het rijplezier weer verhoogd, met de wetenschap dat als er toch nog iets niet in orde zou zijn met deze tuning, er een gemotiveerd team klaar staat die bereid is om hier direct aan te gaan werken.
Wederom heb ik ook nu geen spijt dat ik deze ingreep heb laten doen bij Unlimited Tuning.
Nadat onze Clio IV GT in november-2017 de chiptuning met groot succes heeft ondergaan, was het nu de beurt aan de Clio IV RS.
Ik kende de procedure reeds, dus liet ik Jeffrey zijn gang gaan om e.e.a. aan te passen.
Na ruim een uur waren de aanpassingen gedaan en ik kon met de RS weer terug naar huis.
Helaas regende het behoorlijk deze dag, dus niet echt het moment om e.e.a. te gaan uit proberen.
Wat wel meteen opviel was het dat de motor rustiger liep, en de boordcomputer ook meteen meldde dat ik meer kilometers uit de tank zou kunnen halen in vergelijk met het recente verleden. Erg belangrijk vind ik dit niet want ik rijd geen RS om een laag benzineverbruik te halen....
De dagen na de tuning was het wel droog en kon ik ervaren worden wat de verschillen zijn.
Bij normaal/rustig rijgedrag is er nauwelijks enig verschil te bemerken, gelukkig maar, want in de randstad kun je meestal niet voluit rijden.
Maar in de hogere toerentallen is er duidelijk meer koppel beschikbaar als voorheen.
Het toerental loopt sneller op, en de beleving tijdens acceleratie is een stuk intenser, en dat was precies de reden waarom ik de chiptuning wilde laten doen.
Voor een eerlijk bedrag is het rijplezier weer verhoogd, met de wetenschap dat als er toch nog iets niet in orde zou zijn met deze tuning, er een gemotiveerd team klaar staat die bereid is om hier direct aan te gaan werken.
Wederom heb ik ook nu geen spijt dat ik deze ingreep heb laten doen bij Unlimited Tuning.
Re: Ervaringen chiptuning
Hoi,
Wat mij opviel is dat de ene 1.2 145 pk heeft bij bijna 6000 toeren, en de andere 1.2 150.6 pk bij 5000 toeren.
Hoe kan dit vraag ik mij af.
Grt André.
Wat mij opviel is dat de ene 1.2 145 pk heeft bij bijna 6000 toeren, en de andere 1.2 150.6 pk bij 5000 toeren.
Hoe kan dit vraag ik mij af.
Grt André.
Meg II Estate 1.6 16v automaat b.j. 2007
Meg III Estate dynamique 1.5 DCi EDC b.j. 2011
Clio IV Estate expression 0.9 TCe b.j. 2013
Meg III Estate dynamique 1.5 DCi EDC b.j. 2011
Clio IV Estate expression 0.9 TCe b.j. 2013
Re: Ervaringen chiptuning
Hoi andre,
Ik denk dat je het over mijn beide verslagen heb dat komt omdat bij de eerste upload gegaan is voor de normale chiptuning en we na een garage bezoek merkbaar vermogen miste terwijl de renault dealer zei niks aangepast te hebben wat invloed kan hebben op t vermogen en na controle door de heren van ut bleek dit ook het geval toen hebben we aangezien we er tog waren gelijk de extreme tuning laten doen door ut waardoor op de 2e upload het vermogen hoger uitkomt maar helaas is de clio kwa rijden nooit meer de zelfde auto geworden als voor dat bewuste garage bezoek
Ik denk dat je het over mijn beide verslagen heb dat komt omdat bij de eerste upload gegaan is voor de normale chiptuning en we na een garage bezoek merkbaar vermogen miste terwijl de renault dealer zei niks aangepast te hebben wat invloed kan hebben op t vermogen en na controle door de heren van ut bleek dit ook het geval toen hebben we aangezien we er tog waren gelijk de extreme tuning laten doen door ut waardoor op de 2e upload het vermogen hoger uitkomt maar helaas is de clio kwa rijden nooit meer de zelfde auto geworden als voor dat bewuste garage bezoek
Re: Ervaringen chiptuning
Goedemiddag leden,
Na lang twijfelen heb ik vandaag mijn Clio 4 RS laten chippen bij UT in Amersfoort. Aardige heren die verstand hebben van wat ze doen! Ik kreeg de gelegenheid om te kijken hoe ze te werken gingen. Echt super!
De auto is direct de rollerbank opgegaan, eerste run: 199.1 pk / 250 NM (best knap na 4 jaar en 80.000km verder)
Na +/- 45 min ging de auto weer de rollerbank, na enkele runs: 230 pk / 320 NM
Vervolgens een klein blokje test gereden, extra koppel was direct voelbaar!
Op de rit terug naar huis het gaspedaal wat dieper ingetrapt. De auto reageert fantastisch ongeacht de normal/sport/race stand, de extra trekkracht is goed te voelen in alle versnellingen. Het is mij opgevallen dat de motor een stuk rustiger draait tijdens het rijden (een stuk aangenamer, had ik niet verwacht!!!)
De Clio RS was al niet traag maar, nu is het echt een bommetje!
@ het team van UT Amersfoort, mijn dank is groot!

Na lang twijfelen heb ik vandaag mijn Clio 4 RS laten chippen bij UT in Amersfoort. Aardige heren die verstand hebben van wat ze doen! Ik kreeg de gelegenheid om te kijken hoe ze te werken gingen. Echt super!
De auto is direct de rollerbank opgegaan, eerste run: 199.1 pk / 250 NM (best knap na 4 jaar en 80.000km verder)
Na +/- 45 min ging de auto weer de rollerbank, na enkele runs: 230 pk / 320 NM
Vervolgens een klein blokje test gereden, extra koppel was direct voelbaar!
Op de rit terug naar huis het gaspedaal wat dieper ingetrapt. De auto reageert fantastisch ongeacht de normal/sport/race stand, de extra trekkracht is goed te voelen in alle versnellingen. Het is mij opgevallen dat de motor een stuk rustiger draait tijdens het rijden (een stuk aangenamer, had ik niet verwacht!!!)
De Clio RS was al niet traag maar, nu is het echt een bommetje!
@ het team van UT Amersfoort, mijn dank is groot!

Re: Ervaringen chiptuning
Ik wil mijn '15 RS heel graag chippen en dit zorgt er meer voor dat ik t ga doen !Avi91 schreef: 03 jan 2019 20:25 Goedemiddag leden,
Na lang twijfelen heb ik vandaag mijn Clio 4 RS laten chippen bij UT in Amersfoort. Aardige heren die verstand hebben van wat ze doen! Ik kreeg de gelegenheid om te kijken hoe ze te werken gingen. Echt super!
De auto is direct de rollerbank opgegaan, eerste run: 199.1 pk / 250 NM (best knap na 4 jaar en 80.000km verder)
Na +/- 45 min ging de auto weer de rollerbank, na enkele runs: 230 pk / 320 NM
Vervolgens een klein blokje test gereden, extra koppel was direct voelbaar!
Op de rit terug naar huis het gaspedaal wat dieper ingetrapt. De auto reageert fantastisch ongeacht de normal/sport/race stand, de extra trekkracht is goed te voelen in alle versnellingen. Het is mij opgevallen dat de motor een stuk rustiger draait tijdens het rijden (een stuk aangenamer, had ik niet verwacht!!!)
De Clio RS was al niet traag maar, nu is het echt een bommetje!
@ het team van UT Amersfoort, mijn dank is groot!
![]()
Leuke specs !
Re: Ervaringen chiptuning
@Seyfi078 echt een aanrader! Je krijgt wel veel wielspin tot en met je 3e versnelling als het een beetje vochtig is (ondanks mijn nieuwe banden)