Richtingaanwijzers vervangen door LED

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
ClioCruiser99
beginner
Contacteer:

Richtingaanwijzers vervangen door LED

Bericht door ClioCruiser99 »

Heeft er hier iemand ervaring met het vervangen van de conventionele richtingaanwijzers door LED lampen? Ik ben er namelijk mee bezig de verlichting langs binnen en buiten te vervangen door LED.

Standaard is mijn Clio al uigerust met LED koplampen, mistlichten, achterlichten, remlichten en interieurverlichting. De kentekenverlichting , de kofferbakverlichting en de verlichting in het dashboardkastje zijn inmiddels al vervangen.

Graag zou ik ook de standaard richtingaanwijzers vervangen door LED, dat is toch net wat strakker. Zijn er personen die hiermee ervaring hebben?
JoeyClioRS
forum starter
Contacteer:

Re: Richtingaanwijzers vervangen door LED

Bericht door JoeyClioRS »

Ja, ik weet ook dat je weerstanden ertussen moet zetten om ‘hyperflash’ te voorkomen. Dat snel knipperen na het vervangen komt doordat LED lampen veel minder stroom verbruiken. Auto denkt dan dat je lamp kapot is. Knipperlichten aan de voorzijde is een stuk moeilijker. Je hebt PY24W nodig, lampje zit aan de houder vast. Achterzijde is gewoon PY21W, weerstanden parallel een de - en + kabel van de knipperlichtbedrading monteren.
PaultjeeeV
forum starter
Contacteer:

Bericht door PaultjeeeV »

Ik heb de leds ook liggen in de maten, maar de hyperflash is fijn irritant ja. Nu zijn er ook led relais, ik weet nog niet waar de knipperlichten relais zit in de clio 4. Maar er zijn dus led relais in alle maten die de knipperlichten wel goed laten knipperen, maar, dan heb je nog lampjes in de spiegels zitten die ook na led moeten zou ik denken. Om alle kabels te gaan meten en knippen, weinig zin in. Er zijn voor de achterkant ook leds PY21 met de weerstand in de led zelf, die dus fatsoenlijk knipperen (44 euro ofzoiets), maar dan heb je alleen achter led. De PY24 met de rare fitting heb ik niet gevonden in led met weerstand. Is er niemand met meer informatie over knipperlicht leds?
ClioCruiser99
beginner
Contacteer:

Online zijn er PY24W knipperlichten te vinden waarbij er geen extra weerstanden vereist zijn of het relais dient vervangen te worden.
https://www.france-xenon.com/fr/-ampoul ... mance.html
Ziet er goed uit naar mijn mening, maar wel vrij prijzig.
De richtingaanwijzers voor en achter zijn bij mij nog niet vervangen door LED, waardoor ik momenteel overweeg deze exemplaren aan te schaffen.
mstr
beginner
Contacteer:

Bericht door mstr »

Hier staan ook zulke (zonder CANstoring of hyperflash), alleen goedkoper:
https://s.click.aliexpress.com/e/blH5vAsp
ClioCruiser99
beginner
Contacteer:

Weet er trouwens iemand welk type torx schroevendraaier er nodig is om de achterlichtunits los te maken?
Niels92
beginner
Contacteer:

Bericht door Niels92 »

T20 schroevendraaier.
Donovan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Donovan »

Ik heb zulke lampen geprobeerd van Ali. https://www.aliexpress.com/item/4pcs-No ... 4c4d6FTqCc Heb ze op 3 verschillende auto's geprobeerd, maar bij allemaal gingen ze storen op de autoradio.
Mocht iemand deze proberen: https://www.aliexpress.com/item/YM-E-Br ... 524191feda

En ze werken goed op de clio, dan hoor ik het graag! :)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”