Hallo. Ik heb onze tweedehands Clio4 (uit januari 2015) sinds afgelopen november. Ik vind het leuk om hem wat meer gadgets te geven maar ik twijfel wat mogelijk is.
Ik zou de originele MediaNav 4.1.0 willen vervangen door een digitaal scherm die ik bij Ali Express heb gevonden. (link: https://nl.aliexpress.com/item/10050043 ... pt=glo2nld) Als ik in de servicemode van mijn Clio kijk dan lijkt het mij dat hij bepaald niet alleen de radio en telefoon regelt maar ook de airco en waarschijnlijk nog veel meer. Zou het scherm van Ali deze functies ook ondersteunen? Is er iemand in de groep die al ervaring heeft met het inbouwen en gebruik van zo'n display?
Als het niet zou kunnen ben ik ook al happy als ik een achteruitrijcamera kan monteren, daarover heb ik al een aantal posts gezien op dit forum. Het leek mij het mooiste om de camera in te bouwen in het embleem van Renault op de achterklep. Dan zou ik ook mijn achterbumper zien voor alle duidelijkheid. Daar zit nu nog een plastic plaatje maar dat is gemakkelijk te verwijderen. Op internet heb ik alweer bij Ali iets gevonden wat bedoeld is als camera voor de voorzijde maar ik denk dat ik dat wel kan gebruiken in de achterklep.
Alleen zie je dan niet de bekende gekleurde strepen in het beeld van de camera. Misschien is er iemand op het forum die wel de juiste set gevonden heeft? Uiteraard tegen een leuke prijs, Renault verkoopt hem wel maar dan kost hij ruim 200 euro. Bij Ali (https://nl.aliexpress.com/item/10050032 ... pt=glo2nld)
Het is een heel verhaal geworden en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Vriendelijke groet, Wim
MediaNav vervangen door Oled scherm of camera monteren
Re: MediaNav vervangen door Oled scherm of camera monteren
Origineel zit de camera ook in het logo achter, zo zit die bij mij ook. Je kan dus op onderdelenlijn.nl kijken of je dat kan vinden. Je moet dat volgens mij wel een gat boren in je achterklep voor de kabel dacht ik me te herinneren wat iemand hier op het forum zei.
Zelf heb ik gewoon, ook van onderdelenlijn.nl, een nieuwe MediaNav met android auto gekocht, die kan je 1 op 1 overzetten en zal altijd beter werken en er netter uitzien dan iets van Ali in mijn mening.
Je hebt voor de camera inderdaad gewoon een verloopstekker die je tussen de radio en de kabelboom moet plaatsen, daar zit dan een stekker aan voor een camera. Je moet dan icm met welke MediaNav dan ook, in het Micom menu het een en ander aanpassen.
Zelf heb ik gewoon, ook van onderdelenlijn.nl, een nieuwe MediaNav met android auto gekocht, die kan je 1 op 1 overzetten en zal altijd beter werken en er netter uitzien dan iets van Ali in mijn mening.
Je hebt voor de camera inderdaad gewoon een verloopstekker die je tussen de radio en de kabelboom moet plaatsen, daar zit dan een stekker aan voor een camera. Je moet dan icm met welke MediaNav dan ook, in het Micom menu het een en ander aanpassen.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Bedankt Mees. Ik zal nog eens op het forum kijken of ik kan vinden van wie jij gelezen had die het eerder zelf heeft gedaan. Op onderdelenlijn heb ik nog niets kunnen vinden maar ik heb geen haast......
Hi WimWes,
Je zou ook eens kunnen kijken voor de Pioneer EVO62DAB-CLIO (https://www.pioneer-car.eu/nl/nl/produc ... 62dab-clio).
Een multimedia scherm met Android auto en DAB radio. Ze hebben een versie met inbouw onderdelen speciaal voor de Clio 4.
Het systeem ondersteunt ook een achteruitrij camera.
Ik ben er zelf erg tevreden mee.
Groeten,
Jordo
Je zou ook eens kunnen kijken voor de Pioneer EVO62DAB-CLIO (https://www.pioneer-car.eu/nl/nl/produc ... 62dab-clio).
Een multimedia scherm met Android auto en DAB radio. Ze hebben een versie met inbouw onderdelen speciaal voor de Clio 4.
Het systeem ondersteunt ook een achteruitrij camera.
Ik ben er zelf erg tevreden mee.
Groeten,
Jordo
Renault Clio V - Intens (Gris Titanium)
Renault Clio IV - Dynamique (Rouge Flamme)
Renault Clio IV - Dynamique (Rouge Flamme)
Sorry Jordo, ik lees nu pas jouw reactie. Die Pioneer is inderdaad heel fraai en compleet maar wel vrij prijzig. Misschien laat ik mijn display gewoon zitten, hij doet het immers prima...
Maar alsnog bedankt! Groet, Wim
Maar alsnog bedankt! Groet, Wim
Ikzelf heb een medianav evolution via marktplaats gevonden.
Heb m inmiddels nu een paar weken in gebruik en ben er zeer tevreden over.
De keuze voor mij was omdat ik android auto wilde hebben voor een niet al te duur prijskaartje.
Zie onderstaande link:
https://link.marktplaats.nl/m1968911702 ... ialbuttons
Heb m inmiddels nu een paar weken in gebruik en ben er zeer tevreden over.
De keuze voor mij was omdat ik android auto wilde hebben voor een niet al te duur prijskaartje.
Zie onderstaande link:
https://link.marktplaats.nl/m1968911702 ... ialbuttons
Hi WimWes,
ik heb zojuist een aliexpress medianav gekocht en geinstaleerd, eigenlijk beetje de zelfde die jij wilde kopen. Mocht je het toch doen hou er dan rekening mee dat de power connection cable mogelijk niet past, en dat je er eentje bij moet kopen die ook op ali te krijgen is. Ik zit nu te wachten op die power connection cable want ze hebben het nergens in nederland!
Zoals er word aangegeven dat je eerst even moet kijken wat voor type aansluiting je nu momenteel hebt. Ik had de ''Type B'' zoals aangeven op die link die je had gestuurd.
Het is namelijk best zuur als je het koopt en dat je dan moet wachten op een kabeltje... hahaha
ik heb zojuist een aliexpress medianav gekocht en geinstaleerd, eigenlijk beetje de zelfde die jij wilde kopen. Mocht je het toch doen hou er dan rekening mee dat de power connection cable mogelijk niet past, en dat je er eentje bij moet kopen die ook op ali te krijgen is. Ik zit nu te wachten op die power connection cable want ze hebben het nergens in nederland!
Zoals er word aangegeven dat je eerst even moet kijken wat voor type aansluiting je nu momenteel hebt. Ik had de ''Type B'' zoals aangeven op die link die je had gestuurd.
Het is namelijk best zuur als je het koopt en dat je dan moet wachten op een kabeltje... hahaha
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 165pk
Volkswagen Up! 1.0 60pk
Renault Clio IV 0.9 TCE 113pk
Dacia Sandero Stepway 1.0 101pk

Volkswagen Up! 1.0 60pk
Renault Clio IV 0.9 TCE 113pk
Dacia Sandero Stepway 1.0 101pk