Ik ben van plan een Clio DCI te kopen tweedehands. gezien mijn woonplaats en de lagere km standen wil ik vooral in Belgie kijken en de auto dan zelf importereren
Nu staan er in belgie veel (mooi) Clios te koop maar die hebben vaak 75 pk.
Uiterarad ben ik bekend met chiptuning ed maar zijn er ervaringen met de tuning van de 75 pk motior , is deze motor hetzlefde als de 90 pk in NL maar dan andere software of zitten er ook andere onderdelen in ? ( koppeling, turbo ed )
Hoor hetgraag en alvast bedankt voor jullie reactie s
ervaringen DCI 75 PK
-
- beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 05 feb 2012 18:54
- Locatie: strijen ( zuid holland)
- Contacteer:
Re: ervaringen DCI 75 PK
heb 3 jaar met de dci 75 pk rondgereden deze is gechipt naar 110 pk en 240 nm koppel en reed echt super goed.
Niks olie verbruik , dieselverbruik zakte zelfs nog na tuning is echt een toffe motor om mee te rijden
Niks olie verbruik , dieselverbruik zakte zelfs nog na tuning is echt een toffe motor om mee te rijden
Re: ervaringen DCI 75 PK
Ik rijd nu ook sinds een aantal weken een uit Belgie afkomstige Clio uit 2017 met een 1.5 dCi met 55 kw (75pk) met bij aanschaf 18000 km op de klok (nu ca.24000km) en ik was eerst ook van plan dat ding te laten chippen.
De 66 kw en de 55 kw zijn technisch gelijk (ook qua aandrijving , koppeling etc) behalve dus dat de 75 pk versie een anders geprogrammeerd motormanagement (lees : geknepen) heeft ivm de fiscale pk's die in Belgie gelden.
Het tunen/chippen van de beide versie komt uit op 110-115 pk en 250-260 nm . De dCi 110 is een ander verhaal, basisblok wel hetzelfde maar die wijkt technisch wat af, en volgens mij een andere koppeling en bak.
Ik heb zelf de 90pk(66kw) versie niet gereden maar ken iemand die dat wel heeft gedaan en die merkte weinig verschil. Ik bedoel 200nm voor de 75 pk versie is op zich best redelijk. Ik denk dat het meer tussen de oren zit.
Ik ben er op dit moment heel erg tevreden mee, en het blokje rijdt erg fijn, pakt goed op en 180 is met enig aandringen ook mogelijk (op de Duitse AB natuurlijk ;-) )
Maar idd 250-260 nm koppel is natuurlijk veel lekkerder, misschien voor in de toekomst als de fabrieksgarantie eraf is....
De 66 kw en de 55 kw zijn technisch gelijk (ook qua aandrijving , koppeling etc) behalve dus dat de 75 pk versie een anders geprogrammeerd motormanagement (lees : geknepen) heeft ivm de fiscale pk's die in Belgie gelden.
Het tunen/chippen van de beide versie komt uit op 110-115 pk en 250-260 nm . De dCi 110 is een ander verhaal, basisblok wel hetzelfde maar die wijkt technisch wat af, en volgens mij een andere koppeling en bak.
Ik heb zelf de 90pk(66kw) versie niet gereden maar ken iemand die dat wel heeft gedaan en die merkte weinig verschil. Ik bedoel 200nm voor de 75 pk versie is op zich best redelijk. Ik denk dat het meer tussen de oren zit.
Ik ben er op dit moment heel erg tevreden mee, en het blokje rijdt erg fijn, pakt goed op en 180 is met enig aandringen ook mogelijk (op de Duitse AB natuurlijk ;-) )
Maar idd 250-260 nm koppel is natuurlijk veel lekkerder, misschien voor in de toekomst als de fabrieksgarantie eraf is....