Wederom een update
Ik sta weer stil... nu waarschijnlijk een defecte turbo of kleppenseal....
Afgelopen maandag stapte ik in mijn auto na werk en reed ik naar het tankstation in de buurt. Daar wat brandstof in de auto gegooid en toen ik de motor startte kreeg ik een check oil melding,.. ik dus op het pinnetje gedrukt en die gaf nog maar 1 van de 5 bolletjes weer. Ik dus motor kap open en olie pijl gecontroleerd en inderdaad weinig olie(net boven minimum streep)
Ik dus olie er bij gepakt en in de auto gegoten, ging uiteindelijk 1.2L olie in. Auto deed het weer prima. Onderweg naar huis op de A2 ging uit het niets het voorgloei lampje branden...

Na een minuut a anderhalf ging deze gelukkig weer uit(hierna niet meer gezien)
dinsdag niet gereden, woensdag van en naar werk(90km totaal) ging foutloos, en vandaag heen ging ook goed.
Rond 6uur reed ik naar huis en in een file zie ik in mijn spiegel een grote rookpluim ontstaan. blijkt dat elke keer dat ik gas geef(als in toerental verhogen) er een grote rook wolk uit mijn auto komt. Na natuurlijk alle gezeur van de vorige maand denk ik meteen aan een lekker koppakking natuurlijk. Zodra ik thuis was koelvloeistof pijl gecontroleerd en deze was ok, geen verandering met vergeleken afgelopen december.

echter kom ik er bij het starten van de auto en het oliepijl opvragen er achter dat het pijl weer gezakt is naar 2of 3 bolletjes. ik dus weer olie meten met pijl stok en hieruit bleek inderdaad dat er dus bijna een Liter olie is verbrand in ongeveer 200km rijden....
ik heb de auto dus weer naar mijn beun gebracht en gevraagd om zijn mening en hij gaf aan dat het of een kleppenseal is die lekt, of de Turbo(wat verklaard waarom bij hogere toeren meer rook geproduceerd wordt). hij heeft een goedje door de olie gemengd die kleppenseals hernieuwt in de hoop dat het een goedkope fix is. maar het ziet er naar uit dat waarschijnlijk de turbo vervangen moet worden(zoals begroot: 4u x€30=€120+kosten turbo a €250,-) of de kleppenseals maar dan moet de kop er weer af en deze keer de kleppen ook gedemonteerd etc dus dat wordt waarschijnlijk weer €500+
AKA im screwed.... hoeveel geld stop ik nog in deze €1400 kostende auto.....
Wat denken jullie dat het kan zijn? en heeft er iemand nog een turbo liggen?