Helaas schoot afgelopen vrijdag mijn temperatuur meter omhoog na het in halen van een langzaam rijdende twingo.

Ik heb toen direct de auto stil gezet en idd geen koelvloeistof meer ih reservoir. Na de auto 20min te hebben laten afkoelen heb ik hem bij gevuld en ben ik weer verder gereden. De auto reed als vanouds.
Afgelopen dinsdag ben ik langs renault speciaalzaak arend gereden te Amsterdam om een koelvloeistofreservoirdop (mooi woord voor galgje) te halen. Sinds ik de clio heb verdwijnt er met enige regelmaat wat koelvloeistof(ongeveer 1L per maand a 5weken). Ik weet dat de dop wat lekt wanneer de moter warm gelopen is(dacht ivm druk). toen ik bij arend mijn probleem uitlegde gaf de verkoper aan dat het ook mogelijk eeen kapotte koppakking kan zijn. Ik heb echter geen sludge in mijn olie. En wanneer warm gereden rookt de auto ook niet... Wel is sinds afgelopen woensdag het starten van de clio achteruit gegaan. Een paar keer kreeg ik slechts een klik te horen bij het draaien vd sleutel maar meestal klinkt hij alsof hij net niet genoeg stroom of brandstof krijgt om te starten.
Ik controleer nu elke rit mijn koelvloeistof niveau en ik heb de koelvloeistof dop vervangen( op temp lekt hij nog steeds kv) verder heb ik maandag een afspraak bij de kwikfit om een druk test te doen van het radiator systeem.
Maar goed tot zover het gehele verhaal.

Ik wilde dus jullie vragen wat jullie denken dat het probleem kan zijn en hebben jullie enig idee wat het kost om een koppaking te vervangen? Zou het mogelijk zijn om dat zelf te doen? En wat raden jullie aan?
Het is mijn 2e autotje en mijn eerste diesel en heb geen idee wat te verwachten...
Met vriendelijke groet,
Max