Hallo allen,
Afgelopen vrijdag is bij mijn Clio het thermostaathuis vervangen vanwege lekkage. Ik was bij een andere Renault-garage dan normaal. Zij hebben er groene koelvloeistof ingedaan in plaats van de gele die er in zat. Kan dit kwaad?
Groene koelvloeistof ipv gele?
Groene koelvloeistof ipv gele?
2016 Clio IV Estate 0.9TCE Limited 

Re: Groene koelvloeistof ipv gele?
Ik zit/zat een beetje met dezelfde vraag. Bij mij zit er af-fabriek roze koelvloeistof in, maar ik vul bij met de door Renault voorgeschreven "Glaceol RX type D" (groen, bijna fluorescerend van kleur). Beide kleuren schijnen op basis van ethyleenglycol te zijn, dus mengen zou geen probleem mogen zijn.
Geel is mengbaar met de meeste commerciële vloeistoffen, als je deze webpagina tenminste mag geloven. Ik zou me dus niet ongerust maken.
Geel is mengbaar met de meeste commerciële vloeistoffen, als je deze webpagina tenminste mag geloven. Ik zou me dus niet ongerust maken.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Re: Groene koelvloeistof ipv gele?
Die pagina was ik ook tegen gekomen. Vond het alleen wel raar, gezien ik een maand geleden van de andere garage (van dezelfde firma overigens) die gele mee kreeg om bij te vullen. Dus die Glaceol uit het onderhoudsboekje/schema is groen? 
De omschrijving van de groene en de gele vloeistof was bij Kroon dan wel weer helemaal hetzelfde, beiden ook silicaatvrij, alleen stond er bij groen, voor Peugeot en Citroën.

De omschrijving van de groene en de gele vloeistof was bij Kroon dan wel weer helemaal hetzelfde, beiden ook silicaatvrij, alleen stond er bij groen, voor Peugeot en Citroën.
2016 Clio IV Estate 0.9TCE Limited