gewicht renault clio

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Lexus
beginner
Contacteer:

gewicht renault clio

Bericht door Lexus »

Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een import Renault Clio Estate Dynamique TCE 0.9 bouwjaar juli 2014 met als enige extra optie 17"lichtmetalen velgen gekocht.

Nu kreeg ik de brief van de motorrijtuigenbelasting binnen en hierin staat dat de auto 1178kg weegt.

Volgens meerdere sites die ik bezocht heb is het ledig gewicht van deze auto 1020-1070 kg

Dit scheelt 2 gewichtsklassen.

Ik heb de RDW al gebeld, maar die kunnen hier niks mee want zij gebruiken de gegevens zoals aangeleverd.

Heeft iemand een idee hoe te handelen want vind het nogal wat meer als 100kg verschil
martll
forum member
Contacteer:

Re: gewicht renault clio

Bericht door martll »

1030kg is het ledig gewicht inderdaad. Ze hebben gerekend met massa rijklaar denk.
martijnm
forum starter
Contacteer:

Bericht door martijnm »

Het zou kunnen helpen als je vertelt uit welk land de auto oorspronkelijk komt. Het kan namelijk kloppen dat het gewicht van een NL-Clio lager ligt om zo de uitstooteisen te kunnen halen.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

extra optie 17"lichtmetalen velgen .Klopt de clio met 17 velgen is zwaarder gebouwd .
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
s_jansen66
forum starter
Contacteer:

Bericht door s_jansen66 »

Ik heb ergens een veiligheidswaarschuwing van Renault gelezen (staat ook ergens hier op het forum) dat je nooit 17inch velgen onder een standaard Clio IV moet leggen. De achteras e.d. zijn bij die auto's in NL "lichter" uitgerust.
66 kW powerrr
forum starter

Bericht door 66 kW powerrr »

Mijn Estate weegt 1030 kg. Op mijn kentekenbewijs staat 1130. Ik heb daarover ook gebeld met de belastingdienst en RDW. Uit hun uitleg (die ik niet kan navertellen) bleek dat het geen fout is, maar de gebruikelijke procedure.

Over 16 of 17": ik vind hem beter rijden met 16", maar kreeg bij de dealer gewoon de optie om 17" te bestellen. Maar ik vind de 17" LMV minder mooi. Bovendien vind ik het rijgedrag dan net wat minder comfortabel. Ook heb je minder grip en een hoger verbruik. In de winter rijd ik overigens op 15" LMV met smalle 185 bandjes (veiligste optie).
Clio Estate TCe 90 Expression [Rouge Flamme lak| Passion Noir wielen | 3 Packs | trekhaak]
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”