Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Volgens deze producent krijg je 8 Pk meer vermogen bij 5500 toeren als je deze luchtfilter monteert. Zelf doe ik dat al jaren. Het enige voordeel is dat mijn Remus einddemper wat meer geluid maakt. Omdat de RS een turbo heeft, is de invloed misschien anders dan bij een auto zonder turbo. Tot nu toe heb ik alleen auto's gehad zonder turbo. Wie weet er meer van?
Dit is de website van deze leverancier: http://www.k-tecracing.com/show_product ... id=0&pic=2
Dit is de website van deze leverancier: http://www.k-tecracing.com/show_product ... id=0&pic=2
Laatst gewijzigd door zinitzio op 05 apr 2015 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Je had deze vraag geplaatst in het projecten onderdeel. Ik heb hem verplaatst naar het juiste deel op het forum.
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Mijn ervaring is dat dit absoluut geen vermogens winst op levert.
Een inlegfilter zoals deze zit nog steeds boven je warme motor dus levert geen koude lucht
extra op waar je wel enige winst mee kan halen. Broodje aap verhaal dus.......
Denk b.v. aan de K&N 57i kits of beter een Typhoon kit zie www.efkaimport.nl deze slurpen wel koudere
lucht aan (en meer dan je originele inlegfilter) en "kunnen" een vermogens winst leveren maar denk dan aan
een DIN PK of 3.
Laat je Clio gewoon even aan de laptop van een betrouwbaar tunings bedrijf hangen liefst met een vermogensbank
om alles perfect af te stellen, kost een Euro of 400-500 maar dan heb je echt winst.
Gr. René
Een inlegfilter zoals deze zit nog steeds boven je warme motor dus levert geen koude lucht
extra op waar je wel enige winst mee kan halen. Broodje aap verhaal dus.......
Denk b.v. aan de K&N 57i kits of beter een Typhoon kit zie www.efkaimport.nl deze slurpen wel koudere
lucht aan (en meer dan je originele inlegfilter) en "kunnen" een vermogens winst leveren maar denk dan aan
een DIN PK of 3.
Laat je Clio gewoon even aan de laptop van een betrouwbaar tunings bedrijf hangen liefst met een vermogensbank
om alles perfect af te stellen, kost een Euro of 400-500 maar dan heb je echt winst.
Gr. René
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Het standaard luchtfilter is meestal van papier en geeft een klein beetje meer weerstand in het inlaattraject dan een sportfilter. Het levert dus wel wat op, maar dat is meestal niet veel.
Je doet het voornamelijk voor het geluid.......
Je doet het voornamelijk voor het geluid.......
-
- forum member
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 16 feb 2015 23:01
- Locatie: Liessel
- Contacteer:
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Zijn die k-tec filters alleen via engeland te krijgen?
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Ik heb ze inderdaad in Engeland besteld. Ik heb er nog 2 liggen mocht je interesse hebben.
-
- forum member
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 16 feb 2015 23:01
- Locatie: Liessel
- Contacteer:
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Waarom heb je er nog 2 dan;p
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
1 Van mij en 1 van mijn broer. Wij hebben nu een K&N erin. Die was eerder niet beschikbaar.
-
- forum member
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 16 feb 2015 23:01
- Locatie: Liessel
- Contacteer:
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Dus je vind k&n beter?
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Ik merk weinig verschil in rijden. De K&N heeft meer oppervlak. Het aanzuigen hoor je net iets zwaarder.
- meks1980
- forum starter
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 07 okt 2013 10:51
- Locatie: Ridderkerk
- Contacteer:
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Aanpassing bij een turbo auto kan iets opleveren, maar zal je heel het inlaattraject moeten veranderen
-
- forum member
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 16 feb 2015 23:01
- Locatie: Liessel
- Contacteer:
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Nog even en tik de 60.000 aan en krijg toch korting dusja;p
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
- Midri
- Beheerteam
- Berichten: 841
- Lid geworden op: 01 okt 2010 12:29
- Locatie: Limburg, België
- Contacteer:
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Volgende week ook de K&N erin, ben benieuwd.
-
- beginner
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 04 dec 2014 08:13
- Contacteer:
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Hoeveel kilometers heb je er momenteel al mee gereden? Heb er ook eentje besteld, maar hier en daar heb ik al gehoord, dat de oliefilters niet zo goed zouden zijn. Omdat er toch restanten olie door de filter zouden vliegen. Maar ja... kan het me al wel ergens ook inbeelden. Waarschijnlijk bij het reinigen achteraf veel te veel olie erop gesmeerd...
- 66 kW powerrr
- forum starter
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 20 feb 2014 13:20
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Ik lees zojuist een review van een Clio IV RS op Autoweek. De trotse eigenaar heeft de eerste 750 km zo'n beetje alles al uitgeprobeerd, van launch control, planken tot in de toerenbegrenzer tot topsnelheid. Mijn TCe 90 mocht ik pas na 3000 km belasten. Hoeft een RS niet te worden ingereden?
Clio Estate TCe 90 Expression [Rouge Flamme lak| Passion Noir wielen | 3 Packs | trekhaak]
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Iedere auto moet er even in komen. Deze eigenaar is bezig met aftrappen.
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Daar zijn de meningen over verdeeld.
-
- forum member
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 16 feb 2015 23:01
- Locatie: Liessel
- Contacteer:
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Nou ik denk dat zinitzio wel gelijk heeft, de zuiger wanden moeten in slijten op de cilinder als die niet goed gebeurt gaat die olie zuipen
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
- sanderlandkroon
- beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07 jun 2015 20:00
- Contacteer:
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Voor alle critici, de stand na ruim 14500 km:
- 0L olie gebruikt, lichte verkleuring van de olie
- geen gerammel onder de motorkap
- geen rook uit de uitlaat
- soepele motor
- soepele versnelling
Wel iedere keer de motor/turbo rustig warm laten worden en weer rustig af laten koelen.
- 0L olie gebruikt, lichte verkleuring van de olie
- geen gerammel onder de motorkap
- geen rook uit de uitlaat
- soepele motor
- soepele versnelling
Wel iedere keer de motor/turbo rustig warm laten worden en weer rustig af laten koelen.
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Iedereen zijn K&N besteld via de producent zelf of via een lokale dealer? En betaalde prijzen?
Ik heb ze nu zien staan voor 59.99 bij K&N zelf?
Grtzzzz
Ik heb ze nu zien staan voor 59.99 bij K&N zelf?
Grtzzzz
- Midri
- Beheerteam
- Berichten: 841
- Lid geworden op: 01 okt 2010 12:29
- Locatie: Limburg, België
- Contacteer:
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Ik wou ze via K&N zelf bestellen, stonden daar toen 69 euro maar wegens problemen met hun betaalsysteem in de tijd, hebben ze mij doorverwezen naar Sportfilters.nl, daar stond die 66 euro.
Let wel dat bij K&N zelf er nog btw moet bijkomen, ongeveer 12 euro, waardoor je op 71 euro uitkomt.
Let wel dat bij K&N zelf er nog btw moet bijkomen, ongeveer 12 euro, waardoor je op 71 euro uitkomt.
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Idd juist, had de BTW vergeten
zal eens rondkijken, kan ik al wat inkopen doen voor de auto er is haha
Bedankt!!!

zal eens rondkijken, kan ik al wat inkopen doen voor de auto er is haha
Bedankt!!!
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Vandaag mijn K&N inlegfilter ontvangen, samen ook met een blow off valve van Forge.. Mhmm nu de auto nog??..... Renault laat op zich wachten jammer genoeg
-
- forum member
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 16 feb 2015 23:01
- Locatie: Liessel
- Contacteer:
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Waarom een blow off dan
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
Re: Inleg Luchtfilter Renault Clio RS
Blow off valve is alleen nodig als je met meer vermogen gaat rijden, de standaard Blow off valves hebben namelijk te lijden aan de verhoogde turbodruk na bijvoorbeeld chiptuning en slijten hierdoor harder. Ga je niet voor het extra vermogen dan is het alleen maar het afblaasgeluid wat wellicht voor sommige meerwaarde biedt.